Skocz do zawartości

koła karbonowe VINCI RAPID 50mm


Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie opinie o Vinci są pozytywne. Z tym że jest to jakaś bliżej nieznana obręcz z Azji i nieznana piasta z Azji. 
Za 3500 raczej nie kupisz żadnych bardzo szybkich kół. 
W tym wypadku masz obręcz o kształcie U-Shape z wewnętrzną szerokością 21 mm i zewnętrzną 30 mm. Przeznaczona pod oponę nie szerszą niż 28 mm. 
Obręcz jest typu hooked co jest dobre.

Jeśli nie jeździsz sam z prędkością średnią większą niż 35 km/ to aerodynamika kół ma w takim przypadku znikome znaczenie a różnice między kołami też są znikome.

Szybkie koła kosztują jakieś 1,5-2x tyle. Ale np. przy 30 km/h będą to bardzo małe różnice.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, jajacek napisał(a):

Ogólnie opinie o Vinci są pozytywne. Z tym że jest to jakaś bliżej nieznana obręcz z Azji i nieznana piasta z Azji. 
Za 3500 raczej nie kupisz żadnych bardzo szybkich kół. 
W tym wypadku masz obręcz o kształcie U-Shape z wewnętrzną szerokością 21 mm i zewnętrzną 30 mm. Przeznaczona pod oponę nie szerszą niż 28 mm. 
Obręcz jest typu hooked co jest dobre.

Jeśli nie jeździsz sam z prędkością średnią większą niż 35 km/ to aerodynamika kół ma w takim przypadku znikome znaczenie a różnice między kołami też są znikome.

Szybkie koła kosztują jakieś 1,5-2x tyle. Ale np. przy 30 km/h będą to bardzo małe różnice.

W tej samej cenie maja też koła 60mm. Twoim zdaniem przy założonej prędkości 35km/h solo różnica między 60mm a 50mm byłaby jakkolwiek zauważalna? 

Odnośnik do komentarza

Przy 100 kg problemy z bocznym wiatrem w zasadzie Cię nie dotyczą. Możesz jeździć niemal na czym chcesz. Ważę teraz 88 kg. Mam teraz dwa zestawy kół. Jeżdżę na rowerach z hamulcami obręczowymi. Zipp 404 ze stożkiem 58 mm, stosunkowo wąskie, chyba 26,5 mm. I jak mocno powieje to czasem muszę mocno trzymać kierownicę. I drugie Roval 50/64, które są szersze, prawie 30 mm, jak te Vinci, o podobnym profilu i te są totalnie odporne na wiatr. Mój syn w tym roku w płaskich wyścigach ścigał się na Mavic SLR 65 mm na których wygrał Mistrzostwo Polski. Ważył ok. 72 kg i dla niego nie były problemem ale to jest wyczynowy kolarz. W rowerze czasowym miał z przodu koło typu wave o zmiennej wysokości blisko 80 mm, Zipp 454 i też nie było to dla niego problemem. Takie koła jak wynika z testów nie są super szybkie ale są bardzo odporne na bocznie wiatry.

Wyższe koła są zwykle trochę szybsze. Najlepszy zestaw na płaskie to przednie koło o wysokości gdzieś 60-70 mm. I tylne ok. 80-90 mm. To wynika z frekwencyjności wiatrów. To trochę skomplikowany temat, którego już o tej porze nie chce mi się rozwijać. Jeśli dajesz radę z angielskim i chcesz zgłębić ten temat to więcej info jest na blogu producenta kół Parcours.

Obecnie najnowsze koncepcje aerodynamiczne są takie że należy mieć trochę szersze, niższe koło w kształcie U odporne na boczne wiatry z przodu i trochę wyższe, węższe, sztywniejsze tylne koło w kształcie V, napędowe. Inne kąty wiatrów działają na przód a inne na tył roweru. Na tej koncepcji bazują np. zestawy kół Roval Rapide i Enve SES.

W tym roku testowo się przejechałem na zestawie SwissSide Hadron Ultimate 62 przód i 80 mm tył i jechało mi się znakomicie. To są obecnie bodaj najszybsze koła na rynku dla zawodników wyczynowych jeżdżących ze średnią prędkością 45-50 km/h. Najszybszymi kołami dla zawodników jeżdżących 30-35 km/h, czyli Ty i ja będą zapewne któreś z kół HED, np. HED Jet Plus 6/9. 60 i 90 mm. To są koła optymalizowane dla bardzo szerokich kątów wiatru na które są narażeni dużo wolniej jeżdżący amatorzy.

W testach kół na pętli z hopkami i dużym wiatrem, gdzie zawodnik jechał wyczynowe 275W,  koła Roval Rapide II pobiły chińskie koła Ican 50 mm, podobne do tych Vinci ale chyba o trochę starszym profilu o jakiś straszliwy kawał. Przy bezwietrznej pogodzie byłyby to dużo mniejsze różnice. 

Video z testów jest dostępne na YT na kanale NorCal Cycling.

Pamiętaj, że żeby być bardziej aero potrzebujesz optymalizować to w co najpierw uderza wiatr. Powierzchnia czołowa ciała, ciuchy, kask, kierownica, przednie koło.

Zachęcam do zadawania wszelkich pytań w tym zakresie aplikacji ChatGPT na telefonie.

Odnośnik do komentarza

Przykladowa odpowiedz z ChatGPT o podobne kola.

 

Here are popular wheelsets that feature a mixed-depth design, with a shallower front rim for stability and a deeper rear rim for aerodynamic gains. This setup balances stability and aerodynamics, particularly useful in crosswinds.

1. Roval Rapide CLX II

Depth: 51mm front, 60mm rear

Intended Use: Aerodynamic, all-around performance for road racing, handling crosswinds well with a stable front.

Features: Tubeless-compatible, wide profile for optimal tire interface and increased stability.


2. Enve SES 4.5

Depth: 48mm front, 52mm rear

Intended Use: All-around aero, excellent for varied terrain and conditions, with a nod to climbing capability.

Features: Aerodynamic optimization for each rim (front and rear), tubeless-ready, designed for stability and speed.


3. Enve SES 6.7

Depth: 60mm front, 67mm rear

Intended Use: High-speed, aero-focused riding on flat or rolling terrain.

Features: Optimized for aero stability, especially in crosswinds, tubeless-ready.


4. Zipp 454 NSW

Depth: 53mm front, 58mm rear (with a unique "sawtooth" profile that varies slightly within the rim)

Intended Use: Aero and all-around performance, with an emphasis on stability and handling in crosswinds.

Features: Tubeless-ready, textured surface for improved braking, very stable in varied conditions.


5. Bontrager Aeolus RSL 51

Depth: 51mm front, 60mm rear

Intended Use: Balanced aero for road racing and varied conditions.

Features: Lightweight carbon design, tubeless-ready, wide internal rim for improved tire support.


6. HED Vanquish RC6 Pro

Depth: 52mm front, 60mm rear

Intended Use: Aero optimization with stability for general road racing.

Features: Tubeless-ready, wide internal profile, high stiffness.


7. Reynolds Blacklabel Aero 65

Depth: 58mm front, 65mm rear

Intended Use: Aero and high-speed riding on flatter courses or rolling terrain.

Features: Tubeless-ready, reinforced carbon layup for stiffness and aero efficiency.


These wheelsets each feature a shallower front rim combined with a deeper rear rim for a versatile setup that suits varied riding conditions while maximizing aerodynamics.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...