Skocz do zawartości

[2000-3500zł] Codzienny użytek [110kg]


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

chciałbym zasięgnąć opinii osób związanych z branżą rowerową. Moja wiedza jest znikoma lub wręcz zerowa (to co poczytam na forum, pooglądam na youtube), ostatni rower miałem z 20lat temu a czasy się zmieniły i to znacząco 🙂

W dużym podsumowaniu:

* Budżet: 2000-3500zł 

* Zastosowanie: główne: 80% dojazdy do pracy/sklepu, poboczne: 20% jakiś wypad w weekend nad jeziorko, leśna ścieżka, ogólnie pojeździć po okolicy itp. 

* Wzrost: 182cm

* Waga: przedział 105-115kg 

Są jakieś modele aktualnie na które warto szczególnie zwrócić uwagę? Przy takim zastosowaniu na jaką kategorię rowerów powinienem głównie patrzeć?

Zapoznałem się z wątkami z kategorii "rower do 3000zł" itp. Jest aktualnie trochę promocji stąd ten temat 🙂 

Moja propozycja: 

Zastanawiałem się nad rowerami ze stajni KANDS

- modele typu Pure, Avangarde 

czy warto brać je pod uwagę? czy w tym budżecie lepiej patrzeć na coś zupełnie innego?. Nie ukrywam, że duży problem przy szukaniu sprawia mi określenie który rower nada się dla chłopa powyżej 100kg 

 

z góry dziękuję za wszelkie sugestię i pomoc. 

Odnośnik do komentarza

100 kg nie jest żadnym problem. Sugeruję Radon Scart Light 9.0, za 800 Euro z napędem 3x i bardzo dobrym amortyzatorem.

Królowie Allegro czyli wszelkie Kandsy, Vellbergi, Lazaro, Spartakusy to jak chcemy polecieć totalnie budżetowo. Dostaniesz rower na ciężkiej, byle jakiej ramie z atrapą amortyzatora, a napędem z sensem i jako takimi hamulcami. Ale taki co ma dwa koła i jedzie i nic mu specjalnie nie brakuje. Czyli takiego Matiza czy Cinquecento używając porównań samochodowych.

Odnośnik do komentarza

Ze stajni Kands/Lazaro (praktycznie to samo, Lazaro sprzedaż wysyłkowa, kands ma też swoje salony sprzedaży, montowane w tej samej fabryce), z taką wagą szedłbym albo w https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-core-29-v3-męski-2023_pid=402 albo w Lazaro Aero V3. Trzecia opcja to EXPL 540 z decathlona. Przy większej wadze lepiej mieć szersze opony, na wąskich oponach będziesz musiał mieć wysokie ciśnienie aby nie dobić i stracisz mocno na komforcie. Standardowe amortyzatory sprężynowe nastawione są na wagę w okolicy 70-80 kg, przy Twojej wadzę mogą już niedomagać (stąd propozycja Aero). Amortyzatory mtb mają trochę grubsze golenie niż te w crossach, stąd bardziej bym stawiaj na lazaro core niż np. Kands Avangarde. 

Kands Pure wygląda ładniej niż Aero, ale ma mniej miejsca na szersze opony, błotniki itp, co jest przydatne jak dojeżdżasz rowerem do pracy. Pure ma korbę na kwadrat, Aero v3 ma octalinka. Idealna byłaby w Twoim przypadku oś przelotowa, ale to już budżet bliżej 3k. Ale przy 3k można już myśleć o EXPL 540. EXPL będzie na ścieżkach i asfalcie wolniejszy, ma też dużo mniejszy zakres przełożeń niż taki kands avangarde, ale ma amortyzator powietrzny, który możesz dopasować do swojej wagi. 

Decathlon podaje wagę do 120 kg, Kands/Lazaro do 135. 
 

Odnośnik do komentarza

@Oskarrbardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, szczerze mówiąc liczyłem na Twój komentarz czytając któryś z wątków o V3 🙂 ten V3 również brałem pod uwagę.

Z tego co się orientuję to V3 ma widelec sztywny natomiast Core który podałeś amortyzator i jest na kołach 29 natomiast zwykła v3 na 28. Różnica między nimi na stronie producenta do 300zł więc raczej mały rozstrzał. Czy w moim przypadku lepiej rozważać widelec sztywny V3/pure czy amortyzator jak w tym Core i dopłacić te 300zł? 

W V3 moją uwagę zwracają też hamulce v-brake natomiast core/pure posiadają tarczowe. Czy to robi dużą różnice? 

Wizualnie tak jak pisałeś, Pure jakoś lepiej siedzi niż Aero no ale nie to jest najważniejsze 🙂 

Wydatek rzędu 3k tak jak wspominałeś o EXPL 540 wchodzi w grę. Wiadomo chciałbym wydać jak najmniej na "pierwszy rower" bo nie wiem ile realnie będę z niego korzystał w skali miesiąca. 

Odnośnik do komentarza

W przyszłym roku ma być aero 2025 z nową ramą, z ładniejszym widelcem, z wewnętrznym prowadzeniem linek, optycznie ma bardziej przypominać pure. Będzie bazował na ramie gravelowej. 

Normalnie polecam Vbrake do rekreacyjnej jazdy po mieście, przy 105-115 szedłbym już w tarcze hydrauliczne. Jakbyś ważył w okolicy 70 poleciłbym Ci Aero, w obecnej wadze na Twoim miejscu kupiłbym core v3. Pure posiada mt 200, to są minimalnie lepsze hamulce niż vbrake w aero, Core v3 ma mt 410, to o klasę lepsze hamulce - mój brat się na nich ściga w XC, ja na takich hamulcach objechałem na rowerze mtb Alpy. Wydaje mi się, że Core V3 ma te same, kiepskie tarcze hamulcowe rt10, jeśli tak jest, to jest szansa, że tarcze będą go ograniczały w hamowaniu. Wystarczy wtedy kupić RT 56 180 mm na przód, dokupić adapter za 20 zł i tarczę za 50 i będzie stawał w miejscu
(taki adapter https://allegro.pl/oferta/adapter-shimano-zacisku-do-tarcz-180mm-sm-ma-f180-post-post-tarczowego-kpl-13967679530?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_pmax&ev_campaign_id=17967208976&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwv7O0BhDwARIsAC0sjWM8WmmY2WFhYHDooxsvuZffnIpUG_NrOQVnvdQ-3exMHr2pBshFwysaArnzEALw_wcB)

Ten rower mtb to nie jest tak naprawdę rower mtb, lazaro to nazywa All terrain bike. Geometria jest tam identyczna co w rowerach crossowych, rama jest trochę wzmocniona pod opony 29". 

To są opony 29", felgi są w lazaro te same w przypadku 28 i 29 cali, jedne i drugie koła mają średnicę 622 mm, więc jak będziesz chciał cieńsze koła w corze, to możesz to zrobić w przyszłości, w drugą stronę - do Aero wchodzą opony 29x2", do pure maks 45 mm (1,8 cala). 

Ten Core czy aero czy też pure będą szybsze od expl na ścieżkach rowerowych, ale jeśli chciałbyś się zapuszczać w trudniejszy teren, przelatywać po korzeniach mając 30 km/h czy wystartować w maratownie mtb to expl będzie lepszy. Ja ten weekend spędziłem na EXPL 540 jeżdżąc po zarośniętym lesie ciągnąc przyczepkę rowerową z psem - bardzo przyjemny rower. Powyżej 28 km/h trochę mułowaty. Jeśli w Twoim terenie jest dużo korzeni, dziur, masz zapędy do bardziej sportowej jazdy, to powietrzny amortyzator w EXPL robi robotę, do tego sztywne osie, wytrzymała rama i sztywne osie korby i kół, ma też główkę taraped, więc jest dużo bardziej rozwojowy - ludzie go kupują aby przerabiać na rower z pogranicza trailu i enduro. 

Takie przykłady - aby zacząć przygodę w bike parkach, pierwsze kroki w bielsku w cygańskim lesie na twisterze itp - zdecydowanie EXPL. Wycieczki rowerowe w stylu R10, szlak orlich gniazd, szlak dookoła tatr - core V3. Ładne ścieżki rowerowe, asfalt, opcja ścigania w triathlonach, szybki przecinak do jazdy po mieście - Aero V3. 

Przy Twojej wadze bym pure odrzucił, z wagą idzie moc w nodze, korba na kwadrat będzie Ci się wyginała. 

Odnośnik do komentarza

@Oskarr dzięki za fachową wiedzę 🙂 Byłem nakierunkowany w stronę Pure'a ale po Twoich odpowiedziach odrzucam. Przekonałeś mnie raczej do Core'a v3. Muszę jeszcze o nim chwilę poczytać i przegadać z zakup na chacie z żoną... niemniej jednak core v3 do mnie przemawia. 

Odnośnik do komentarza

Jeszcze korzystając z rozmowy o v3 core. 

Na stronie producenta model z 2024 za 2249zł, specyfikacja:

image.thumb.png.8e7e2d4437ce7ea99a0cf7c7241e90a7.png

Na stronie producenta model z 2023 za 2249zł, specyfikacja:

image.png.f484d3335b39133c1be8aa46c37d2412.png

rozumiem, że w tym przypadku lepiej patrzeć na model z 2023 na Mt410 o których wspominałeś co nie? 

Odnośnik do komentarza

Tak, model z 2023 wygrywa. Do Twojej jazdy Maxisy też będą lepsze niż schwalbe - choć te schwalbe to spoko opony na drucie, to na asfalcie będą się gorzej toczyły niż maxisy z mniejszym klockiem. 
MT 410 w detalu kosztują raptem 60 zł więcej za komplet niż mt 200. Nawet kupując tego na mt 200 jeśli będą za słabe, możesz wrzucić nowe hamulce, sprzedając stare dopłacisz ze 100 zł. Na forum się kłucę z jednym kolegą, który pracuje jako Mechanik, tamten uważa, że mt 400 mają identyczną budowę co mt 200 i powinny tak samo hamować. Nie wiem jaką mają budowę, ale jak testowałem mt 200, to żaden rower na tych hamulcach nie hamował a jak testowałem rowery na mt 400 to wszystkie rowery na tych hamulcach hamowały bardzo przyjemnie. 

Dla większości osób mt 200 są wystarczające, ale przy Twojej wadze w awaryjnej sytuacji może Ci zabraknąć siły hamowania. 

Moim zdaniem te hamulce są warte dopłaty spokojnie 100 zł w stosunku do mt 200. 


https://allegro.pl/oferta/hamulce-tarczowe-shimano-bl-m4100-br-mt410-zestaw-komplet-15171328595?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=19694848528&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwv7O0BhDwARIsAC0sjWMMl_GXqhRfZjGUx-IFntMCN2y6xwWlDC-i-toQYMcSahBv-Fu85UsaAttDEALw_wcB

Odnośnik do komentarza

ma to sens 🙂 

ogólnie to jedyne myśli z którymi się biję to temat tego przodu - sztywny widelec czy amortyzator. Na wielu forach mówią, że przy tej wadze jednak sztywny najlepiej w mieście ewentualnie rozważać powietrzny.

W tej kwestii rozważałbym wtedy core'a na tarczowych vs aero na v-breaku (jakoś tarczowe mniej przekonują bardziej niż v'ki) no i wtedy amortyzator normalny nie powietrze. Niby już byłem zdecydowany na core'a ale im więcej czytam to mętlik 🙂 

Odnośnik do komentarza

Nie wiem 🙂 

Koła ma lepsze lazaro - w niższych modelach Lazaro też używa tych piast shimano, ale piasty, które używają na łożyskach maszynowych biją te na kulkowych shimano - dopłata do lepszych kół jakieś 200 zł
Hamulce lepsze w lazaro, mt 400 vs mt 200 - dopłata do lepszych hamulców z 100 zł, 

Mechanizm korbowy wygląda ciekawie - lepszy standard jest w torrencie, ale o dziwo shimano wyżej klasyfikuje korbę z lazaro (korba w lazaro kosztuje 200, korba w rock machine 150), tu bym dał mały plusik dla rock machine. 
Napęd minimalnie lepszy w rock machine, manetki te same, tylne przerzutki te same, przednia przerzutka w lazaro Acera, w rockmachine Alivio. 
Amortyzatorem zdecydowanie wygrywa rock machine, xcm z lazaro to koszt w okolicy 400 zł, RST Aerial od 800 zł. 

Podsumowując koszty w różnicy osprzętu, Rock Machine wygrywa o jakieś 100-200 zł, ale wymaga dopłaty 150 zł w stosunku do ceny lazaro. 

teraz najważniejsza różnica - to są dwa różne rowery do innych zastosowań. 
Według rozmiarówki wychodzi, że lazaro jest 2-3 cm krótszy, to nie jest typowy rower mtb, tylko taki cross, z szerszymi oponami. Widać to też w napędzie - lazaro ma napęd trekkingowy, rockmachine ma napęd typowo mtb (u góry rockmachine, na dole lazaro)
image.thumb.png.c80d04e609c51f10afbec717ac1c3f82.png

Jestem bardzo ciekawy tego amortyzatora w Rockmachine - kross np. kupuje od rockshocka amortyzatory RS recon ze sprężyną - nigdzie nie kupisz tego amortyzatora ze sprężyną w tej wersji i ludzie kupują z myślą, że mają powietrze a tam sprężyna. Jeśli tu nie jest nic kombinowane i jest tam naprawdę ten amortyzator co piszą, to jest to bardzo ciekawy rower mtb i jako rower mtb z Lazaro wygrywa. Lazaro będzie lepszym rowerem crossowym - wygodniejsza pozycja, lepsze piasty, lepsze hamulce. 

Nie mam niestety pojęcia jak jeden i drugi amortyzator zareagują na Twoją wagę RST powinien być lepszy, bo dopasujesz ciśnienie do swojej wagi ale nie wiem jak z jego żywotnością i jakie ma możliwości. 


 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
17 minut temu, ryzen napisał(a):

Stoi u mnie w mieście na olx, Felt Verza Speed 50, nówka w kartonie do złożenia. Rower ma jeszcze 2 lata gwarancji. 

W tym wariancie:

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-miejski-felt-verza-speed-50-pd36882/

Warto sobie nim zawracać głowę? - cena w granicach 1300-1500zł 

Nie, lepiej już dołożyć do lazaro aero v1. 

Felt verza speed 50 miesiąc temu kosztował 1000 zł na centrum rowerowym. Wtedy to była dobra okazja. Z drugiej ręki za 1300-1500 to słaby deal.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Oskarr napisał(a):

Nie, lepiej już dołożyć do lazaro aero v1. 

Felt verza speed 50 miesiąc temu kosztował 1000 zł na centrum rowerowym. Wtedy to była dobra okazja. Z drugiej ręki za 1300-1500 to słaby deal.

A to nie wiedziałem ...

Musiałby go pogonić za max 1100zl aby to miało jakikolwiek sens. Rower nówka nieużywany. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...