Skocz do zawartości

Opona gravel na zimowe warunki


Rekomendowane odpowiedzi

Deszcz, mokry asfalt, szuter?
Ja stosuję dwie opony ogólnie do roweru przełaj, gravel i do miasta
Specialized Pathfinder i Specialized Trigger.
Ktoś mi zachwalał ostatnio że Specailized Tracer, której nigdy nie stosowałem ma dobrą przyczepność na śliskim.
Ale opon jak psów.
Tu na forum z gravelowych jest sporo zwolenników Vittoria, Tufo, Schwalbe i Continental.
Produkty Vittoria ogólnie bardzo lubię.
Continental też używam.
Schwalbe jakoś nie ale mają tez niektóre dobre opony.
Z tego co pamiętam to do Domane wejdą 38 mm bez problemu.
I celem tego roweru było to żeby robił zimą za zimówkę na szerokich oponach i za gravela na łatwiejsze, utwardzone nawierzchnie.
Ale na rowerze szosowych po śniegu bym nie jeździł. 
Parę razy się na śniegu i lodzie wyglebiłem.
No i szkoda dobrego roweru na zimowe warunki.
Dlatego mam taniego aluminiowego gravela a zimą głównie jeżdżę na MTB.

Odnośnik do komentarza

Cześć Jacku

Dzieki za informacje. Trasy jakie robię to głównie asfalt i lekki szuter. W śniegu czy po lodzie nie chce jeździć. Ale chciałbym żeby opona była bezpieczna głównie na mokrym asfalcie i w miarę szybka.  Obecnie w Domane mam typową oponę szosową bez bieżnika typu gravel, dziś trochę popadało i z chęcią bym ruszył w trasę ale nie na tej oponie. Nie wiem czy celować w 35 czy 38 mm, i jaki typ bieżnika wybrać. 🙂 Powyższe firmy właśnie analizuje i czytam co tam wybrać. 

Odnośnik do komentarza

Problem na śliskim jest taki, że jak masz mocno napompowaną oponę to nie masz przyczepności.
I nie ma wtedy większego znaczenia czy ma ona większy czy mniejszy bieżnik.
Na szerszej oponie możesz zejść z ciśnienia bez groźby dobicia.
Oczywiście taka opona nie będzie tak szybka jak opona szosowa.
Ale zima to nie jest moim zdaniem okres kiedy należy się przejmować średnimi prędkościami.
Zimą sobie jeżdżę na gravelu 20 km/h.
A jak przyjedzie lato to 30 km/h na szosie.

Natomiast były lata, że jeździłem zimą na rowerach typu cross i na szosie.
Oba te rowery można zimą zastapić gravelem, przełajówką czy szosę endurance na szerokiej oponie jaką masz.
Ja dlatego wybrałbym a miarę najszerszą oponę jaka wejdzie.

Tu jest na przykład review tych opon Tracer o których pisałem:
Specialized Tracer Pro in review | GRAN FONDO Cycling Magazine

Sam teraz na nie będę polował ale ja potrzebuję min. 42 mm.
Z tym, że to są takie opony do jazdy w terenie mieszanym, gdzie asfalt nie stanowi większości trasy.

Tu masz na OLX 38 mm:
Opona Specialized Tracer Pro 700x38c 2Bliss Ready Gravel Toruń • OLX.pl

Tu masz nowe Pathfindery Pro na których jeżdżę:
Komplet nowych opon Specialized Pathfinder Pro 700 X 38 2Bliss Ready Tychy • OLX.pl

Tu używki w dobrym stanie w tańszej wersji, drutowej:
Opony Specialized Pathfinder 700x38mm Warszawa Wola • OLX.pl

Na mojej obręczy te Patfindery Pro 38 mm miały 36,5 mm. Ale ja mam obręcze 17 mm wewnętrznie.

Natomiast oponami typowo szosowymi do cięższych zastosowań są np. wskazana przez @liftlodz Continental GP 5000 All Season czy Specialized Mondo,  Vittoria Corsa Pro Control i Challenge Strada Biancha z takich co mi do głowy przychodzą.



 

Odnośnik do komentarza

A jeśli ma być szerokość tej opony
700x 35-38C tak jak napisałeś to na zimę lepiej wziąć szerszą.

W gravelu zimą jeżdżę na Tufo Swampero na przodzie i Tufo Thundero na tyle, ale dla mnie zima na gravelu to 80% las a asfalt tylko jako dojazd.

Jeśli nie potrzebujesz mega bieżnika to włóż 2X Thundero
Całkiem nieźle na szosie oraz mokrym i ubitym szutrze (ale nie błocie) spisuje się też Schwalbe G-One Speed.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...