Skocz do zawartości

Kross vs. CUBE


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam roweru do dość intensywnej jazdy w terenie do 5000K.

Zastanawiam się nad Cube LTD PRO 29er ale boje się, że jego rama może okazać się zbyt rekreacyjna. Chociaż osprzęt na to nie wskazuje.

W grę wchodzą również dwa krosy. B7 jest na osprzęcie Sram, nigdy nie miałem styczności z tą grupą osprzętu dlatego ciekawią mnie wasze opinie w szczególności o NX. B8 jest w cenie Cube ale już na osprzęcie SLX ale wydaje mi się, że rama jest bardziej nastawiona na agresywną jazdę.

Jeśli macie jakieś fajne rowery do 5000PLN jestem otwarty na propozycję.

Odnośnik do komentarza

Mam chyba podobny rower jaki szukasz ale nie na sprzedaż. Specialized Crave Pro. Jest to generalnie geometria wyścigowo-rekreacyjna. Nie wiem czy już to zauważyłeś ale w rowerach wyścigowych generalnie rura podsiołowa jest jest rozmiaru N a górna rura jest rozmiaru N+1. Czyli np. w typowym rowerze o rozmiarze 17,5 cala dostajesz górną rurę od rozmiaru 19 cali. Ma to wymusić bardzie aerodynamiczną, agresywniejszą pozycję. Różnica między wyścigowym a wyścigowo-rekreacyjnym jest też zwykle taka że wyścigowy ma zwykle zdecydowanie sztywniejszy tylny trójkąt i grubszą sztycę podsiodłową. Dzięki temu maksimum energii jest przekazywanie na ruch do przodu kosztem komfortu. Miałem okazję jeździć na jednych i na drugich. W moim przypadku rower wyścigowy niezbyt dobrze nadaje się na dłuższe trasy. Jest za sztywny, przez co po pewnym czasie zaczynają mnie boleć plecy i kręgosłup lędźwiowy. Ale ja mam sporo wiosen więc może Cię to nie dotyczy. Rower wyścigowy jest typowo na ramie karbonowej, na osprzęcie z wyższych grup i na lekkich kołach. Na alu też się zdarzają ale zwykle są na wysokich grupach osprzętu, obecnie najczęściej na napędzie 1x11 z amorem RockShox Reba lub Fox i wadze w pobliżu 10 kg. W tym budżecie .raczej nowego tego typu nie kupisz. Więc sądzę że jesteś niejako skazany na geometrię rekreacyjno-wyścigową i napęd raczej 2x10 tudzież 2x11. Ma to złe i dobre strony. Dobre takie że będzie to rower na każde warunki i którym będzie można się pościgać. Do ścigania pewnie będziesz musiał dostosować kokpit przez odpowiednią długość mostka i szerokość kierownicy. Do wyścigów trzeba będzie raczej też przejść na lekkie opony w systemie bezdętkowym a z czasem na lekkie koła.


Z grupą NX nie miałem do czynienia. Natomiast miałem z osprzętem X7 i X9, korbami SRAM GXP i ich podłymi hamulcami Avid Elixir. I nie chcę mieć z tym więcej do czynienia ze względu na to że po paru latach wszystko się rozpadało w oczach. A doświadczenia z SLX/XT mam wyłącznie pozytywne więc dla mnie SLX/XT hands down.


Co do wyboru Cube vs Kross to nie wiem ile gwarancji daje teraz Kross na ramę ale Cube na ramę alu daje 6 lat. No i Kross robi pod górkę przy wszelkich reklamacjach więc jak dla mnie Cube jako marka zdecydowanie wygrywa.

Cube LTD Pro to bardzo przyzwoity rower. Jeśli polujesz na wersję 2017 to ma ona kiepskie hamulce do wymiany przy okazji. Producent przyoszczędził tu po maksie i dał heble warte grosze kosztem upgrade'u osprzętu na wyśmienity. W modelu 2016 były bardzo dobre heble Magury. Rower dużo waży ze względu na cięzkie koła, niezbyt wycieniowaną ramę i ciężkie rekreacyjne opony. Waga 13,3 kg jest słaba zważywszy że mój rower waży 11,5 kg. Amor RockShox Recon z blokadą skoku do pierwszych wyścigów z pewnością wystarczy. Piasty w wersji 2016 są beznadziejne i długo nie pociągną. W 2017 są lepsze. Ogólnie fajny rower z dużym potencjałem. Można brać. Ale pamiętaj że jak zrobisz wszystkie upgrad'y do wyścigowego to wydasz jakieś 2 tys. A za ok. 7 tys możesz już kupić gotowego typowego wyścigowca na lepszym amorze a czasem nawet na ramie karbon. Więc temat do przemyślenia.

Kolega Kaktus tu na forum ma chyba podobnego Cube, którego wycieniował do magicznej wagi 9,99 kg :)

Odnośnik do komentarza

..a ostała się jeno rama, z resztą taka sama (niby to attention, ale... różnią się tylko malowaniem) 

 

w 100% zgadzam się z poprzednikiem, dodam tylko, że agresywnie da się jeździć na wszystkim, co można nazwać mtb, niezależnie od geometrii. ot, kwestia gustu i predyspozycji fizycznych - ja wybrałem krótką górną rurę ze względu na ogromne brzuszysko jakie miałem kupując rower, teraz może i bym wymienił na inną, ale tylko dlatego, że jest troszkę za mało sztywna.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...