Skocz do zawartości

Canyon Aeroad CF SLX czy Van Rysel RCR PRO?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Szukam nowego roweru na sezon 2025. Biorąc pod uwagę mój budżet oraz oczekiwania (rower aero/semi-aero ze stożkami ok. 50 i napędem elektronicznym), zawęziłem wybór do dwóch modeli:
  1. Aeroad CF SLX 7 Di2 https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/rowery-aero/aeroad/aeroad-cf-slx/aeroad-cf-slx-7-di2/3963.html

  2. Van Rysel RCR PRO 105 Di2 Rower szosowy Van Rysel RCR PRO Shimano 105 DI2 12rz czujnikiem mocy VAN RYSEL | Decathlon

Ktoś ma doświadczenie z jednym lub oboma tymi rowerami? Rekomendacje? Jeżdżę głównie po płaskim terenie w okolicach warszawy (średnie 30-33 km/h), będę używać go do treningów, coffe ride, triathlonów (na dystansach sprinterskich i olimpijskich, nie jestem zainteresowany rowerem tt) no i raz do roku jakiś wyjazd w górki za granicę. 

Dzięki wielkie!

Odnośnik do komentarza

Wiadomo z tego forum że nie jestem fanem produktów Canyona. Wynika to z tego że są to rowery mające często wiele wad konstrukcyjnych, wykonane z laminatu karbonowego, który jest wycieniowany do granic możliwości. Są to jedne z najczęściej trafiających ram do serwisów zajmujących się naprawą rama karbonowych.

Kolega odsyłał swojego Aeroad 6 razy na gwarancji w ciągu roku. Źle zaprojektowana, skrzypiąca sztyca podsiodłowa ze 3 razy, której nie potrafili ogarnąć. Odpadający lakier, problem z głupawą kierownicą karbonową.

Drugi kolega, który co prawda waży 100 kg miał Endurace i Grizl. W obu pękły tylne widełki. Przykłady mógłbym mnożyć.

Po prostu, żeby te rowery były lekkie, ich ramy i widelce zostały ekstremalnie wycieniowane a co za tym idzie nie są wystarczająco wytrzymałe dla cieżkiego amatora. Są też wątpliwości co do kontroli jakości tych rowerów produkowanych w chińskiej fabryce Quest Composite.

Decathlon zrobił w ostatnich latach ogromny skok technologiczny. Ich najnowsze rowery są w czołówce jeśli chodzi o aerodynamikę. Obsługa gwarancyjna i pogwarancyjna jest też jedną z najlepszych. 

Rama RCR waży 830 gramów. To niestety oznacza że szanse, że pęknie w pierwszej kraksie są bardzo duże. Widelec waży 380 gramów. To jest dobra waga dla widelca i oznacza, że nie został nadmiernie wycieniowany. 

Mamy dwie ramy karbonowe, które pękły w kraksach w peletonie. Obie ważą po 900 gramów. Rama na której ścigał się parę lat temu mój syn ważyła 1200 gramów. Przeżyła z 10 kraks i nigdy nie pękła.

Więc z tych dwóch zdecydowanie stawiam na Decathlon.

Odnośnik do komentarza

Też bym z tych dwóch wolał chyba Van Rysela. Nie lubię zintegrowanych kokpitów, chyba że już tak pro jesteś, tak rozciągnięty i sfitowany że nie masz zamiaru nic zmieniać w kwestii długości czy kąta mostka. Poza tym skoro triathlon to chyba jakąś lemondkę dokładasz? W Van Ryselu dopasujesz bez problemu, w Canyone ze względu na kształt rury kierownicy pewnie da się dopasować nieliczne lemondki.

W ogóle szkoda kupować w cenach katalogowych. Na pepperku jest zatrzęsienie teraz w BF róznych okazji m.i.n ze sklepów zagranicznych. Można chyba PayPalem czy innym bezpiecznym systemem zamawiać jak coś 🙂

Np. tak z grubsza przejrzałem

https://www.pepper.pl/promocje/rower-szosowy-guerciotti-eureka-air-disc-di2-vision-sc-55-db-carbon-929509

https://www.pepper.pl/promocje/rower-szosowy-lapierre-aircode-drs-50-di2-930955

https://www.pepper.pl/promocje/rower-szosowy-merida-scultura-bahrain-edition-105-di2-930532

https://www.pepper.pl/promocje/rower-szosowy-merida-scultura-6000-cf3-karbon-shimano-di2-2x12-piekny-czarny-kolor-czysty-kokpit-930843

https://www.pepper.pl/promocje/rower-szosowy-lapierre-xelius-sl-70-ultegra-di2-xelius-sl-50-105-di2-927478

Koła oczywiście można dokupić jak cena roweru okazyjna 😛

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...