lukasz.przechodzen Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Odnośnik do komentarza
horacy13 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 Planuję po raz pierwszy wymienić komplet linek i pancerzy hamulców i przerzutek w moim fitnesie. Czy ktoś bardziej doświadczony w temacie mógłby mi wskazać, czego i ile konkretnie kupić? Niestety, wszystkie poradniki zaczynają się od "kup linki i pancerze", nigdzie natomiast nie znalazłem listy tego, co fatkycznie jest potrzebne. Chodzi zarówno o to, ile i jakich linek potrzebuję (gdzieś znalazłem, że linki hamulca mają inną średnicę, niż przerzutki?), ile metrów pancerzy kupić (mam wewnętrzne prowadzenie tylnych linek) oraz końcówki linek i/lub pancerzy? Chcę kupić części samemu, żeby mieć pewność, co będę miał założone. Myślałem o częściach Jagwire, jako polecanych ze względu na przyzwoitą jakość w rozsądnej cenie. Kupować planuję w rowertourze, bo mam tam 2 inne części już upatrzone. Z góry dzięki za wszelką pomoc w tym temacie. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2019 Na pierwszy raz najlepiej kupić zestaw: https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/pancerze-i-linki-rowerowe/zestawy/ Jeżeli masz napęd mtb (acera, alivio, deore, xt, itp.) wybierasz zestaw do mtb Jeżeli napęd szosowy (claris, sora itp.) wybierasz zestaw szosowy W w/w zestawach są już wszystkie niezbędne linki, pancerze, końcówki, itp. Ja kupiłem zestaw Jagwire do mtb, było wszystko co trzeba. Widzę, że obecnie są też zestawy uniwersalne, to musiałbyś kupić jeden hamulcowy i drugi przerzutkowy: https://www.centrumrowerowe.pl/zestaw-hamulcowy-jagwire-universal-sport-pd9456/ https://www.centrumrowerowe.pl/zestaw-przerzutkowy-jagwire-universal-sport-pd9457/ Jeszcze jest potrzebny obcinacz, ja mam taki, jest ok : https://www.centrumrowerowe.pl/obcinaczki-linek-i-pancerzy-bike-hand-yc-767-pd10973/ Odnośnik do komentarza
horacy13 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2019 Ok, dzięki za pomoc. A czy Twoim zdaniem warto wydać prawie 2 razy więcej za szlifowane linki Jagwire, niż za zwykłe Shimano? Różnica to 105 zł vs. 63 zł za komplet hamulce/przerzutki - czy większa precyzja działania będzie wyraźnie odczuwalna podczas codziennego użytkowania? Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2019 Ja tak właśnie zrobiłem że kupiłem te droższe, szlifowane, nasączane, itp. Działają bardzo fajnie, dodatkową zaletą kompletu Jagwire były dobre uszczelnienia. Miałem w rowerze mocno już zużyte linki i wymiana dała bardzo odczuwalną poprawę. Czy tak samo dobrze byłoby po wymianie na tańszy zestaw ? Trudno powiedzieć. Faktem jest że zestaw Jagwire jest wysokiej jakości. Nawet wizualnie fajnie wygląda (pancerze, końcówki, itp). Moim zdaniem warto dopłacić. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2019 Ja kupuje linki i pancerze po 2zl. Linki przerzutkowe w szosówce dają rade przez okolo 4-5tys.km. Potem czuć, że się wyciagają, bo spada szybkość zmiany biegów i precyzja. Z linkami hamulcowymi i pancerzami nic się nie dzieje, ale zmienilem profilaktycznie po około 15tys.km. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Ja dodam jeszcze, że podlinkowane przez pepe cążki do linek Bike-Hand, to badziew niestety. Miałem takie dość długo i niby tną, ale co chwila wypadała mi z nich sprężynka, co w produkcie za ok. 60 złotych, wydawać by się mogło, że nie będzie się zdarzać. W końcu, z wielkim bólem portfela, kupiłem obcinaczki Park Tool CN-10: https://www.ceneo.pl/;szukaj-park+tool+cn-10;0192;0112-0.htm#crid=238656&pid=7269 Kosztują 135 złotych, ale są bardzo solidne i nie ma się wrażenia, że zaraz się rozpadną. Mam nadzieję, że wystarczą mi na "wieczność" ? Tak samo przejechałem się na polecanym w wielu miejscach, baciku oraz kluczu do kasety Bike Hand. Działały przez jakiś czas, ale przy siódmym, a może ósmym użyciu - bacik zgiął mi się w ręku. Po prostu dawał za małą dźwignię i był zbyt wiotki. Znowu zapłakałem, kupiłem komplet Park Toola i działają do dzisiaj. Oczywiście, jeżeli macie jeden rower i planujecie odkręcić w nim coś nie częściej niż raz w roku, to i Bike Hand da sobie radę. Ja nie serwisuję rowerów zawodowo, ale a to sam dla siebie coś podłubię, a to w rodzinie komuś pomogę, a to pożyczę jakiś klucz. I tanizna nie dość, że wkurza podczas użytkowania, to jeszcze rozsypuje się względnie szybko. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Mam kilka narzędzi Bike Hand i żadnych problemów jak na razie, te cążki do linek też nie sprawiają problemów. Może trafił ci się jakiś felerny egzemplarz. Faktem tez jest, że nie pożyczam nikomu narzędzi :) Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 25 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Mi non stop wypadała sprężyna, a gdy jej nie było, zsuwały się plastikowe "rączki". Kupiłem je dość dawno, może coś w nich poprawili. Do samej jakości cięcia nie miałem dużych zastrzeżeń, choć też mogłyby to lepiej robić, ale okej, w tej cenie było spoko. Tylko samo użytkowanie u mnie nie zdało egzaminu. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się