Skocz do zawartości

Koła FULCRUM Rapid Red 3 DB


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Chcę sobie kupić przyzwoite koła aluminiowe do Diverge E5 Elite. Chciałem na nie przeznaczyć ok 1500 zł., ale jak trzeba będzie to dołożę. Upatrzyłem sobie te:

https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-fulcrum-rapid-red-3-db-pd33372/?v_Id=195770&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI8t-E-_CMhwMVFmxBAh1ZowEwEAQYASABEgLhlvD_BwE

Wizualnie podobają mi się bardziej niż DT Swiss. Czy ma ktoś może takie i może coś napisać? Jakieś słabe punkty?

Ważę ok 93 kg, więc lekko mieć nie będą.

Odnośnik do komentarza

Nie znam tego modelu. Ale zakładam że jest to nowa, tarczowa odsłona Fulcrum Racing 3, sądząc po materiale obręczy. Fulcrum jest to Campagnolo, ich marka handlowa. Mam koła Campagnolo Zonda odpowednik Fulcrum Racing 3, obręcze zbudowane z takiego samego stopu alu. Są to totalnie pancerne koła absolutnie bezobsługowe. Pierwszy serwis zrobiłem po 25k km. Do wymiany był tylko smar. Nigdy nie pękła mi żadna szprycha w przeciwieństwie do DT Swiss a napieprzałem nimi bo brukach, szutrach i gruntówkach przy wadze 85-90. Mało tego, NIGDY nie były centrowane bo nie wymagały takiej potrzeby. A DT Swiss regularnie do centrowania.

W Zondach i Fulcrum Racing 3 były bardzo wysokiej jakości łożyska kulkowe. Tu widzę są maszynowe. Campagnolo przyoszczędza na łożyskach maszynowych. Kolega zajechał je w Fulcrum Racing 5 po ok. 20k km. Wtedy należy je wymienić na wysokiej jakości łożyska japońskie np. NTN, NSK, SKF, Nachi po ok. 30-50 zł, i przejadą kolejne 100k km bez problemów. Szprychy są niestandardowe i sprzedają się w kompletach po kilka. Krakowski dystrybutor, Wertykal, ma je zwykle na stanie a jak nie ma to sprowadzi z Włoch. Więc generalnie bardzo polecam. Maksymalna dopuszczalna waga w ich kołach obręczowych to było 109 kg. W tarczowych chyba 120 kg. Kół Campy mam kilka, bo ma jeszcze Neutrony Ultra i Fulcrum Racing Quattro LG w gravelu. W tych ostatnich zmieniałem padnięte łożyska maszynowe na Enduro Max po 20 zł za sztukę z hurtowni w Warszawie.

Odnośnik do komentarza

Dzięki. Z tego co napisałeś wynika, że to byłby dobry wybór, bo zależy mi właśnie na wytrzymałości i bezobsługowości. Teraz mam bazowe kółka Axis Elite Disc jakie Spec daje do niższych modeli. Przejechałem na nich jakieś 8 tys. km. Jak dotąd byłem zadowolony, bo nic się z nimi nie działo, ale ostatnio zaczęły mi strzelać szprychy w tylnym kole.

Odnośnik do komentarza

Więc raczej znaczy że Centrum Rowerowe ma błąd w opisie bo Wertykal błędów nigdy nie ma. Czyli że są to wysokiej jakości piasty klasy Campagnolo Record takie jak mam w Zondach. Raz na 10 czy 20 km km, potrzeba dobrego serwisanta, który wymieni smar. Poza tym nic się z nimi nie robi.

Odnośnik do komentarza

Wertykal nie jest w stanie nawet się zbliżyć do ceny w Centrum Rowerowe. Więc możesz jednak tam brać.
Koła Dandy Horse mają generalnie dobre opinie. Ale jesteś uwiązany do ich obręczy i piast. Obręcze to zapewne tajwańskie Kinlin. Kiedyś na takich składali. Wtedy składali na dobrych, znanych tajwańskich piastach Bitex. Teraz, cholera wie na czym. Ja bym wybrał Fulcrum.
Jakie obręcze pod 42 mm najlepiej? Powiem szczerze że nie rozkminiałem. Ja mam 17 mm 🙂 Oczywiście że są za wąskie 🙂 Ale im szersze obręcze tym cięższe.
25 mm wewnętrznie to się stosuje do opon MTB o szerokości 2,25 cala 🙂

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...