Skocz do zawartości

Vento 3.0 vs Vento 4.0 vs Huragan 3


Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dłuższej nieobecności.

 

Zastanawiam się nad pierwszą szosą, jak większość mam ograniczony budżet, fajnie jakbym zmieścił się w około 3000zł. Wymagania jakie stawiam rowerowi:
- korba w systemie ze zintegrowaną osią lub bliźniaczym, octalink i kwadrat odpadają (do tej pory wszystkie - aż 3 rowery miałem na kwadrat)

- budżet około 3000 zł

- rozmiar około 56 (a dokładnie to 54-56) cm, mimo 1.9 m wzrostu mam dość krótkie nogi, ale 56 cm i tak wydaje mi się długie, ale biorę poprawkę na to, że jestem przyzwyczajony do roweru crossowego więc przejście na szose nie będzie gładkie

 

Pogadałem ze znajomymi, vento 3.0 mogę mieć za 2800, a 4.0 za 3300, natomiast romet kosztuje 2800. Wygląd huragana 3 i osprzęt bardzo mi się podobają, ale sprzedawca w jednym ze sklepów straszył, że z rometami były problemy, rozmowa wyglądała mniej-więcej tak:
- rometów mamy bardzo mało bo słabo się sprzedają i jest dużo reklamacji

- ale co się psuło, ramy?
- wszystko

 

To mnie zniechęciło do sprzedawcy bo osprzęt jak wiadomo jest tej samej marki w różnych rowerach, więc przymykam oko, wiadomo jak to ze sprzedawcami.

 

Jeśli miałbym wybierać między krossami to raczej 3.0 bo bardziej mi się podoba kolorystycznie i jest tańszy, za 500zł różnicy wymieniłbym siodełko (oryginalne w ogóle nie dogaduje się z moimi 4 literami), kupił nowe owijki i jeszcze by zostało.

 

Dlatego też mam parę pytań do Was:
1) czy słyszeliście o jakichś dużych problemach z rometami?
2) czy różnica między tiagrą i sorą jest warta dopłaty czy jest to tylko jeden bieg na kasecie?

 

Oczywiście rowery będę mierzył przed zakupem więc może okazać się tak, że geometria Krossa lub Rometa podejdzie mi bardziej, a wtedy drugi producent pójdzie w odstawkę z automatu.

 

Edit: zapomniałem... mam jeszcze możliwość zakupu Treka 1.2 w przyzwoitych pieniądzach, ale mimo wszystko 3100 za rower w całości na sorze i z prostą rurą sterową to sporo.

Odnośnik do komentarza

Ad.2. Nie wiem jak działa nowa Sora, ale z Tiagry 4700 jestem bardzo zadowolony. Jak do tej pory przejechałem na niej blisko 5tys.km. Przez ten czas ANI RAZU nie musiałem regulować przerzutek! Klamkomanetki działają lekko, są powtarzalne i wygodne. Porównanie mam do osprzętu 105 5700 i w tym starciu ZDECYDOWANIE wygrywa Tiagra 4700. Co ciekawe nie planowałem tego zakupu, ale nadarzyła się okazja, kompletny nowy osprzęt kosztował niecałe 900zł, więc postanowiłem skorzystać.

 

Kross-y mają geometrię endurance, natomiast Romet wyścigową. Mając te dwa do wyboru (nie będę oryginalny) kupiłbym... Tribana 540 :D

Odnośnik do komentarza

Kross-y mają geometrię endurance, natomiast Romet wyścigową. Mając te dwa do wyboru (nie będę oryginalny) kupiłbym... Tribana 540 :D

No Triban ma fajny osprzęt i stosunek ceny do osprzętu, ale wizualnie słabo mi się podoba, a to też ma dla mnie znaczenie, dlatego kminię między:

-Trek 1.2 2017,

- Kross Vento 3.0 i 4.0

- Romet Huragan 3

 

Ciężko mi znaleźć co innego z dobrym stosunkiem ceny do osprzętu i ładnym wyglądem ;)

Odnośnik do komentarza

Tribany mają bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Triban 540-karbonowy widelec, 105-ka i (według mnie duży plus) dożywotnia gwarancja na ramę.

To niewątpliwie wygląda pozytywnie, ale z doświadczenia wiem, że reklamacja mało kiedy przebiega bezproblemowo. W zeszłym roku reklamowałem 6 sprzętów elektronicznych kupionych w tym samym sklepie... ;)

Odnośnik do komentarza

Jak podoba Ci się romet, to kupuj rometa.. Nie ma co na poważnie brać takiej gadki sprzedawcy.

Ilość biegów w jeździe szosowej jest bardzo istotna i zdecydowanie najlepiej jest mieć 11s.

Jazda szosowa to nie są trasy 20-40km po lasach z znajomymi przy sredniej prędkości 16km/h, tylko długie trasy gdzie chcemy utrzymać kadencje i mieć precyzyjnie dobrany bieg, bez większego przeskoku.

Nie wiem do czefo Ci rower szosowy, bo jeśli chcesz nim jeździć do sklepu to kup tribana 500, najlepiej używanego za 1000zł, bo szkoda kasy na lepszy. Jeśli będziesz go używać, tak jak większość to min. Tiagra na 10s, a najlepiej 105 5800.

Dobre lekkie koła i opony zmieniają rower szosowy nie do poznania.

Jeśli to Twoja 1rwsza szosa to lepiej zainwestować w model endurace (romet ma bardziej wyscigową ramę)

Tiagra 4600 ma klamkomanetki z linkami na zewnątrz co mnie osobiście denerwowało.. Jak dla mnie jest to istotny szczegół i lepiej zainwestować w rower na tiahrze 4700 lub 105 5800.

 

Jeśli będziesz w stanie dolozyć to proponuję takie cudo:

http://www.rowerzysta.pl/rower-szosowy-unibike-athlon-2016-52cm-23575.html

Odnośnik do komentarza

Janao - dzięki za odpowiedź.

 

Rower szosowy będzie służył głównie do szlajania się ulicami na dystanse 50-80 km. Będzie to 1. szosa i chciałbym poczuć jak to jest jeździć na przyzwoitym rowerze tego typu, nie będę startował w wyścigach czysta rekreacja. Zależy mi na sztywnej osi i stożkowej róże sterowej z tego względu, że chciałbym przetestować to rozwiązanie już od dawna. Mimo że zdaję sobie sprawę, że mogę nie poczuć różnicy między kwadratem lub octalinkiem.

 

Przyznam, że na podstawie tego co piszesz chyba skłonię się ku Vento 3.0, mierzyłem go i nawet na nim czułem się mocno wyciągnięty więc na romecie (krótszym, ale z niżej położoną kierownicą) pewnie będę miał jeszcze większy problem.

Odnośnik do komentarza

Rozumiem że jesteś wzrokowcem i nie dasz się przekonać, ale zaproponuję jeszcze: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6737746960

Jest to starszs tiagra, ale łatwiej zrobić up. osprzętu w przyszłości w systemie 10s.

Oczywiście zrobisz jak chcesz, ale ja bym zaczynał min. od tiagry 10s.

Głupio się przyznać, ale masz rację - wzrokowcem jestem. ;)  W tej cenie chyba wolałbym V 4.0 2017, tiagra 4700 bardziej podchodzi mi pod względem (a jakże) wyglądu :D Jak najbardziej masz rację co do sensowności tiagry, chyba poczekam na dostępność rometów, porównam oba w sklepie i wybiorę między V3.0 i huraganem 3.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...