Piwpaw Opublikowano 4 Lipca Udostępnij Opublikowano 4 Lipca Cześć. Chcę sobie kupić przyzwoite koła aluminiowe do Diverge E5 Elite. Chciałem na nie przeznaczyć ok 1500 zł., ale jak trzeba będzie to dołożę. Upatrzyłem sobie te: https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-fulcrum-rapid-red-3-db-pd33372/?v_Id=195770&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI8t-E-_CMhwMVFmxBAh1ZowEwEAQYASABEgLhlvD_BwE Wizualnie podobają mi się bardziej niż DT Swiss. Czy ma ktoś może takie i może coś napisać? Jakieś słabe punkty? Ważę ok 93 kg, więc lekko mieć nie będą. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Lipca Udostępnij Opublikowano 4 Lipca Nie znam tego modelu. Ale zakładam że jest to nowa, tarczowa odsłona Fulcrum Racing 3, sądząc po materiale obręczy. Fulcrum jest to Campagnolo, ich marka handlowa. Mam koła Campagnolo Zonda odpowednik Fulcrum Racing 3, obręcze zbudowane z takiego samego stopu alu. Są to totalnie pancerne koła absolutnie bezobsługowe. Pierwszy serwis zrobiłem po 25k km. Do wymiany był tylko smar. Nigdy nie pękła mi żadna szprycha w przeciwieństwie do DT Swiss a napieprzałem nimi bo brukach, szutrach i gruntówkach przy wadze 85-90. Mało tego, NIGDY nie były centrowane bo nie wymagały takiej potrzeby. A DT Swiss regularnie do centrowania. W Zondach i Fulcrum Racing 3 były bardzo wysokiej jakości łożyska kulkowe. Tu widzę są maszynowe. Campagnolo przyoszczędza na łożyskach maszynowych. Kolega zajechał je w Fulcrum Racing 5 po ok. 20k km. Wtedy należy je wymienić na wysokiej jakości łożyska japońskie np. NTN, NSK, SKF, Nachi po ok. 30-50 zł, i przejadą kolejne 100k km bez problemów. Szprychy są niestandardowe i sprzedają się w kompletach po kilka. Krakowski dystrybutor, Wertykal, ma je zwykle na stanie a jak nie ma to sprowadzi z Włoch. Więc generalnie bardzo polecam. Maksymalna dopuszczalna waga w ich kołach obręczowych to było 109 kg. W tarczowych chyba 120 kg. Kół Campy mam kilka, bo ma jeszcze Neutrony Ultra i Fulcrum Racing Quattro LG w gravelu. W tych ostatnich zmieniałem padnięte łożyska maszynowe na Enduro Max po 20 zł za sztukę z hurtowni w Warszawie. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 4 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca Dzięki. Z tego co napisałeś wynika, że to byłby dobry wybór, bo zależy mi właśnie na wytrzymałości i bezobsługowości. Teraz mam bazowe kółka Axis Elite Disc jakie Spec daje do niższych modeli. Przejechałem na nich jakieś 8 tys. km. Jak dotąd byłem zadowolony, bo nic się z nimi nie działo, ale ostatnio zaczęły mi strzelać szprychy w tylnym kole. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Lipca Udostępnij Opublikowano 4 Lipca Axis to lipa. Kiedys robil je dla Speca DT Swiss na najtanszych komponentach. Nie wiem jak teraz Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 5 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca W tych kołach są chyba jednak łożyska kulkowe. Tak wynika również z opisu na innych stronach. Chyba, że są jakieś dwie wersje. https://wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-Rapid-Red-3-Disc-28-Aluminium-2WF-AFS/8433?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIusep5bqPhwMVrrVoCR1LHQSKEAQYAiABEgJ4cPD_BwE Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Lipca Udostępnij Opublikowano 5 Lipca Więc raczej znaczy że Centrum Rowerowe ma błąd w opisie bo Wertykal błędów nigdy nie ma. Czyli że są to wysokiej jakości piasty klasy Campagnolo Record takie jak mam w Zondach. Raz na 10 czy 20 km km, potrzeba dobrego serwisanta, który wymieni smar. Poza tym nic się z nimi nie robi. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 5 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca Centrum Rowerowe upiera się, że jednak te ich mają maszynowe. Może to jakieś różne wersje? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Lipca Udostępnij Opublikowano 5 Lipca Nie ma różnych wersji. Przecież wystarczy wejść na stronę producenta. Napisane Cup and Cones bearings czyli łożyska kulkowe. Nie można za dużo wymagać od sprzedawców z supermarketu rowerowego 😉 RAPID RED 3 - Gravel Wheels (fulcrumwheels.com) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Lipca Udostępnij Opublikowano 5 Lipca A tak swoją drogą jak chcesz to dostaniesz dobrą cenę w Wertykalu i gwarancję u nich czyli u dystrybutora. Napisz na prv jeśli tak chcesz to rozegrać. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 5 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca Jakby się dało to chętnie Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Lipca Udostępnij Opublikowano 5 Lipca Napisałem do nich, zobaczę co odpowiedzą Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 5 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca Jeśli można to jeszcze dopytam co sądzisz o tych kołach? https://dandyhorse.cc/sklep/hiperion-20-gr/ Jak na szerokość wew. 25,5 mm są dość lekkie i fajnie by się moje 42 milimetrowe oponki na nich układały? Poza tym są ładne. Nie wiem co to są za piasty DANDY HORSE TCN. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Lipca Udostępnij Opublikowano 5 Lipca Wertykal nie jest w stanie nawet się zbliżyć do ceny w Centrum Rowerowe. Więc możesz jednak tam brać. Koła Dandy Horse mają generalnie dobre opinie. Ale jesteś uwiązany do ich obręczy i piast. Obręcze to zapewne tajwańskie Kinlin. Kiedyś na takich składali. Wtedy składali na dobrych, znanych tajwańskich piastach Bitex. Teraz, cholera wie na czym. Ja bym wybrał Fulcrum. Jakie obręcze pod 42 mm najlepiej? Powiem szczerze że nie rozkminiałem. Ja mam 17 mm 🙂 Oczywiście że są za wąskie 🙂 Ale im szersze obręcze tym cięższe. 25 mm wewnętrznie to się stosuje do opon MTB o szerokości 2,25 cala 🙂 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się