Skocz do zawartości

przed zakupem - prośba o rade


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
 
Przymierzam się do kupna roweru rodzaju "cross" Posiadałem wcześniej model Level A6 V brake z firmy KROSS z roku 2009 ( http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=881&kr=2009
  - wielkosć ramy 18'. PO latach jednak zauważam niewygodę i brak komfortu. Spadający łańcuch, przerzutki nie dość sprawnie działające - nie przerzucające się. Za mała rama i też koła. Duży ciężar i obciążenie na ramiona i nadgarstki w rezultacie, szybkie zmęczenie. Bolące nadgarstki, też plecy. Układ ciała za bardzo pochylony i zwrócony na kierownice. Hamulce v-brake, choć przyzwoite to ile się namęczyłem i nadenerwowałem przy idealnych regulacjach kostek do rafki- to moje:) + pod czas deszczu irytujace trzeszczenie i hałas otarcia o rafki. Siodełko również średnio wygodne. Przy "ostrzejszych" zakrętach potrafiłem otrzeć się pedałem niebezpiecznie o podłoże. Na początku wydawało mi się, że jeździło mi się świetnie, jednak po paru miesiącach potrafiłem już stwierdzić, ze maszyna nie przekłada mojego 100% wysiłku i gdzieś mój potencjał i energia giną... . Winą obarczam wyżej wymienione problemy. Był mój to pierwszy porządniejszy rower, więc przynajmniej czas pokazał co mi nie odpowiada. Mam 177,5 cm wzrostu. Wysokość od krocza do podłogi - 80cm. Waga aktualnie to 78 kg ale moze zejść nawet do 73-4 kg. Przeznaczenie NOWEGO roweru to miasto, parki, szosy ale też pagórki, góry na poziomie easy oraz pewnie jakieś zjazdy ale też raczej amatorskie i nie zaawansowane. Model którym się zainteresowałem to;
https://www.sportpoint.pl/pl/mtb-29/26546-cube-ltd-pro-2x-29er-blackline-2017-812000.html?gclid=CKrcnfb_iNQCFUOrGAod2VIBvw#/1185-rozmiary_rowerow_w_calach-19 
 
Moje pytanie jest takie, czy nie przepłacam za taki sprzęt w tej klasie cenowej? Czy konkurencja może zaoferować coś lepszego lub takiego samego ale trochę taniej? Zdaję sobie sprawę że za taki osprzęt i wyposażenie poniżej pewnej ceny nie zejdę i ok. Czy uważacie że stosunek jakosć/cena jest adekwatny czy zawyżony? Czy merida lub Unibike podoła ze zbliżoną ofertą, a moze lepiej złozyć swój unikalny sprzęt?
 
Jak według Was obliczyć prawidłowo wielkość ramy? Wsiadłem w sklepie na rame 19 ale popróbowałbym jeszcze z 20 albo 21 aby upewnić się że na pewno będzie za duża dla mnie. Wg. tego linku i tych wyliczeń z tabeli dla mnie wychodzi optymalna, teoretycznie oczywiście, rama w rozmiarze 20... ( https://roweroweporady.pl/rozmiar-ramy-rowerowej/)
 
Byłbym wielce rad za udzielenie pomocy w ww. kwestii. Ponizej jeszcze raz linkuje STARE i NOWE modele rowerów;

http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=881&kr=2009       -Stary rower

https://www.sportpoint.pl/pl/mtb-29/26546-cube-ltd-pro-2x-29er-blackline-2017-812000.html?gclid=CKrcnfb_iNQCFUOrGAod2VIBvw#/1185-rozmiary_rowerow_w_calach-19   -Kandydat na kupno
 
To tyle,
 

dzięki za wszelką pomoc,
 

L.

 

Odnośnik do komentarza

Masz krótkie nogi, długi tułów. Jesteś na wysokość w rozmiarze M 17,5 cala a na długość w rozmiarze L, 19 cali. Dobrze w związku z tym byłoby się przymierzyć na żywo. Sądzę ze 19 cali będzie ok.

 

Piszesz że chcesz cross a wskazujesz typowy rower MTB. Sądzę że nie jest to akurat zly wybór. Ten Cube jest rozsądnym rowerem, tylko ciężkim. Z alternatyw masz trochę tańszy Trek X-Caliber 9 i droższy Accent Peak 29 SLX oraz Romet Mustang 3.0.

 

Jeśli chcesz jednak rower typu cross to Romet Orkan 5, Unibike Zethhos GTS lub Radon Scart 6.0

Odnośnik do komentarza

Ten Unibike to taka granica przyzwoitości jeśli chodzi o MTB. Najtańszy przyzwoity amor powietrzny, najniższy przyzwoity osprzęt. Dobre hamulce i rozsądna waga. Lekkie, dobre, wyścigowe opony. Jak dla mnie ciut przepłacony. Więcej niż 3200-3500 w porywach bym z niego nie dał. Nie mówiąc o tym że jest to rower na kołach 27,5, które moim zdaniem mają sens dla kogoś poniżej 165 wzrostu.

 

Dopłacając choćby do Romet Mustang 3 dostajesz:

- amortyzator kosztujący 2400 zł w porównaniu do Suntoura Raidona za 700 zł

- manetki SLX zamiast Deore

- Korbę SLX zmaist Deore

- kasetę SLX zamiast Deore

- piasty SLX zamiast Deore

- sztywne osie w kołach

.

Więc dopłacając jeśli weźmiemy po uwagę ceny sugerowane, 500 zł, dostajesz osprzęt wart ok. 2000 więcej. Jeśli rozważasz zakup roweru za 4200 to zapewne stać Cię też na 4700. A pewnie można znaleźć taniej

 

Co do opon to do miasta niskie klocki z twardą mało zdzierającą się mieszanką. Ja używam Specialized FastTrak i Specialized Renegade ale pewnie Schwalbe ma coś podobnego.

Odnośnik do komentarza

Kurczę, Jacku proszę pomóż. Szukam roweru MTB. Mam traume z supportem SLX :( W krossie był meeega awaryjny i nie chce za skarby jezusowe do niego wracać - i to mnie odstrasza od rometa... . Cube troszku za ciężki ale cholerka najbardziej kusi - czy to marketnig? czy faktyczna przebadana sprawa przez znawców w terenie. Dziś byłem w sklepie pro bike - http://www.rowerywroclaw.pl/ we Wrocku i paczełem na model mega zachwalany i polecany do jazdy miejskiej i poz zjazdach - czyli scott Scale 965 . Sprze4dawca twierdził, że od pewnej klasy nie chodzi o przerzutki ale o geometrie i wygodę ramy. Że (wiem, ze się nie zaczyna zdania od że :P) scott to sekcje specjalistów, a nie "stefan od motorów". Czego chcę??

-XT

-do 12 kg

-uni MTB

-DOBRY amor (nie wiem który będzie naj dla mnie)

zastosowanie rowera to

- 70% dojazd do pracy przez centrum ale też przez wal na odrą;

- możliwe zjazdy AMATORKSIE - jak sie wkręce, pieniądzę się znajdą na lepszy sprzęt...

- NIE awaryjnośc przerzutek i amorów,

- wygodna kiera

- NIE marka KROSS

- wolę dopłacić  i mieć ZNACZĄCĄ wygodę niż sie męczyć za parę groszy

- to ma być po prostu to!!!!  (wiem, wiem na to złotej zasady nie ma) xD

 

DZIĘĘEĘĘKI - wiem, że odpiszesz i

DZIĘKUJĘ!!!!!!! za każdy Twój post i poświęcony czas!!!!

 

 

Paweł

Odnośnik do komentarza

Kurczę, Jacku proszę pomóż. Szukam roweru MTB. Mam traume z supportem SLX :( W krossie był meeega awaryjny i nie chce za skarby jezusowe do niego wracać - i to mnie odstrasza od rometa... . Cube troszku za ciężki ale cholerka najbardziej kusi - czy to marketnig? czy faktyczna przebadana sprawa przez znawców w terenie. Dziś byłem w sklepie pro bike - http://www.rowerywroclaw.pl/ we Wrocku i paczełem na model mega zachwalany i polecany do jazdy miejskiej i poz zjazdach - czyli scott Scale 965 . Sprze4dawca twierdził, że od pewnej klasy nie chodzi o przerzutki ale o geometrie i wygodę ramy. Że (wiem, ze się nie zaczyna zdania od że :P) scott to sekcje specjalistów, a nie "stefan od motorów". Czego chcę??

-XT

-do 12 kg

-uni MTB

-DOBRY amor (nie wiem który będzie naj dla mnie)

zastosowanie rowera to

- 70% dojazd do pracy przez centrum ale też przez wal na odrą;

- możliwe zjazdy AMATORKSIE - jak sie wkręce, pieniądzę się znajdą na lepszy sprzęt...

- NIE awaryjnośc przerzutek i amorów,

- wygodna kiera

- NIE marka KROSS

- wolę dopłacić  i mieć ZNACZĄCĄ wygodę niż sie męczyć za parę groszy

- to ma być po prostu to!!!!  (wiem, wiem na to złotej zasady nie ma) xD

 

DZIĘĘEĘĘKI - wiem, że odpiszesz i

DZIĘKUJĘ!!!!!!! za każdy Twój post i poświęcony czas!!!!

 

 

Paweł

Jak masz z 7tys to mysle ze znajdziesz to co chcesz

Odnośnik do komentarza

XT, do 12kg i dobry amor to już będzie ponad 7 tys. Jak zrezygnujemy z XT i zaakceptujemy SLX lub SRAM to będzie sporo taniej. Przygotowuję tekst o tym jak poszukiwałem rowerów dla moich przyjaciół w cenie do 5-6 tys. Nie wiem czy dziś zdążę go dziś skończyć bo wyjeżdżam na weekend na rowery. Ale z grubsza są w nim:

Romet Mustang 3

Accent Peak 29 SLX

Trek Superfly 5 i 6

Specialized Crave

Specialied Epic HT 29

 

Są też rowery, które nie są dostępne w Polsce, tylko w sprzedaży wysyłkowej:

Najtańszy z wszystkich Radon  ZR Team 8.0

Radon ZR Race 29 6.0

Canyon Grand Al 9.0

Giant Fathom 29 0 LTD

 

Nie znam sie specjalnie na zjazdach ale generalnie rower do zjazdów powinien być w pełni amortyzowany a to podraża koszt zakupu i utrzymania.

Awaryjność jest związana z konserwacją. W zasadzie od SLX w górę a może i od niższych grup takich jak Deore osprzęt nie jest awaryjny pow warunkiem regularnej konserwacji. Problemy są czasem z cieknącymi hamulcami i skrzeczącym suportem. Mam u siebie SLX zmieniony z problematycznego GX SRAMa i zero problemów. W moim otoczeniu co najmniej 5 osób ma SLX i żadnych problemów. Ale też większość ma wkręcane łożyska suportu BSA z którymi nie ma problemu. Kross stosuje w niektórych rowerach Press Fit, który jest problematyczny i mniej żywotny, może to było źródłem problemu. Można też ewentualnie zmienić sam wkład suportu na ceramiczny XTR który jakoś dużo nie kosztuje.

 

Bardzo dobre amory to Fox i Reba. Niektóre Manitou i RST ale te ostatnie rzadko występują

Oczko niżej RS Recon, niektóre powietrzne Manitou, RST

Jeszcze niżej RS XC 30/32 w wersji powietrznej i olejowo-sprężynowej

Jeszcze niżej Suntour Raidon/Epixon

Poniżej już lipa. Do rekreacji nadaje się jeszcze Suntour XCR ale nie do intensywnego użytkowania.

Waga roweru ma znaczenie. Geometria też ale nie każdemu pasuje geometria wyścigowa droższych rowerów.

 

Scale 965 jest rowerem rekreacyjnym na kiepskich hamulcach i niepewnym osprzęcie.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za podpowiedzi i pomoc!!!

Przydałą się.

DECYZJA juz podjęta, bo po zakupie a postawiłem na SCOTT i wybrałem model;

Scott Scale 945 w rozm. ramy "L" na kołach 29. Po paru godzianch, mogę stwierdzić ze jest przyjemnie.. co jednak mnie zastaanwia to napęd. Sram w wersji 1x11. Super ze jest to tylko po jednej stronie i w mig  się przerzucają. Mam czasem jednak wrażenie, że jak by mi brakło dosłownie jednego-może dwóch przełożeń więcej w napędzie tylnej kasety ALE to moze moja głowa "tworzy"nie potrzebne" halo. Jednak ta najcięzsza przerzutka potrafi zmęczyć na wysokich obrotach. Zdam relacje po dwóch miesiącach jazdy. Na razie UOKI.

 

P.S.

Wątek do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza

7 149 pln. Po 4 dniach zacząłem odczuwać moc i potencjał. NA RAZIE napęd działą bezbłędnie i pomysł umieszczenia jej pod jedna prawa manetką - ze wzgląd na jej jednokasetowy, charakter sprawdza się fantastico!!!!. Nie mam na razie pedałów oraz butów na zatrzask pod specjalne pedały, bo muszę się rozjeździć i wczuć w sprzęt. Te jednak wymagają doskonałej kompatybilności i wyczucia roweru, a tutaj muszę poświecić trochę czasu i kilometrów scottowi i jak się "dogadamy zupełnie bez słów", to pomyślę nad duetem pedały-buty. Wiadomo po po nad rocznej przerwie, występują typowe bóle, czyli dupsko, nadgarstki i troszkę plecy ale już 3 dnia strzeliłem trasę 70 km i mógłbym cisnąć dalej, więc źle ze mną nie jest xD

Odnośnik do komentarza

Moge sie pochwalić ze mam Giant Fathom 29 1 LTD. Specjalnie został dla mnie ściągnięty z niemiec ponieważ podobał mi  wizualnie kolor czarno-czerwony.

Mam go od niedawna, wkrótce opisze jak sie sprawuje (waga 12.3kg)

 Ciekawe jak ten Suntour Axon się sprawuje.

Mnie się bardzo podoba Fathom 0 LTD i wydaje sie być bardzo atrakcyjny cenowo:

https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=186515;menu=1000,173,87

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...