Skocz do zawartości

Wymiana kółek tylnej przerzutki


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

 

Na pokładzie w mojej szosie mam 105 RD-R7000.

 

Od nowości nie podobała mi się praca tylnych kółek przerzutki, wymieniłem je na nowe oryginalne, nie poprawiło to kultury pracy, która jest w mojej opinii za głośna, planuje ich wymianę na jakieś na łożyskach ceramicznych.

 

I tu się pojawia pytanie, na jakie? Co będzie pasować?

 

Celem tej wymiany jest wyciszenie możliwie jak najbardziej pracy łańcucha z tyłu, z góry dzięki za podsyłanie propozycji lepszych zamienników :)

 

Odnośnik do komentarza

Łożyska ceramiczne w rowerze szosowym to ogólnie rzecz biorąc bzdura. Czemu? Bo ulegają szybciej zanieczyszczeniu niż dobrej klasy stalowe a zyski są iluzoryczne. Poniższy artykuł opisuje różnice między kółeczkami tylnej przerzutki. W czym ten artykuł się myli to fakt, że rzekomo kółeczka przerzutki na łożyskach ceramicznych dają 0,5W przy 45 km/h. Są to dane producenta Ceramic Speed i są naciągane. Jak wyliczył jedne z najlepszych  specjalistów od aerodynamiki na świecie Dan Bigham, cały system Ceramic Speed zastępujący wózek tylnej przerzutki i kółeczka daje 0,5-0,8W przy 45 km/h w zależności od roweru. Podobne wyliczenia zrobił mój kolega, Piotr Klin, doradca techniczny PZKol. Sugeruję pop prostu wymienić kółeczka na tulejkach 105 na kółeczka na łożyskach Ultegra.
https://bicycles.stackexchange.com/questions/66627/bearings-vs-bushings-in-rear-derailleur-jockey-wheels-which-should-be-more-re

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...