seniorka Opublikowano Niedziela o 18:23 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 18:23 Już nie chce mi się mówić o tym, ale dzisiaj z Zieleniewa do Ińska 60 km-4 razy! Dziesięć dni w Bieszczadach! Stres przed użyciem przerzutki! Obojętnie, w górę czy w dół. Na rocznym przeglądzie gwarancyjnym w Winorze, okazało się, że jest wszystko super. Ratunku, na pomoc! Tracę przyjemność z jazdy rowerem! Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano Poniedziałek o 10:19 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 10:19 Napisz jaki to rower z jakim napędem. Odnośnik do komentarza
seniorka Opublikowano Poniedziałek o 18:57 Autor Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 18:57 Oh! Dzięki za odzew Winora Tria10, elektryk z Bosh Performance Line. Napęd Shimano Deore M4120, 10biegów, zębatka tylna 11-42 Shimano M4100, łańcuch KMC e10S, z przodu jeden blat. Co "ciekawe" , łańcuch spada z przedniej zębatki w momencie zmiany biegu na tylnej przerzutce. Oczywiście nie spada za każdym razem , ale na tyle często , że mnie to wkurza. Natomiast prawie zawsze w momencie zmiany biegu powstaje na łańcuchu taki luz , że aż klapie o osłonę łańcucha. Ostatnio ten luz na górnej części łańcucha był tak duży , że aż zaczepił o śrubę mocującą osłonę łańcucha do widełek. Masakra! Mąż sugeruje , zresztą ma taki sam rower i taki sam problem, że łańcuch jest za długi i chce go skrócic o 2 ogniwa. Dobrze kombinuje? Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano Wtorek o 06:41 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 06:41 Nie wiem 🙂 brzmi jak za długi łańcuch. Łańcuch powinien być tak dobrany, że jak założymy na największą tylną zębatkę i największą przednią (lub jedyną przednią w przypadku 1x) z ominięciem przerzutki, to dodajemy 2 -3 ekstra ogniwa i tniemy. Jeśli na najszybszym biegu (najmniejsza tylna przerzutka) łańcuch wisi luźno to oznacza to, że łańcuch jest za długi albo jest zamontowana przerzutka ze złym wózkiem. M4120 występuje tylko z długim wózkiem obsługującym kasetę 11-42, więc albo tam jest inna przerzutka (w co wątpie) albo za długi / źle napięty łańcuch. Przerzutka ma 3 śruby do regulacji. zakres minimum, maksimum oraz odległość kółka od kasety może być tak, że ta 3 śruba jest źle ustawiona - w artykule oznaczona jako śruba "b" https://www.centrumrowerowe.pl/blog/regulacja-przerzutek/?srsltid=AfmBOop1KjAW1jm-ui-OBCh4m2QiOKpYofC67CCxqck5zqMRwMgvaj04 Ja bym zaczął od sprawdzenia długości. Wrzucić najniższy bieg (największą zębatkę), podciągnąć przerzutkę do góry, tak, aby nie napinała łańcucha i zobaczyć ile łańcucha zostaje nam w nadmiarze. Jeśli więcej niż 2 pary ogniw możemy na siebie nałożyć na zębatce korby - ścinamy trochę łańcuch, do ścięcia łańcucha potrzebujemy skuwacz i najlepiej mieć spinkę do łańcucha. Spinkę możemy wykorzystać starą, jeśli łańcuch był na spince. Ogólnie łańcuch nie powinien spadać 🙂 Wyjątkiem mogą być przejazdy po ekstremalnych nierównościach, na normalnej drodze nigdy nie powinien spaść. Odnośnik do komentarza
seniorka Opublikowano Wtorek o 07:31 Autor Udostępnij Opublikowano Wtorek o 07:31 Dzięki Oskarr. Zaangażuję swojego seniora, który zawsze wypomina mi, że to nie są tanie rzeczy. Jest techniczny , da radę zwłaszcza, że połowę zrobiłam sama czyli zdobyłam diagnozę! Dziękuję👍 Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano Wtorek o 13:48 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 13:48 RD-M4120 nie posiada hamulca ciernego i sprzęgła zatem nie jest przystosowana do pracy w układzie 1xN. Tu bym upatrywał pierwotnej przyczyny (czyli niewłaściwy komponent). Jeśli łańcuch jest zbyt długi to jego skrócenie do właściwej dł może (nie musi) w jakimś stopniu pomóc. W przypadku tej przerzutki dł. dobiera się tak: Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się