gringoo Opublikowano 15 Czerwca Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca Witam wszystkich rowerowców, mam problem z rowerem, wcześniej miałem rower mtb 26" z korbą 3 blatową i 9 biegowym napędem było wtedy ok, ale po przesiadce na 29" i 2x11 brakuje mi na prostej szybkości, czyli tej dużej koronki z przodu. Obecnie w największą koronkę mam 38T, a chciał bym mieć 46T, czy ta korba będzie ok FC-RS510? Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M8000-DSGS, ShadowPlus, 11-Speed, Direct Mount Przerzutka przednia: Shimano SLX FD-M7025-H Łańcuch: Shimano CN-HG601-11 Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 15 Czerwca Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca Na przełożeniu 38x11 i oponach 29x2,2", kręcąc z kadencją 80 obrotów korbą na minutę, czyli jeszcze nie jakoś bardzo szybko, pojedziesz 38 km/h. Przy kadencji 90 - 43 km/h. To chyba nie jest tak źle? 🙂 Ale jeżeli chcesz, to pokombinować możesz. Przednia przerzutka nie ogarnie zębatki 46, tak więc będzie do wymiany. Druga sprawa - dla pewności sprawdź miarką jaką masz szerokość mufy suportowej. Korba FC-RS510 (jak pewnie większość korb szosowych) będzie pasować do mufy o szerokości 68 lub 70 mm. Jeżeli masz 73 mm to niestety będzie problem z jej założeniem. Łańcuch też będzie do wymiany, bo będzie potrzebny dłuższy. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Czerwca Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca Ja masz Boost , który wymaga poszerzanych widełek to 46 na 90% nie wejdzie. Sprawdź w specyfikacji ramy maksymalny rozmiar blatu. Zwykle 38. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 15 Czerwca Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca Korby szosowe/grawelowe 2x mają linię łańcucha 47mm. W dodatku w ramie mtb nie da się jej przesunąć ze względu na krótszą o 5mm oś korby. W tej linii korba najzwyczajniej nie zmieści się w ramie (będzie przeszkadzała rurka łańcuchowa). Ostatnia rzecz - korby szosowe mają znacznie mniejszy Q-factor - ramiona korb będą zawadzać o ramę mtb. Odnośnik do komentarza
gringoo Opublikowano 15 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca mike21~~Aha teraz dopiero zobaczyłem tą odpowiedź, dziękuję za informacje ;) Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 15 Czerwca Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca Mufa 89.5/92 to press-fit. Ma to taką samą długość jak mufa 68/73 po zamontowaniu misek. Nie mniej i tak nie pożenisz korby szosowej z ramą mtb ze względu na ograniczenia o których wspomniałem wyżej. Odnośnik do komentarza
gringoo Opublikowano 15 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca Ok, więc już się dowiedziałem 🙂 thx za info i udanych kilometrów i przygód rowerowych Wam życzę 😉 pozdrawiam wszystkich Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 17 Czerwca Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca W dniu 15.06.2024 o 19:11, mike21 napisał(a): W tej linii korba najzwyczajniej nie zmieści się w ramie (będzie przeszkadzała rurka łańcuchowa). Ostatnia rzecz - korby szosowe mają znacznie mniejszy Q-factor - ramiona korb będą zawadzać o ramę mtb. Aj, aj, aj, oczywiście masz rację. Nie wiem czemu, ale miałem w głowie tę korbę: https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/shimano/FC-TY501-2.html A ona jest właśnie pod tym względem przystosowana do rowerów MTB. Zapomniałem, że z typowo szosowymi może być pod tym względem problem. Odnośnik do komentarza
mike21 Opublikowano 17 Czerwca Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca Ja bym raczej szedł w kierunku korby Cues FC-U6000-2 46x30. Będzie potrzebna też przerzutka przednia (i tylna jeśli max koronka kasety większa niż 42T) obsługująca taki zakres. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się