Skocz do zawartości

[2000-3000zł] Cross/Fitness/Gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forum😃 szukam roweru dla siebie, mam 183cm wzrostu 80kg wagi. Rowerem będę jeździł głównie po asfalcie i drogach rowerowych, czasami pewnie jakieś inne utwardzone drogi😁 Od jakiegoś czasu szukam używek, ale jakoś nie mam takiego szczęścia żeby trafić na jakąś okazję, bynajmniej nie w moim mieście, czy okolicy(Białystok). Dlatego zastanawiam się nad kupnem nowego roweru i zastanawiam się, który rower będzie dla mnie najlepszą opcją? Potrzebuje roweru przede wszystkim do rekreacyjnej jazdy z dzieckiem w foteliku(3lata, 13kg), aczkolwiek z czasem pewnie będę robił jakieś dłuższe wypady solo. Szukam roweru przede wszystkim budżetowego, abym w miarę korzystnej cenie kupił jak najlepszy osprzęt. Na oku mam kilka rowerów:

1. KANDS PURE (lazaro-bike.pl) - Była to pierwsza opcja przez wzgląd na cenę i hydrauliczne hamulce. 1900zł +/-

2. LAZARO AERO V3 MĘSKI (lazaro-bike.pl) - Wybór był pomiędzy nim a Kandsem, a wybrałem Kands przez to że w tej cenie był bardziej polecany, jako by miał ciut lepszy osprzęt i bardziej pasował do moich preferencji. 2000zł +/-

3. Rower fitness FELT Verza Speed 20 - CentrumRowerowe.pl - to jest mój nowy wybór - skusiła mnie opinia na temat tego roweru, iż w tej cenie ciężko o lepszy rower jeżeli chodzi o osprzęt, zastanawiam się jeżeli kupiłbym ten rower, które opony najlepiej byłoby kupić jeżeli chciałbym szersze przez wzgląd na dziecko? Bo ten ma opony 35mm. 3000zł +/-

Różnica w cenie pomiędzy 1,2 a 3 rowerem jest dosyć spora aczkolwiek w tych widełkach zastanawiam się, czy warto jest dopłacić do roweru, który wydaje się ma znacznie lepszy osprzęt(rower na lata). Czy jednak nie ma sensu dopłacać i kupić np. Kands Pure z którego powinienem być również zadowolony, bo być może bardziej pasuje do jazdy z dodatkowym obciążeniem(fotelik + dziecko)?

Odnośnik do komentarza
21 minut temu, Oskarr napisał(a):

Ja bym brał Aero V3. Miałem V1 na testach i byłem bardzo miło zaskoczony. Do kandsa nie można zamontować błotników, do Aero wchodzą opony nawet 29x2". Cena Felta jest mało zachęcająca. 

dlaczego cena felta mało zachęcająca?

Odnośnik do komentarza

@Oskarr po internetach krązą opinie, że pozycja na Aero jest dość mocno wyciągnięta, niemalże na wpół leżąca - widziałem filmik z Twoich testów i nie odniosłem takiego wrażenia, możesz to potwierdzić lub zdementować? Może ludzie po prostu sądzą tak na podstawie zdjęć tego roweru, który  rzeczywiście na zdjęciach wygląda na dość długi

Odnośnik do komentarza

Cena 3k wydaje się już spoko, z tą małą uwagą, że tak naprawdę mało o tym rowerze wiemy. Ma napęd tiagra 2x10, napęd typowo szosowy. Opony ma 35 i na zdjęciach wygląda, że dużo szersze nie wejdą. Ogólnie byłby to spoko rower szosowy, jakby mu dodać baranka 🙂 W rowerze crossowym wolę opony 38-42 mm. 
Szkoda, że Felt nie chwali się jakie ma koła na jakich piastach. 

Ogólnie w cenie 3k spoko, pod warunkiem, że do jazdy po asfalcie i raczej bez górek. Do lasu i na podjazdy wolę napędy 3x9. Jeśli ktoś myśli o wożeniu dziecka w przyczepce albo w foteliku, to tiagra też będzie dla niego za twarda. 
Łukasz, właściciel forum zaczynał swoją przygodę z youtubem i blogami na podobnym rowerze - cube sl road. Pamiętam, że wtedy też chorowałem na tego typu rower fitness. Po porównaniu do szosy, wybrałem szosę endurance z oponami 32 c, Łukasz po 2 latach też zamienił swojego fitnessa na szosę. 

Odnośnik do komentarza

Ja mam fitnessa Cube SL Road, którego używam jako commutera ale wcześniej jak jeszcze nie miałem grawela to też nim jeździłem na dłuższe, kilkudziesięciokilimetrowe wycieczki. Mam w nim Tiagrę 2x10 i nie jest tak źle na podjazdach - oczywiście nie mówię tu o prawdziwych górach ale i terenie pofałdowanym ze wzgórzami morenowymi i podjazdami max do 10%. Był nawet czas, że miałem w nim opony szosowe slicki 28c i traktowałem jako szosę z prostą kierownicą. Teraz jeżdżę na semislickach Hutchinson Overide 35c, mimo, że rower fabrycznie wychodzi na oponach 40c a wejdą i szersze, ponieważ uważam, że szerokość ta to taki złoty środek i kompromis pomiędzy wygodą a szybkością, są szybkie na asfalcie i spokojnie przejadą po ubitych drogach polnych, leśnych czy szutrach. Do tego opony te ważą tylko niewiele ponad 300 g i jestem z nich generalnie bardzo zadowolony. Mam porównanie z Vittoria Terreno Dry 35c i one nie są takie responsywne jak Hutchinsony

Odnośnik do komentarza
W dniu 9.06.2024 o 11:51, Oskarr napisał(a):

Cena 3k wydaje się już spoko, z tą małą uwagą, że tak naprawdę mało o tym rowerze wiemy. Ma napęd tiagra 2x10, napęd typowo szosowy. Opony ma 35 i na zdjęciach wygląda, że dużo szersze nie wejdą. Ogólnie byłby to spoko rower szosowy, jakby mu dodać baranka. 🙂
Szkoda, że Felt nie chwali się jakie ma koła na jakich piastach.

Z tego co widziałem, to chyba na stronie producenta jest pełna specyfikacja, chyba że te rowery miały by się czymś różnić, bo u nas jest wersja z białym kolorem, a w USA czarnym.

W każdym bądź razie mam ogromny dylemat i nie wiem czy czekać, bo na rowery Lazaro być może w wakacje będą jakieś promocje, ale to jeszcze nic pewnego.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...