Skocz do zawartości

Pierwsza szosa


Rekomendowane odpowiedzi

Dla porównania moje:

Seat tube range c-c:   55.6 - 56.1
Seat tube range c-t:   57.3 - 57.8
Top tube length:       53.8 - 54.2
Stem Length:           10.1 - 10.7
BB-Saddle Position:    74.6 - 76.6
Saddle-Handlebar:      53.1 - 53.7
Saddle Setback:        6.2 - 6.6

 

Obaj mamy długie nogi, krótszy tułów. Bardzo zbliżone wartości. Musisz się kierować wartością górnej rury i dosięgiem (sadle handlebar). Wysokość jakoś dopasujesz. Jeśli się dobrze zmierzyłeś to potrzebujesz rozmiar 54. Ale jeśli robiłeś to sam to na pewno są niedokładności. Mój partner treningowy ma 180 wzrostu i nogę 85. Jeździ na ramie 56 która jest dla niego optymalna. Sądzę że 55-56 dla Ciebie również. Wynikałoby że M. Ale ja sądzę że M/L. W M masz bardzo krótką główkę rury sterowej 14,8 cm więc będziesz dociągał się 2cm bardziej w dół niż w rozmiarze M/L gdzie ma ona 16,8cm. Jeszcze coś jutro policzę ale dziś już padam na twarz.

Odnośnik do komentarza

Te wyglądają bardziej realne. Wynika z nich że celujesz w ramę 56. Giant ma trochę niestandardowe rozmiary i z grubsza M odpowiada 54 z trochę dłuższą górną rurą 55,5 a M/L 56 z rurą 57. Z parametru top tube length i saddle handlebar lepszą wydaje się rama M. Z kolei ze względu na krótszą rurę główki sterowej będziesz miał kierownicę 2cm niżej niż w M/L co jest dobre do wyścigu ale na co dzień może być mało komfortowe i powodować problemy z kręgosłupem lędźwiowym. A ile masz lat i ile ważysz?

Z ramą M może być tylko ten problem że sztyca podsiodłowa być może musiałaby być za bardzo wyciągnięta. To jest niestandardowa rama z dedykowaną sztycą podsiodłową aero. Nie możesz kupić po prostu innej dłuższej i tam wsadzić. Więc od razu musi być odpowiedniej długości. Niestety Giant nie podaje parametru seat tube przez co nie można ocenić zdalnie czy rama M nie będzie za mała na wysokość.Standover ma 76,45cm. Moja rama 54 ma standover 77,6 cm i sztyca jest na granicy dopuszczalnego wysunięcia. Spodziewam się że w związku z tym ta rama może być za niska. Trzeba zadzwonić do sprzedawcy i dowiedzieć się jaka jest długość sztycy podsiodłowej i jaka może być maksymalna dopuszczalna wysokość od środka suportu do szczytu siodełka, czyli z parametrów BB saddle position.

 

Druga opcja to kupujesz M/L i kupujesz mostek 75mm. Powinno być wtedy ok.

Odnośnik do komentarza

Te wyglądają bardziej realne. Wynika z nich że celujesz w ramę 56. Giant ma trochę niestandardowe rozmiary i z grubsza M odpowiada 54 z trochę dłuższą górną rurą 55,5 a M/L 56 z rurą 57. Z parametru top tube length i saddle handlebar lepszą wydaje się rama M. Z kolei ze względu na krótszą rurę główki sterowej będziesz miał kierownicę 2cm niżej niż w M/L co jest dobre do wyścigu ale na co dzień może być mało komfortowe i powodować problemy z kręgosłupem lędźwiowym. A ile masz lat i ile ważysz?

Z ramą M może być tylko ten problem że sztyca podsiodłowa być może musiałaby być za bardzo wyciągnięta. To jest niestandardowa rama z dedykowaną sztycą podsiodłową aero. Nie możesz kupić po prostu innej dłuższej i tam wsadzić. Więc od razu musi być odpowiedniej długości. Niestety Giant nie podaje parametru seat tube przez co nie można ocenić zdalnie czy rama M nie będzie za mała na wysokość.Standover ma 76,45cm. Moja rama 54 ma standover 77,6 cm i sztyca jest na granicy dopuszczalnego wysunięcia. Spodziewam się że w związku z tym ta rama może być za niska. Trzeba zadzwonić do sprzedawcy i dowiedzieć się jaka jest długość sztycy podsiodłowej i jaka może być maksymalna dopuszczalna wysokość od środka suportu do szczytu siodełka, czyli z parametrów BB saddle position.

 

Druga opcja to kupujesz M/L i kupujesz mostek 75mm. Powinno być wtedy ok.

41 lat, waga 75 kg, dzwoniłem do Krakowa i pan sprzedawca zmierzył długość sztycy podsiodłowej 37,5 cm, maksymalna dopuszczalna wysokość od środka suportu do szczytu siodełka 83 cm, wszystko dotyczy rozmiaru M/L bo innego już nie mają.

Odnośnik do komentarza

OK, czyli tematu M już nie ma. Więc jest kwestia czy dasz radę wpasować się w tę ramę. Moim zdaniem tak, ale mostek musi być skrócony do 75mm albo 90mm założone odwrotnie podniesiony trochę do góry. Mostek jest standardowy 31,8mm pod rurę sterową 1 1/8 cala więc można kupić dowolny inny albo krótszy u Gianta, jeśli mają, i powinno być ok.

 

Natomiast w kwestii lat i wagi. Wagę masz dobrą. Ja też zaczynałem jeździć na szosie koło 40-tki. Niestety w tym wieku kręgosłup lędźwiowy i cały aparat biodrowy nie ma już tej elastyczności co 10 lat wcześniej. Dostaniesz sztywny, wyścigowy rower. Będzie szybki ale komfortowa pozycja na nim będzie sprawą dyskusyjną. Może od razu będziesz zadowolony, może nie. Zawsze można próbować skonfigurować go trochę inaczej żeby był bardzie komfortowy. Kupujesz go w tak atrakcyjnej cenie że nawet jak nie będziesz zadowolony to sprzedasz go bez problemu niewiele tracąc. Polecam kupować szybko póki jest. Przy tej wielkości ramy sztyca nie będzie żadnym problemem.

Odnośnik do komentarza

OK, czyli tematu M już nie ma. Więc jest kwestia czy dasz radę wpasować się w tę ramę. Moim zdaniem tak, ale mostek musi być skrócony do 75mm albo 90mm założone odwrotnie podniesiony trochę do góry. Mostek jest standardowy 31,8mm pod rurę sterową 1 1/8 cala więc można kupić dowolny inny albo krótszy u Gianta, jeśli mają, i powinno być ok.

 

Natomiast w kwestii lat i wagi. Wagę masz dobrą. Ja też zaczynałem jeździć na szosie koło 40-tki. Niestety w tym wieku kręgosłup lędźwiowy i cały aparat biodrowy nie ma już tej elastyczności co 10 lat wcześniej. Dostaniesz sztywny, wyścigowy rower. Będzie szybki ale komfortowa pozycja na nim będzie sprawą dyskusyjną. Może od razu będziesz zadowolony, może nie. Zawsze można próbować skonfigurować go trochę inaczej żeby był bardzie komfortowy. Kupujesz go w tak atrakcyjnej cenie że nawet jak nie będziesz zadowolony to sprzedasz go bez problemu niewiele tracąc. Polecam kupować szybko póki jest. Przy tej wielkości ramy sztyca nie będzie żadnym problemem.

Dzięki serdeczne za tyle cennych rad i wskazówek:)

Odnośnik do komentarza

Ten Cannondale fajny. Można brać. Ale jak się go porówna do Cube to nie wiem czy bym nie dopłacił te 500 zł. Rama 56.

A jeszcze się chciałem zapytać czy ten Cube ma tylko przewagę osprzętu nad cannondalem czy są jakieś inne detale, które przemawiają na jego korzyść? Sorry że tak zawracam gitarę, ale patrząc na geometrię ramy 56 to rura podsiodłowa ma tylko 520 mm, czy to dla mnie nie będzie za mało?

Odnośnik do komentarza

Cannondale ma typowo sportową geometrię - Cube geometria długodystansowa, wygodna.

Cannondale osprzęt 10-biegowy Tiagra - Cube osprzęt 11-biegowy 105 (oczko wyżej w "drabince" shimano, nieco lżejszy).

Cannondale z korbą 52/36 i kasetą 11-28, na stromym podjeździe może być ciężko - Cube korba 50/34 z "górską" kasetą 11-32, bardzo uniwersalny zestaw.

Cannondale koła Maddux, mało mi znane - Cube koła Aksium, podstawowy model Mavica, ale znany z trwałości.

 

Ja jako pasjonat jazdy na szosie, ale bez aspiracji wyścigowych, kupiłbym Cube'a.

Odnośnik do komentarza

Cannondale ma typowo sportową geometrię - Cube geometria długodystansowa, wygodna.

Cannondale osprzęt 10-biegowy Tiagra - Cube osprzęt 11-biegowy 105 (oczko wyżej w "drabince" shimano, nieco lżejszy).

Cannondale z korbą 52/36 i kasetą 11-28, na stromym podjeździe może być ciężko - Cube korba 50/34 z "górską" kasetą 11-32, bardzo uniwersalny zestaw.

Cannondale koła Maddux, mało mi znane - Cube koła Aksium, podstawowy model Mavica, ale znany z trwałości.

 

Ja jako pasjonat jazdy na szosie, ale bez aspiracji wyścigowych, kupiłbym Cube'a.

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...