Skocz do zawartości

Canyon Pathlite 7 vs Cube Nature SLX


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Po jakichś dwudziestu latach przerwy wróciłem do regularnej jazdy rowerem - pracując zdalnie poza miastem pokonuję rekreacyjnie/sportowo do ok. 50 km/dziennie. Głównie szlaki rowerowe/asfalt, ale też szutry, polne, ale utwardzone drogi, choć czasem na przełaj przez pola i błoto (rzadko w praktyce, ale bardzo to lubię). Jestem raczej laikiem, ale wypożyczałem wcześnie rower crossowy (stary Merida Crossway) i wydaje się, że crossowe są dla mnie optymalne - chyba najbardziej uniwersalne i wygodne jednocześnie. Styl jazdy mam intensywny - 99% na najwyższych możliwych przełożeniach (nawet pod górę), roweru i siebie nie oszczędzam. Stąd założyłem, że zaletą będzie choćby duża ilość przełożeń - im da się wyczuć większy "opór" pedałując, tym lepiej. Planuję też teraz latem kilkusetkilometrowe eskapady z plecakiem przez Polskę. Często też rozpędzam się i dalej "sunę", potem znowu - trochę jak w biegach interwałowych. Niezawodność, trwałość - jest dla mnie ważna, bo absolutnie nie jestem majsterkowiczem, rower planuję profesjonalnie serwisować, ale sam do jakichkolwiek napraw etc. nie mam zacięcia, ani czasu, ani cierpliwości. 

Po konsultacjach i researchu, planując zakup, ograniczyłem się do Canyona Pathlite 7 i Cube'a Nature SLX. I tu mam dylemat, a sprawę też komplikuje dostępność w moim rozmiarze (L). Cena jest trochę wtórna, bo założyłem, że mogę kupić coś używanego w dobrym stanie, ale równie dobrze nowy, droższy model i rozłożyć go sobie na raty - zdecydowanie bardziej chodzi mi o jakość. I tutaj wracamy do pytania - Pathlite 7 czy Nature SLX? Canyona mi rekomendowano ze względu na bardzo dobry podobno stosunek ceny do jakości, Cube'a - jako renomowanego producenta i Nature SLX jako ich topowego crossa, całego na osprzęcie XT. Założyłem, że chcę kupić możliwie najlepszego crossa.