catafal Opublikowano 6 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia Cześć, Czytam, szukam, kombinuję i w końcu postanowiłem zapytać. Wzrost 183, waga 93kg. Potrzebuję wygodnej szosy na 1-2 szybkie (do 2h) wypady w tygodniu i jeden dłuższy (3-4h) w weekend. Waham się między: https://www.sensabikes.com/bikes/road/1327/giulia-gf-pro-105-2x12 a https://superiorbikes.com/pl-en/bikes/product/x-road-team-elite/782 1. Czy jest duża różnica między R7000 a R7100? 2. Czy tej cenie jest jeszcze coś godnego uwagi? 3. Flara w Superiorze będzie do wymiany jeśli nie planuję nić oprócz asfaltu? 4. Ma ktoś jakieś doświadczenie z zakupem części do Superiora? Opinie o polskiej dystrybucji są mało pochlebne. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia Wbrew temu co pisze marketing to jeśli nie mieszkasz w górach to nie potrzebujesz tarcz. Zanim przeczytałem że bez tarcz nie da się jeździć po górach to zjechałem na hamulcach obręczowych bez żadnego problemu ze Stelvio, Grossglocknera, Kaunertala i dziesiątek innych alpejskich podjazdów 🙂 Jeśli zależy Ci na komforcie to rama karbonowa typu endurance da go więcej niż rama alu. Komfort poprawiają szerokie opony na niższym ciśnieniu. Ja jeżdżę na 28 mm. Wagę mam zbliżoną. Komfort poprawiają też karbonowa kierownica i karbonowa sztyca podsiodłowa, najlepiej z jakimś systemem tłumienia. Flara w niczym nie przeszkadza a wręcz odwrotnie. Teraz jest taki trend. Mój syn semi-profesjonalny zawodnik ściga się na kierownicy, która ma 35 na górze 40 na dole, Pogacar na tej samej ale 37 na górze, 42 na dole. Za 4000-4500 kupisz używany rower Specialized Roubaix SL4 na Shimano Tiagra 4700 lub 105 5800, który będzie stanowił wyśmienitą bazę do rozbudowy, pomimo braku hamulców tarczowych. Akceptuje opony do 30 mm. A ze względu na brak hydrauliki zawsze hamuje, nic nie brzęczy, nie zapowietrza się, tarcze się nie wyginają, nie wymagają wymiany, płyn hydrauliczny nie ucieka, klamki nie ciekną. A są to problemy z którymi wielokrotnie miałem do czynienia w rowerach z tarczami. Poza tym z czego większość niedoświadczonych użytkowników nie zdaje sobie sprawy cienkim gardłem nie jest siła hamowania tylko przyczepność na cienkich oponach. Na zdjęciu poniżej rowery na których jeździmy ja i moi kumple. Jak widać wszystkie to Specialized Roubaix. Odnośnik do komentarza
catafal Opublikowano 6 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia Roubaix wiadomo ❤️ ale szukam roweru nowego. Na Speca z salonu kiedyś przyjdzie czas 🙂 Czy w tych założonych 8k jest coś z lepszym stosunkiem ceny do wartości niż Sensa i Superior? Który Ty byś wybrał? Odnośnik do komentarza
ernorator Opublikowano 6 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia Superior Team Elite, ciekawe, że na stronie producenta jest max opona 36 a na innych stronach podają 40. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2 godziny temu, catafal napisał(a): Roubaix wiadomo ❤️ ale szukam roweru nowego. Na Speca z salonu kiedyś przyjdzie czas 🙂 Czy w tych założonych 8k jest coś z lepszym stosunkiem ceny do wartości niż Sensa i Superior? Który Ty byś wybrał? Ze względu na ciągłe problemy z hamulcami w rowerach z hamulcami hydraulicznymi Shimano stosowanymi z grupami 11x i brak tych problemów przez 2 lata u mojego syna w 4 rowerach na 12x Ultegra Di2 i DuraAce Di2, wybrałbym Sensę. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się