dominikl Opublikowano 28 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia Witam Potrzebuje kupić rower dla dziewczyny osobiście mam rower szosowy i potrzebuje czegoś dla niej żeby razem w weekend czasem się gdzieś przejechać czyli coś na początek do użytku max 1-2 w tygodniu początkowo. Trasy myślę że coś między 15-50km max chyba że całodniowa przejażdżka wtedy z czasem może coś więcej. Na codzień mieszkamy w Holandii więc jazda głównie po płaskim terenie oraz 95% drogi asfaltowe 5% może szutrowe. Zależy mi też na szybkiej dostawie bo ma to być prezent na następny na koniec następnego tygodnia więc szukam czegoś z szybką dostawą w Holandii. Znalazlem coś takiego i chciałbym się dowiedzieć czy na taki początek na rekreacyjną jazdę po okolicy będzie to wystarczające ? https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fietsen/hybride-fietsen/fitness-fietsen/fx/fx-2-disc-gen-3/p/35003/ https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fietsen/hybride-fietsen/fitness-fietsen/fx/fx-1-disc-gen-3/p/35001/ Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 28 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia Ujdzie. Trasy tam macie idealne, zero przewyższeń, równiutko, czasem tylko wieje i ciągle pada. Te mają mocowania pod bagażniki i błotniki, więc na warunki Holenderskie sobie poradzą. W Polsce najlepsze ceny mają polscy producenci, ale wątpię czy w ciągu paru dni Ci prześlą i czy koszty transportu nie zjedzą Ci oszczędności. Ogólnie spoko, choć na tak wietrzne tereny korciłoby mnie pójście w gravela, choć w okolicy 2 k będzie ciężko z gravelem. Ciekawi mnie masa, jeśli rzeczywiście ten droższy za 2700 waży 11,7 kg, to świetny wynik. Ja bym był skłonny dopłacić 400 zł różnicy za 1kg mniej między tymi rowerami. Odnośnik do komentarza
dominikl Opublikowano 28 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia Patrzyłem właśnie ale gravela ciężko w takiej cenie. Ona generalnie chciała mtb ale odradzono mi ze względu że na szerszej oponie to będzie męka dla niej jakbym ja jechał szosowka no i jakby miał być gravel to po prostu też na prostej kierownicy bo wiadomo jak to dziewczyna też wygląd się liczy ale wiadomo to ma być coś na początek zobaczyć czy złapie bakcyla. Jeżeli o ten droższy chodzi to może pokazało ci na polskiej stronie tutaj wychodzi 500€ więc w granicach 2100+/- no i plus jest taki że do najbliższego punktu dostarczą mi go w 2-3 dni z tego co pisze na stronie. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 28 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia Uważam, że na przedstawiony przez Ciebie sposób użytkowania fitness w stylu tego Treka będzie idealny - sztywny widelec, tarczowe hamulce, jakaś szybka opona semislick (np. 35c) a nawet szersza szosowa (32-35c) i spoko dorówna Ci kroku Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 28 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 500 e to spoko cena, bierz. Uwielbiam znawców, którzy piszą o tym o ile rower mtb na oponie mtb jest wolniejszy od rowerów crossowych. Głupota. To offtopic. Ten trek jest spoko. Gravel na prostej kierownicy to rower fitnessowy - czyli taki trek. W sytuacji jak wieje, to baranek jest super do schowania się przed wiatrem, ale jak będzie jeździła z Tobą, to najwyżej się schowa za Tobą 😄 Odnośnik do komentarza
dominikl Opublikowano 28 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia Super dzięki bardzo za pomoc. Haha dokładnie praktyka jazdy na kole albo będzie cisnąć pod wiatr wybór będzie należał do niej 😂. Zobaczymy z czasem jak jej się spodoba to może i się zdecyduje na szosowy. Ale faktycznie patrząc tutaj po dostępności i jakości tras no to ja nawet jeżdżąc szosowka w środku lasu dalej jeżdżę drogą asfaltową i za każdym razem mnie to tak samo zaskakuje że takie trasy są w takich miejscach. Generalnie z innych modelów mtb to myślałem o czymś typu Trek Marlin 5, Scott Aspect 960, Cube Aim. No ale chyba wybór ostatnie padnie na tego Treka powyżej gdyż może faktycznie będzie to bardziej zbliżone i dopasowane do szosy mojej. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 28 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia Uważam, że na asfalty mtb to trochę overkill, ja bym wziął fitnessa. Mam fitnessa Cube SL Road z szosowym napędem 2x10 Shimano Tiagra i na początku był to mój 2w1 gravel i szosa z prostą kierownicą. Na początku jeździłem na oponach 40c typu grawelowego po asfalcie i lekkim terenie, później wymieniłem starego mtb 26" na nowego 29" i w teren mam mtb, a w fitnessie założyłem opony szosowe 28c i stał się szosą z prostą kierownicą. Później na asfalt i lekki teren kupiłem grawela (miała być szosa road+ ale chciałem bardziej miękki napęd grawelowy) a fitness dostał grubsze opony i stał się commuterem. Tak więc uważam, że jest to bardzo wszechstronny rower i na idealne holenderskie czy niemieckie ścieżki rowerowe nadaje się znakomicie (mieszkałem zarówno w Holandii jak i w Niemczech i zjeździłem tam rowerem wiele kilometrów). Ja bym jedynie wymienił opony na jakieś lekkie, szybkie semislicki typu Hutchinson Overide 35c lub 38c, Specialized Pathfinder 38c albo inne w tym rodzaju albo wręcz na opony szosowe, jakieś 32-34c, np. Continental GP5000 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się