panlemon Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Witam wszystkich serdecznie,Mam problem z oboma hamulcami Tektro HDC 330 (hydrauliczne, tarczowe). Kupiłem nowy rower (Merida Big Nine 100) mniej więcej rok temu. Przez połowę tego czasu z hamulcami nie było żadnego problemu. Później zaczęły wydawać dźwięki, przez które ptaki uciekają z drzew, sarny wielce spłoszone, uciekają do lasów, a szyby w okolicznych blokach połamane, spadają na przechodniów. Z tego powodu udałem się do serwisu - diagnoza - trzeba odtłuścić i wypada wymienić klocki. Oczywiście zgodziłem się na wszystko. Problem, że po serwisie okej było kilka dni i znowu to samo. W marcu generalny serwis - powtórka schematu. Cierpliwość już mi się skończyła, kiedy nie mogłem normalnie zahamować i prawie przejechałem psa, który postanowił ze szczekaniem wbiec mi pod koło. Dodam, że ostatnio hamulec zadziałał jak dawniej po nocy pod zakładem podczas dość wilgotnej i chłodnej pogody. Co zrobić żeby hamulce działały jak żylety podczas każdej pogody i warunków? Spróbować wymienić klocki na inny rodzaj, wymienić tarcze i klocki, czy w ogóle całe hamulce (z tego co wyczytałem w internecie nie mają zbyt dobrej opinii) i ewentualnie na jaki koszt się przygotować?Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
kaktus Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 wymienić całość, niestety. No, chyba, że zaraz po serwisie wjechałeś w kałużę z olejem - wtedy powtórzyć schemat i jak najmniej jeździć po mieście. w przeciwnym wypadku hamulce po prostu się zużyły na tyle, że uszczelki przepuszczają olej do klocków. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 U mnie podobnie. Hamulce XT. Diagnoza: przeciekające tłoczki. Zalecenie: wymiana zacisków. Odnośnik do komentarza
kaktus Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 w xt zmiana samych zacisków ma sens, w najtańszym tektro niekoniecznie :) Odnośnik do komentarza
panlemon Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Niech to. W kwestiach technicznych jestem zupełnie zielony + mój portfel jest łagodnie mówiąc, niezbyt gotowy na większe wydatki :lol: Na jakie rzeczy zwracać uwagę podczas kupna i wymiany owych nieszczęsnych hamulców? Jak dopasować odpowiednie i czy macie jakieś typy godne polecenia?Dzięki wielkie za poprzednie odpowiedzi! Odnośnik do komentarza
marcino285 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Chłopaki dobrze prawią. Co do wymiany podaj budżet to się coś doradzi żeby nie błądzić po ciemku... Odnośnik do komentarza
panlemon Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Ciężko ten budżet właściwie określić bo nie wiem jakie są zakresy cenowe. Powiedzmy tak - co byście polecili najtańszego ale z półki hamulców sprawdzonych, niezawodnych - tak żebym nie musiał znowu ich za chwilę wymieniać. Jeżdżę codziennie do pracy przez cały rok + weekendowe wycieczki w suchą pogodę. Do tego dochodzi kwestia czy należy wymieniać od razu oba, czy można jeden. Mocno bolałby portfel jakbym wydał na 1 hamulec 300zł, ale jeśli nic nie znajdziemy adekwatnego to trudno, będzie trzeba jeść kanapki z chlebem ewentualnie. Za psami nie przepadam, ale jakoś nie chce mi się ich dalej prawie-rozjeżdżać przez te Tektry :D Odnośnik do komentarza
kaktus Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/hamulce-tarczowe-hydrauliczne/p,hamulec-tarczowy-deore-br-m615-czarny-shimano,244094.html będą działać ? możesz wymienić tylko jeden, nie ma problemu. Niestety, jeśli jeździsz głównie po mieście problem zatłuszczonego układu, niezależnie od jakości będzie się powtarzał - na asfalcie jest po prostu paskudny syf, a jak popada całe te resztki oleju i benzyny dostają się na tarcze. Odnośnik do komentarza
panlemon Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Okej, dzięki! Ostatnie trzy pytania i daję wam chłopaki spokój z takimi podstawowymi kwestiami (aż się coś innego nie zepsuje) ;)1) Jaki wpływ ma wielkość tarczy na hamowanie i żywotność klocków/całego układu? 2) W komentarzach niektórzy piszą, że hamulec przyszedł lekko zapowietrzony. Zamawiać od razu jakieś niezbędne narzędzia (jeśli są potrzebne) żeby wymienić to samemu i doprowadzić do stanu wybornie hamującego? 3) Czy macie rady, z których taki "początkujący serwisant" mógłby skorzystać podczas wymiany? :PDzięki jeszcze raz za pomoc! Odnośnik do komentarza
Proszku Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Do Shimano wystarczy kubeczek serwisowy za ok 20 zł i 30 cm wezyka silikonowego. Pamiętaj że zalewa się je olejem mineralnym. Na yt jest masa filmów jak się z tym obchodzić,a Serwis jest banalnie prosty Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się