jajacek Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Tak, Radon Scart 7.0: https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-scart-7.0-men-465055 Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 korba na kwadrat.. Śłaby oaprzęt, tanie hamulce. Moim zdaniem nie jest wart tej kasy. btwin dużo lepszy. zobacz ten film. tzn przwiń do części o suporcie, korbie. Najlepiej jeszcze poczytaj/oglądaj filmiki itd. tylko Ty eiesz jak lubisz jezdzić i w jakim terenie. Ja lubie asfalt i nir przrjmuje się autami. Lusterko w rowerze to dla mnie podstawa i staram się nie jezdzić chodnikami, więc ja polecam lekkość roweru i kół. pomyśl też o opcji drugiego konpletu kół. na dłuższe trasy asfaltowe, lekkie obręcze i oponki, a do gorszych celów koła z szerszymi oponami i solidnymi obręczami. przykładowo btwin wyżej wymieniony + wh r501 stosunkowo lekkie i tanie koła 360zl komplet na allegro. + lekkie opony. do takiego zestawu dobrze by było mieć drugą kasetę, bo wymiana koł to 1 minuta zabawy, a wymiana kasety to już jakaś tam czynność, która może skutecznie zniechęcać. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Jest jeszcze jedna kwestia o której nie wspomnieliśmy. Błotniki. Do crossa bez problemu założysz pełne błotniki z chlapaczami, które spowodują że nie przyjedziesz do pracy uświniony. W przypadku rowerów fitness różnie to bywa. Ja do mojego karbonowego widelca w Sirrusu nigdy nie znalazłem takiego który można być tam sensownie zamontować. No i crossa w jakimś stopniu możesz przerobić na MTB. Jak jesteś lekki to ten amor w Radonie ugnie się do 5cm co będzie wystarczające do jazdy po lasach. Wszystko co potrzebujesz to opona 29x1.8-2.0 i niskie ciśnienie rzędu 20-30 PSI. Ćwiczyłem takie warianty na moim crossie i były ok. Suntour NCX-D-RL jest jednym na najlepszych amorów do crossów. Jest to amor olejowo-sprężynowy, którego koszty utrzymania są minimalne i ma blokadę skoku. Jeździłem na takim przez kilka lat w moim poprzednim crossie i nigdy nie wymagał żadnego serwisu. Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Wiesz co wszystko co piszesz to po części racja, ale tak naprawdę to autor nie napisał jednoznacznie jak wygląda jego jazda, a My jedynie się domyślamy. Ja się domyślam że to osoba, ktora chce jezdzić szybko na rowerze do pracy i zapylać na trasach, ale boi się typowej szosy (kierownicy i przeznaczenia roweru) a Ty zakładasz że jak wspomniał o mieście, to jazda po chodnikach i drogach rowerowych. W ogole jazda po chodnikach jest zabroniona ! :p Ja obecnie smigam na crossie, ktorego będe przerabiao na coś podobnego jak jeat tu opisywane, czyli chce drugie lekkie koła + myśle o sztywnym widelcu, ale tylko przez problem z plecami. Jak by nir Moje plecy to śmigam na szosie i mam drugi byle jaki rower do lasu :) Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 btwin: ,,Solidna i wszechstronna rama: możliwość zamontowania błotników i bagażników z przodu i z tyłu." tak że rower spoko. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Z tą zabronioną jazdą po chodniku to szczerze to olewam. Jestem człowiek antysystemowy. Jak Prezydent i Premier nie przestrzegają Konstytucji to ja mam się przejmować przepisami drogowymi? Jeżdżę tak jak jest to dla mnie bezpieczne a nie zgodne z przepisami. Podobnie jeżdżę szosą mimo że jestem zobowiązany do jazdy po ścieżce obok niej. Odnośnik do komentarza
Degnir Opublikowano 13 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 @jajacek, @Jano Dzięki, sprawdzę tego Radon Scarta i filmik już rano Brak błotnika nigdy nie był dla mnie problemem, na moim crossie nie podobał mi się wizualnie, dlatego go nie zakładałem, jak jest błoto i plucha to po prostu jadę ostrożniej :) Ja się domyślam że to osoba, ktora chce jezdzić szybko na rowerze do pracy i zapylać na trasach, ale boi się typowej szosy (kierownicy i przeznaczenia roweru) a Ty zakładasz że jak wspomniał o mieście, to jazda po chodnikach i drogach rowerowych W obu stwierdzeniach jest prawda, jak mogę jeżdżę po ulicy, czyli wybieram szybsze trasy, jednak sam fakt poruszania się po mieście wymaga na mnie jazdę po drogach rowerowych a czasem i po szerokich chodnikach ;) Nie miałem nigdy roweru ze sztywnym widelcem i obawiam się komfortu jazdy na dłuższa metę, to co mnie w fitnessach głównie pociąga to to jak blisko szos są, na których bardzo chciałbym jeździć, jednak nie mam do nich warunków. Druga sprawa to chciałbym mieć lekki rower, który bez problemów wszędzie wtacham i schowam w niepogodę, ale też nie chciałbym się o niego trząść na trasie. Dlatego popatrzę też może na jakieś lekkie crossy. Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 https://www.olx.pl/oferta/rower-kellys-arc-30-CID767-IDipOKn.html podobny rower do btwina, tylko na sprawdzonych, solidnych obręczach. Piasty Sory, o ktorych ciężko mi coś więcej powoedzieć, ale w tym przedziale cenowym trudno o rewelacje. ,, Nie miałem nigdy roweru ze sztywnym widelcem i obawiam się komfortu jazdy na dłuższa metę, to co mnie w fitnessach głównie pociąga to to jak blisko szos są, na których bardzo chciałbym jeździć, jednak nie mam do nich warunków. Druga sprawa to chciałbym mieć lekki rower, który bez problemów wszędzie wtacham i schowam w niepogodę, ale też nie chciałbym się o niego trząść na trasie. Dlatego popatrzę też może na jakieś lekkie crossy" czemu nie masz warunków do szosy ? Jak dla mnei zasada jest prosta. Jeśli ktoś nie chce jezdzić po lasach, a głownie po drogach to szosa/firnes będzie dobrym wyborem. nie obaeiaj się takiego roweru, bo jak już go kupisz to troche inaczej na nim będziesz jezdził. prawda jest taka że skoro myslisz o fitnesie to czemu nie o szosie ? rozni się tylko praktycznie kierownicą. W sOsie bardziej pochylona pozycja daje bardzo dużo. Odnośnik do komentarza
Degnir Opublikowano 14 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Między innymi dlatego, że poza dojazdem do pracy, jeżdżę nie raz na wolniejsze wycieczki rowerowe z dziewczyną, gdzie szybkość niekoniecznie ma znaczenie, a ważniejszy jest komfort jazdy, czemu pochylona pozycja w szosie nie sprzyja. Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 no to ten btwin jest nawet spoko, ale Twoich potrzeb, ewentualnie unibike viper 2016 dobry osprzęt za małe pieniądze. Odnośnik do komentarza
rysib Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 A myślałeś o czymś takim: 1 lub 2. Jedynka jeśli musisz się "upierać" przy sztywnym widelcu ;) . Dwójka to naprawdę ciekawa propozycja na poruszanie się w warunkach które opisujesz. Zgodzę się z jajackiem, że rowery krosowe były by chyba najlepszym rozwiązaniem Twoich rozterek. Odnośnik do komentarza
Degnir Opublikowano 14 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Coraz mniej upieram się na sztywnym widelcu, 2500 to może nie dużo jak na dobry rower, ale jednak jest to trochę kasy i chce ją spożytkować jak najlepiej. Viper o tyle odpada, że waży ponad 14kg, o Orkanie 5.0 słyszałem dużo dobrego, Radon podrzucony przez jajacka wygląda najlepiej, ale raz że nie ma go na stanie, a dwa że wolałbym przejechać się na rowerze zanim go kupie. Pojeżdżę po Łodzi i sprawdzę sklepy rowerowe, przejadę się na Orkanie i Viperze i sprawdzę jak mi leżą. W między czasie jeden z łódzkich sklepów oferuje: https://bikemia.com/rowery-szosowe/3613-rower-lapierre-shaper-300-xl.html co o tym myślicie? Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Lapierre ma stosunkowo bardzo dobry osprzęt jak za tą kasę. Nowa Tiagra jest bardzo chwalona, a korba 3 rzedowa, pozwoli amatorowi wjechac pod strome podjazdy i na Tarczy 50t będziesz zasuwał na asfalcie. Piasty to tanie shimano, ale znalezienie idealnego roweru niestety jest trudne w tym przedziale cenowym. Ogolnie rower bardzo, ale to bardzo ciekawy za tą kase. Jam jest w łodzi to nie zastanawiaj się, tylko jedz go zobaczyc i sam ocenić Odnośnik do komentarza
Janao Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Obręcz 475gr, a opona 350gr. Co daje przyzwoity wynik za te pieniądze. przykładowo stosunkowo lekka opona w crossie ma ok 500gr, a obrecz ponad 550. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się