Skocz do zawartości

Uniwersalny kompan do 3000 zł.


Rekomendowane odpowiedzi

1x w typowej konfiguracji pozwala ponad 4 dychy po płaskim robić. Kwestia dziur między biegami, czy kretyńskiego, długiego wózka, który będzie nonstop haczył o badyle i kamienie. Niestety coraz ciężej o 2x w MTB, nie wspominając o ramach kompatybilnych z osłoną.

image.thumb.jpeg.a78fa0b9d2ebb87d6bbe83ae853772fb.jpeg

W stormie nie masz mocowania na bagażnik, musisz wykosztować się na Ortlieba i poszerzony zamiennik tylnej osi albo zostają cuda na obejmach.

Odnośnik do komentarza

Nazwa "race" wskazuje, że to rower bardziej do ścigania niż do rekreacji. Z opisu:
"Rower MTB przeznaczony do rozpoczęcia uprawiania MTB Cross Country (XC). Twój pierwszy MTB XC ukierunkowany na osiągi, w rozsądnej cenie."
Czyli nie trzeba analizować geometrii, bo nie jest to "turystyk" z wygodną pozycją.
Nadto nie ma insertów pod bagażnik. 

Odnośnik do komentarza

Z dotychczasowych wpisów tego wątku można wywnioskować, że:
- jeżeli potrzebujesz, albo kiedyś będziesz potrzebował (hobby rowerowe rozwija się czasami w nieprzewidywanym kierunku) typowy bagażnik tylny, to szukaj RR EXPL 540, 
- jeżeli nie, to masz do wyboru również Torpado. 
Nie wiem, czy obecnie rynek oferuje inne rowery niż powyższe ze sztywnymi osiami. O ile dobrze pamiętam Cube podobny do tych wyżej ma osie QR.

Odnośnik do komentarza

A może Romet Mustang M6 za 2250 zł i wymiana hamulców + amortyzatora na powietrzny. Wtedy wagowo schodzisz ponizej 12.5 kg. Rower już teraz jest na deorce, sztywne osie, 1x11, taperowana głowka:
https://www.pepper.pl/promocje/rower-romet-mustang-m6-rozne-rozmiary-kola-29-naped-deore-1x11-1077123

W dobrej cenie jest też Romet Mustang M8 za 2700 zł:
https://www.pepper.pl/promocje/rower-romet-mustang-m8-16-2024-promka-na-allegro-1076853
 

Odnośnik do komentarza
16 minut temu, zony55 napisał(a):

i wymiana hamulców + amortyzatora na powietrzny.

Moim zdaniem, kupowanie nowego roweru, aby go zaraz głęboko modernizować, nie ma większego sensu. Chyba, że ktoś bawi się w mechanika (lub nim jest) i to go kręci. 😉 
A geometria tych Rometów, jaka jest? Bagażnik?

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, APZ napisał(a):

Moim zdaniem, kupowanie nowego roweru, aby go zaraz głęboko modernizować, nie ma większego sensu. Chyba, że ktoś bawi się w mechanika (lub nim jest) i to go kręci. 😉 
A geometria tych Rometów, jaka jest? Bagażnik?

Udało mi się w końcu znaleźć Decthlon z rowerem na stanie w rozmiarze L - przyznam szczerze, że całkiem to ładne jest... jakby nie było, gdy cieszy oczy to też fajna sprawa. Rozmiar L odpowiedni do moich rozmiarów - tak mi się wydaje, pozycja raczej też odpowiednia - pozwoliłem sobie to sprawdzić telefonem.

 

Prawdopodobnie wezmę ten rower, tylko musiałem zamówić nowy z dostawą do sklepu gdyż ten na stanie miał porysowany w niektórych miejscach lakier i było też kilka odprysków. 🙂 

 

 

14b3478c-383b-4d70-9df9-c7a3d5940957.jpeg

1.jpg

Odnośnik do komentarza
37 minut temu, CriseQ napisał(a):

Udało mi się w końcu znaleźć Decthlon z rowerem na stanie w rozmiarze L - przyznam szczerze, że całkiem to ładne jest... jakby nie było, gdy cieszy oczy to też fajna sprawa. Rozmiar L odpowiedni do moich rozmiarów - tak mi się wydaje, pozycja raczej też odpowiednia - pozwoliłem sobie to sprawdzić telefonem.

 

Prawdopodobnie wezmę ten rower, tylko musiałem zamówić nowy z dostawą do sklepu gdyż ten na stanie miał porysowany w niektórych miejscach lakier i było też kilka odprysków. 🙂 

 

 

14b3478c-383b-4d70-9df9-c7a3d5940957.jpeg

1.jpg

Tak z ciekawości - jaki wzrost, że wziąłeś L? 

Odnośnik do komentarza

@CriseQ Gdybyś dokupywał bagażnik tylny do RR EXPL 540:
Dec nie miał (może już ma?) oferty typowego, mocnego bagażnika do kół 29". Warto przed zakupem przymierzyć w jakimś ewentualnie innym sklepie/serwisie. Ten bagażnik mojej żony, pokazany na fotkach wyżej, przy ramie M jest zadarty trochę do góry (lepiej- zmieści się większy bagaż, bo siodełko mniej przeszkadza), ale do ramy L może nie pasować lub dziwnie wyglądać. Trzeba mierzyć w sklepach. Bagażniki inaczej mocowane niż do specjalnych otworów, to "druciarstwo", niby działają, ale psychologicznej pewności nie ma. (Mocowane do sztycy, do tylnego trójkąta na taśmy zaciskowe, itp.).
Bagaż na kilkudniowy objazd (bez namiotu i bez wożenia jedzenia) zajmuje około 15-25 litrów i waży 5-9 kg (w zależności ile kobieta kosmetyków bierze - 🙂 ). Bez plecaka wygodniej się jeździ, zwłaszcza po górzystych bezdrożach.  

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, APZ napisał(a):

@CriseQ Gdybyś dokupywał bagażnik tylny do RR EXPL 540:
Dec nie miał (może już ma?) oferty typowego, mocnego bagażnika do kół 29". Warto przed zakupem przymierzyć w jakimś ewentualnie innym sklepie/serwisie. Ten bagażnik mojej żony, pokazany na fotkach wyżej, przy ramie M jest zadarty trochę do góry (lepiej- zmieści się większy bagaż, bo siodełko mniej przeszkadza), ale do ramy L może nie pasować lub dziwnie wyglądać. Trzeba mierzyć w sklepach. Bagażniki inaczej mocowane niż do specjalnych otworów, to "druciarstwo", niby działają, ale psychologicznej pewności nie ma. (Mocowane do sztycy, do tylnego trójkąta na taśmy zaciskowe, itp.).
Bagaż na kilkudniowy objazd (bez namiotu i bez wożenia jedzenia) zajmuje około 15-25 litrów i waży 5-9 kg (w zależności ile kobieta kosmetyków bierze - 🙂 ). Bez plecaka wygodniej się jeździ, zwłaszcza po górzystych bezdrożach.  

Czyli muszę szukać bagażnika, który jest dostosowany do kół 29 cali i wtedy powinien pasować normalnie? Czy jeszcze na coś innego muszę zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
55 minut temu, CriseQ napisał(a):

Czyli muszę szukać bagażnika, który jest dostosowany do kół 29 cali i wtedy powinien pasować normalnie? Czy jeszcze na coś innego muszę zwrócić uwagę?

Na pewno do kół 29". Warto przymierzyć konkretny, w realu, bo mocowania mogą być różne. Tak mi sie wydaje, bo nie mam w tym względzie dużego doświadczenia. Serwisant/sklep - powinni wiedzieć. Zamawiając on-line, rozpakowywać, przymierzać, pakować, odsyłać, to zbyt dużo roboty, moim zdaniem. Lepiej podjechać do sklepu/dowolnego serwisu, przymierzyć, cztery śrubki wkręcić i gotowe.   

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...