Skocz do zawartości

Nagłe schodzenie powietrza w oponie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakiś czas temu pisałem na forum w sprawie tego

Mam problem po każdej jeździe na rowerze mija 1 lub dwa dni gwałtownie schodzi powietrze nagle tak jak by ktoś wentyl odkręcił już 3 razy wymieniałem dętkę bo niby była mała dziurka ale wiem że nie przebijam opony najlepsze jest to że teraz kupiłem nową oponę dętkę też i po wczorajszej jeździe jakieś 15 godzin później znów naglę zeszło całe powietrze i już nie wiem co to się dzieję może ktoś miał podobnie albo wie gdzie leży przyczyna 

 

Dostałem parę cennych uwag więc byłem u mechanika sprawdził obręcz jak coś wystawało przetarł założył podwójny pasek żeby było lepiej pojeździłem parę razy było ok aż do wczoraj znów po jeździe pod wieczór zrobiło się to samo nagle zaczeło schodzić powietrze dodam że przy wentylu w ciągu 3 minut mam flaka i teraz już nie wiem co się dzieje może trzeba kupić nową obręcz skoro opona jest nowa a to już 4 dętka może ktoś doradzić co teraz mam robić ?? 

 
Odnośnik do komentarza

Ewidentnie musisz mieć jakieś zadarcie na obręczy, życzliwych sąsiadów albo rower jest przeklęty.

Ja bym to zrobił tak:

bierzesz dętkę, z której schodzi powietrze, pompujesz i wsadzasz do wanny/miski z wodą. W miejscu, gdzie będzie schodziło powietrze zobaczysz bąbelki. Jeśli się nie pojawią, powyginaj dętkę w wodzie, pomacaj - no ogólnie znajdź dziurę. Jak znajdziesz dziurę to przymierz dętkę do koła i zaznacz sobie na kole w którym miejscy pojawia się dziura. Potem ściągamy oponę, dętkę i sprawdzamy dokładnie to miejsce, szlifujemy, oblepiamy taśmą silikonową/izolacyjną i cieszymy się z działającego roweru.

 

Jeśli masz gdzieś stare dętki te przebite, zobacz, czy miejsce dziury się powiela.

Nie wiemy, w którą stronę była dana dętka, więc zaznacz na kole 2 prawdopodobne miejsca (tzn dziura jest 30 cm od wentylu, to zaznaczamy 30 cm w lewo i 30 cm w prawo na kole.

Może też być tak, że ważysz 120 kg i jeździsz na oponach z ciśnieniem 1 atmosfera. Napisz ile ważysz i na jakim ciśnieniu jeździsz i czy nie dobijasz felgą do dziur, krawężników.

Odnośnik do komentarza

Ale tutaj nie potrzeba jakiejś specjalistycznej wiedzy, tak jak pisał Oskarr pompujesz felerną dętkę-do wanny z wodą-sprawdzasz gdzie ucieka-zaznaczasz-wkładasz na obręcz,bez opony-zaznaczasz na obręczy(w jedną i drugą stronę) i sprawdzasz w tych miejscach obręcz.

Odpowiednie ciśnienie + podnoszenie 4liter na krawężnikach też pomagają :)

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

A może coś jest w oponie? Jakiś mały zadzior ze szkła, czy krzaka. U bracholka pękł jeden drucik w osnowie opony i to był problem.

Może być w oponie, trzeba palcami przejechać po osnowie ,może być wbity kawałeczek szkła, kolec z akacji, krótki drucik z linki itp.Ale jak się nic nie wyczuje, to trzeba nawet pod lupką zobaczyć na bieżniku opony ,ściskając ją palcami, czy coś maleńkiego nie jest wbite i przebija dętkę po napompowaniu.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...