michalje Opublikowano Środa o 06:39 Udostępnij Opublikowano Środa o 06:39 Tak to wyszło, że dziedziczę rower żony, Canyon Grizl CF SL 8 1by, bo sobie wypatrzyła lepszy w świetnej cenie. A ten jakoś szkoda sprzedawać za takie pieniądze, za jakie realnie by udało się go sprzedać... Teraz mam jeden problem. Wszystko w nim działa perfekcyjnie poza... przerzutką tył, niby mogę ją reanimować dość tanio ale... Tam jest pełna grupa GRX 1x12. Szczerzę to nie przepadam za shimano i ich sprzęgłem więc przy okazji zmienię, tyle, że mam zagwoskę na co 🧐 - sama nowa przerzutka - najtaniej, ale dalej bede miał w głowie, że w końcu będzie mnie wkurw... - nowy GRX Di2, lub XT Di2 (nie ma sprzęgła), wtedy przerzutka, i łapa do wymiany plus ładowarka do baterii, opcja nie tania, ale najtańsza z których wymyśliłem, jednak łapy prawa-lewa będą się różnić delikatnie - przejście na SRAMa, co wymagałoby chyba całej grupy razem z hamulcami, bo łapy ze SRAMa raczej z mineralnym nie współpracują... Do tego bębenek do wymiany i cholera wie co jeszcze... Do tego zabawa ze wszystkimi kablami wewnątrz ramy... Ma ktoś, jeszcze jakiś pomysł? Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano Środa o 08:59 Udostępnij Opublikowano Środa o 08:59 Miałem kilka elementów w GRX-ie do wymiany i po długich wahaniach zachciało mi się elektryki spróbować - zmieniłem GRX 2x11 na Rival 1x12. Kupiłem prawie wszystkie elementy Rival (kasetę Apex 11-44 ze względu na bębenek HG i ciasne stopniowanie na szybszym końcu + łańcuch Red). Niestety było to przed premierą bezprzewodowego Shimano i przed info o nowych klamkach w Rivalu. Wymiana kabli w ramie była bezproblemowa, więcej nabiedziłem się z widelcem i kierownicą z wewnętrznym prowadzeniem linek. Przydaje się Roskshox reverb Barb Connector. Kilka razy też podchodziłem do hamulców, żeby je odpowietrzyć. Sposób działania przerzutki i obsługa zmiany biegów dla mnie super, ale wyprofilowanie starych klamek Rival takie sobie, próbowałem nowe i są lepsze (w kontekście siły i łatwości hamowania). Minus przerzutki jest taki, że bardziej wystaje na zewnątrz w porównaniu do Shimano. Zakres przełożeń na płaskopolskę dla mnie wystarczający z korba 40z. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano Środa o 11:05 Udostępnij Opublikowano Środa o 11:05 @michalje w innym wątku parę dni temu dyskutowaliśmy o przerzutkach. Ja stawiam na 810 z 11s z tyłu ale więcej zwolenników było 820 z 12s. Ten GRX, którego masz, powinien dość ładnie pracować. Jak cię sprzęgło denerwuje, to je wyłącz 🙂 jak nie jeździsz dużo po korzeniach, to nie musisz go załączać, bez sprzęgła powinno się ładniej zmieniać. Z tego co widzę, to przejście na elektrykę kosztuje koło 4 k pln - moim zdaniem sporo. Opcja cebula, to przejście na 11, wymieniasz samą klamkę i przerzutkę. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano Środa o 13:02 Udostępnij Opublikowano Środa o 13:02 1 godzinę temu, Oskarr napisał(a): Opcja cebula, to przejście na 11, wymieniasz samą klamkę i przerzutkę. Kasetę i łańcuch chyba też 😉 a jak kasetę na 11 to i bębenek. A z elektryki to pewnie taniej i prościej w tym wypadku iść w Shimano - kaseta, korba, łańcuch zostają. Odnośnik do komentarza
michalje Opublikowano wczoraj o 06:20 Autor Udostępnij Opublikowano wczoraj o 06:20 Czyli za bardzo nikt nic nowego nie wymyśli 😶 Odnośnik do komentarza
michalje Opublikowano wczoraj o 09:01 Autor Udostępnij Opublikowano wczoraj o 09:01 Chyba się szarpnę ostatni raz na Campie to jeździłem jako nastolatek 😀 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się