Skocz do zawartości

Piasty w kołach Fulcrum


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam pytanie do użytkownikòw kòł Fulcrum. Chodzi mi o piasty w kołach klasy Racing 5, Rapid 5, Rapid Al, Soniq Al. Czytałem parę wpisòw na forach, że co prawda fajnie się kręcą, ale nie są dobrze uszczelnione przez co szybko padają, łapią luzy itd. Poza tym gdzieś czytałem, że Fulcrum zaleca serwis piasty co 2 tys. km. U mnie byłoby to co 3-4 miesiące, co jest dla mnie nie do przyjęcia. Na ile km bezproblemowej jazdy gravelem można liczyć przy założeniu, że nie będę jeździł w deszczu, jeżdżąc w proporcji 70 % po asfalcie, reszta po szutrach itd? Jak te piasty mają się do piasty DT Swiss? I jak to jest z serwisowaniem kòł Fulcrum? Czy rzeczywiście mają one tak niestandardowe rozwiązania, że typowy serwis może tego nie ogarnąć? 

Odnośnik do komentarza

Trzeba odróżnić dwie rzeczy.
Piasty od Fulcrum Racing 3 / Campagnolo Zonda mają piasty klasy Record na wysokiej klasy łożyskach kulkowych.
Poniżej, czyli chyba wszystkie o które pytasz mają piasty na łożyskach maszynowych, wyposażone w stosunkowo niskiej klasy łożyska.
Kolega w Fulcrum Racing 5 przejechał ze 25k km, zajechał łożyska, wymienił ja na wysokiej klasy Nachi 6903 2RS po ok. 30 zł sztuka. I od tego czasu zrobił na nich 50k km.
Po szutrach Toskanii też jeździł. Nie wymagały żadnego serwisu 🙂
Nie wiem co to za koła Rapid. 
Jazda gravelowa w pyle i kurzu straszliwie narusza rower. Zakładam więc że raczej do takiego zastosowania są potrzebne koła z lepszymi uszczelnieniami.
I jeśli są dedykowane pod gravela to zapewne takie mają.
Z doświadczenia to większość serwisów jest nędzna. I może nie ogarnia jaki smar i w jakiej ilości nałożyć żeby odpowiednio piasty uczczelnić. 
Albo na jakie łożyska co wymienić.
Jak mam w gravelu koła Fulcrum Racing Quattro LG. Łożyska zmieniłem na dobrze uszczelnione Enduro po 20-25 zł sztuka. I nie spodziewam się żadnych problemów.
 

Odnośnik do komentarza

Na pierwszy rzut oka bardzo dobrze wyglądają.
Soniq AL - Road Bike Wheels
Szprychy są niestandardowe.
Mają mosiężne nyple, co jest bardzo dobre.
Doszczelnić je smarem zawsze można.

Mam podobne w MTB, które kupiłem pod szutry. 23 mm wewnętrznie.
Nie pamiętam nazwy.
Chyba Red Zone 5.

Co do kół Campagnolo to miałem poza tym:
Campanolo Zonda
Campagnolo Neutron Ultra
Fulcrum Racing Quattro LG
Fulcrum Racing 6
Fulcrum Racing Speed XRG

W żadnych, nigdy nie pękła mi szprycha. Nie przypominam sobie żebym je kiedykolwiek centrował.
A DT Swiss centrowałem niezliczoną ilość razy. Szprycha pękła mi kilka razy.
To tyle jeśli chodzi o "problematyczność"

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...