Dzida Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Na początku wpisu, który Przedstawiłeś jest Korba XT po napisie Shimano jest piktogram który mówi o tym że korba jest wykonana w tej technologii Hollowtech II. Tak jak pisałem wcześniej HT II jest połączeniem technologi pustego ramienia kory które miało swó debiut w korbach na Octalink np Fc-m 521 która była w techologi Hollowtech I (czyli puste ramie). Korby Alivio i Deore maja drążone ramiona korby i mają zintegrowaną oś suportu. Natomiast SLX, XT, XTR mają puste ramiona korb i zintegrowoną oś suportu i to właśnie połączenie daje Hollowtech II. Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 7 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 Czyli wychodzi na to, że jedyna różnica tkwi w tym czy ramiona korby są puste czy drążone czyli w zasadzie "prawie puste". Mam wrażenie, że to są tak naprawdę chwyty marketingowe. Właśnie wczytuję się w opis korby Alivio FC-M4060, w której prawe ramię jest zintegrowane z osią, a dedykowany suport na łożyskach zewnętrznych to BB71 SM-41A Hollowtech II. Zresztą ważne żeby pasowało (również cenowo i wagowo)przyszłemu użytkownikowi, a czy nazywa się tak czy inaczej to już drugorzędna sprawa. Właśnie znalazłem we wspomnianym katalogu Shimano opis SLXa i jest tam faktycznie info, że to HTII. Odnośnik do komentarza
Dzida Opublikowano 7 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 Pasować będzie pasowało, chodzi o to że ramie puste w środku jest sztywniejsze czyli lepsze bo mniej się gnie i mniej pochłania energii jaką wkładamy w napędzanie roweru. "Marketing jest wszystkim, wszystko jest marketingiem" natomiast korby w HT II są lepsze od korb ze zintegrowaną osią suportu czyli Alivio i Deore a suport, którego symbol podałeś wg. klasyfikacji jest suportem SLX, XT . POZDRAWIAM Odnośnik do komentarza
jano0244 Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Przyłączę się do tematu. Czy w przypadku zmiany korby FC-M311 48/38/28 na FC-M4060 48/36/26 nie będzie problemu z przednią przerzutką? Oczywiście zakładam, że pozostaje napęd 3x8 bez ingerencji w dotychczasowy osprzęt. Zdaję sobie sprawę, że przełożenia na średnim i najmniejszym blacie staną się miększe i krótsze. Odnośnik do komentarza
Marekk Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Przyłączę się do tematu. Czy w przypadku zmiany korby FC-M311 48/38/28 na FC-M4060 48/36/26 nie będzie problemu z przednią przerzutką? Oczywiście zakładam, że pozostaje napęd 3x8 bez ingerencji w dotychczasowy osprzęt. Zdaję sobie sprawę, że przełożenia na średnim i najmniejszym blacie staną się miększe i krótsze. To zależy jaką pojemność ma Twoja obecna przednia przerzutka, może mieć zapas, a może być też na styk obecnej korby, czyli 20T (48-28). Przy nowej korbie powinna mieć minimum 48-26= 22T. Najlepiej wpisz w google nazwę przerzutki i zobacz jej pojemność. Odnośnik do komentarza
jano0244 Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Grupa Model Tylne przełożenia ilość tarcz ilość zębów górnej tarczy pojemność całkowita różnica zębów góra-środek Altus FD-M310-3 8/7 3 42/48T 20T 10T Altus FD-M310-6 8/7 3 42/48T 20T 10T No cóż, wygląda, że taki zestaw kompatybilny nie będzie :( Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się