Skocz do zawartości

Cross do 3500 prosze o rady fachowców


Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda na to, że rower trzeba samemu złożyć.

22 godziny temu, jajacek napisał(a):

Lipa. Spowalniacze zamiast hamulców, piasty z gównolitu. No i amor do wymiany oczywiście.

Wygląda na to, że rower by trza samemu złożyć?  Spowalniacze zamiast hamulców to, że w ogóle, że tarczowe, czy że tarczowe hydrauliczne czy, że taki model hydraulicznych?

Odnośnik do komentarza

Autor wątku napisał:

Cytat

Trasy 20-40 km po leśnych ubitych ścieżkach

Do takich zastosowań hydrauliczne hamulce mt200 czy te podstawowe Tektro (nie pamiętam numeru, chyba 275) wystarczą, rozumiem jakby jeździł DH ale do niedzielnych przejażdżek po lesie są wystarczające aż nadto. Nie brałbym tylko żadnych "nonejmów". Większość "niedzielnych" "zwykłych Kowalskich" (bez obrazy, nic osobistego) nawet nie patrzy jakie mają piasty, koła, amortyzatory i jeżdżą na Tourneyach i wolnobiegach całe życie i są zadowoleni. Oczywiście rozumiem, że w tym budżecie można znaleźć lepsze i gorsze rowery ale do jazdy po ubitych leśnych ścieżkach wystarczy nawet coś na sztywnym widelcu i oponie 40-45c. To tylko my, rowerowi zapaleńcy patrzymy na takie detale jak piasty czy nyple do szprych 😁

Odnośnik do komentarza

Na MT200 jeździłem dwa razy. Jedne były tragiczne, mimo że były dotarte i stanowiły zagrożenie życia i zdrowia. Drugie hamowały całkiem przyzwoicie. Ale nie wgłębiałem się w szczegóły na jakich były tarczach i klockach. Więc być może da się je sensownie ustawić.

Za 3500 zł nie chciałbym mieć roweru z "gównolitu". Ostatni cross jaki kupiłem był to używany Spec za trochę ponad 2000 zł, miał hamulce Deore i napęd XT. I jeździło się nim świetnie. Po co wtedy kupować rower za 3500 na śmieciowych hamulcach i napędzie jak można za 1500 kupić crossa na v-brake'ach i Deore, który hamuje tak samo i masz lepszy napęd, koła i piasty?

To był rower Bulls, na Deore + przerzutka XT, na którym zrobiłem tysiące kilometrów, kupiony za 1500 i sprzedany chyba za tyle samo. Dziś kupiłbym do niego dobrego amora bo ze względu na brak dobrej amortyzacji, jazda nim po brukach, gruntówkach czy po lesie była męczarnią. No i ważył 15 kg co pod górę nie pomagało.

b430-u1458_orig.jpg?1398199007

Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o moje zakupy to w ciągu ostatnich 8 lat lat kupiłem jedna nową szosę z wyprzedaży z obniżką 50%, jedną nową szosę młodemu z Decathlonu z wyprzedaży, dwa potestowe, szosa i MTB z zaznajomionych sklepów z dużym rabatem a reszta używki. Lekka wtopa była z dwoma używkami. W obu przypadkach rowery MTB kupione po zawodnikach więc mocno eksploatowane. Jeśli chodzi o crossy nigdy nie wtopiłem bo to są rowery, które nie jeżdżą w ciężkim terenie więc można przyjąć zasadę że "jaki koń jest każdy widzi". To samo dotyczy szosy. 

Natomiast pomagając koledze sprzedawać rowery w ciągu ostatniego roku, doszedłem do wniosku że nie chcę żadnego roweru jeżdżącego głównie po szosie, na hydraulice i tarczach. Po prostu mieliśmy z nimi dziesiątki problemów. I nie widzę w tym żadnego sensu. Dobre v-brake, dobrze ustawione z dobrymi klockami hamują bardzo dobrze oprócz warunków poniżej zera na granicy deszczu i śniegu.

Odnośnik do komentarza

Byłem w sklepie popatrzec i gosciu mi proponował taki

https://www.gsport.pl/ROWER-FOCUS-WHISTLER-3-9-L-46-cm-CZARNY-p188867

Stwierdził ze to gorski ale jego geometria jest jak cross i ze przezutka 1x11 (niby nakwyzsza seria deore) wystarczy a jakbym wsadził do niego waskie opony to bedzie jak cross, a ten amor roks schock judy jest powietrzny i dobry. Tj model z 2019r i 3800 cena wyjściowa 

Nawija makaron czy to dobry rower ? I faktycznie ta geometria jak w crossie ? Nie testowałem.go za bardzo tylko przymierzyłem.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...