Skocz do zawartości

[Szosa] Dobor pierwszej szosy


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli masz możliwość podjechać pociągiem do Modlina to jedna z najładniejszych tras w tamtej okolicy wiedzie wzdłuż obu stron rzeki Wkry. Tyle, że ode mnie też daleko. Ale czasem się tam wypuszczamy.

Opisy terenów na północ i zachód od Warszawy znajdziesz na blogu mojej koleżanki:
na północ od Warszawy | Kocham rower

Z kolegą tak któregoś razu jechaliśmy na północ:

image.png.1db2e051d16fefbfc7ee62a2a41e7b92.png

Odnośnik do komentarza

Przerwa w asfalcie wzdłuż kanału była jedynie na krótkim fragmencie.

To jak będziesz miał okazję, to się wybierz i odśwież sobie atlas - zwłaszcza na południe. Na najbardziej lokalnych dróżkach pojawiły się kilometry idealnego asfaltu. Podpatrzyli unijne tablice i za poprzedniej kadencji udekorowali nowe odcinki białoczerwonymi tablicami nt. danej inwestycji. Pewnie na heatmapach widać dobrze, które odciniki są zrobione, a których rowerzyści unikają.

Odnośnik do komentarza

@Szwedacz
Pomyłem dzisiaj rower MTB
Tylna przerzutka XT 11-rzędowa z długim wózkiem, RD-M8000. Manetka XTR. Blat NW, kaseta XT 11x46
Na obecnym napędzie po zmianie kasety i łańcucha ma przejechane jakieś 1000 km
Na stojaku sprawdziłem, wszystko działa idealnie. Nie było potrzeby żadnych poprawek.
Łańcuch CN HG701-11 typu Linkglide.
Chodzi trochę głośno
Ale przymiar 0,75 nie wpada po 1000 km
Product Detail Page

Odnośnik do komentarza

Oj Jacku, rozgrzebywanie tematu napędu w rowerze do katowania w terenie (ale jednocześnie z sensownym zakresem, nie jak w zjazdówkach), to otwieranie puszki pandory. Przynajmniej w wersji w której Pinion odpada z racji ceny takiego roweru 😉

Nie wiem czy 11-rzędowy będzie miał wiele większą tolerancję na syf i drobne odgięcia niż 12-rzędowy. Bez 2x wózka przerzutki się nie skróci (a z kolei 2x niesie za sobą brak możliwości stosowania chainguida i zabawę z idealną regulacją przodu, by łańcuch nie spadał na korbę na kamulcach na zjazdach), albo bez drastycznych cięć w zakresie. Zachowanie miękkiego biegu na podjazdy by oznaczało w takiej konfiguracji zmianę zębatki na korbie na 28T, a to z kolei oznacza że najtwardsze przełożenie to 28T:11T (~2.55), czyli przeloty po poziomych asfaltach lub równych ścieżkach to będzie młyn nawet bez wiatru w plecy.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...