gosc Opublikowano 19 Lutego Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 1 godzinę temu, Oskarr napisał(a): Jakby te Vellbergi były dostępne z lepszymi amortyzatorami albo ze sztywniakami, to naprawdę fajne propozycje, szkoda, że nawet w droższych propozycjach producent stawia wyłącznie na najtańsze i najgorsze amortyzatory. Jeśli już się pchać w taki amortyzator, to chyba tylko z blokadą (pomijam wagę i itp.). W przypadku Vallberga, to min. Explorer 3.0. Jednak cenowo w tym momencie jest to samo jak Lazaro Aero V3 ze sztywnym widelcem i jw. wyższą grupowo przerzutką z tyłu. Rozmiar/wygląd ramy Vallberga jest chyba taki sam jaki ma Romet tj. osoba +/- 170, dla ramy 18", powinna mieć podobną pozycję jak na Aero V2/V3. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 19 Lutego Udostępnij Opublikowano 19 Lutego Jest tam felga 19mm, według producentów do felgi 19 możesz dawać opony 1,95". Czyli wejdzie bezpiecznie na felgę każda opona 29 x 1,95, z 2,0 też nie będzie problemu. Ja w starym rowerze z kołem 26" i 19mm felgą wsadzałem 2,1" oponę i pomimo jeździe na dość niskim ciśnieniu w mtb nie miałem nigdy obaw o ściągnięcie opony z felgi. Felgi 28 i 29 mają te same średnice zewnętrzne, więc opony można przemiennie wrzucać. Opona 29" jest zdecydowanie wyższa, więc tu może być problem, czy nic nie będzie obcierać. Wieczorem sprawdzę, czy jakieś stare opony z moich mtb wchodzą. Koła z RR przełożyć nie mogę, w RR mam sztywne osie, ośka jest w moich kołach za szeroka aby wsadzić koło do Lazaro. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 19 Lutego Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2 minuty temu, gosc napisał(a): Jeśli już się pchać w taki amortyzator, to chyba tylko z blokadą (pomijam wagę i itp.). W przypadku Vallberga, to min. Explorer 3.0. Jednak cenowo w tym momencie jest to samo jak Lazaro Aero V3 ze sztywnym widelcem i jw. wyższą grupowo przerzutką z tyłu. W wyższych modelach masz blokadę za pomocą zamknięcia przepływu oleju, działa to jednak tak, że jak mocno walniesz, to blokada na jeden cykl pracy się otwiera. W najtańszych masz blokadę mechaniczną. Wchodzi taki cypek i blokuje fizycznie ruch pracy, w razie walnięcia w dziurę taka blokada bezpiecznie się nie otworzy aby zamortyzaować uderzenie, albo zniszczysz blokadę, albo nie ugnie się o 1 mm. Te Explorery 3.0 czy nawet 6.0 dalej mają te same, kiepskie amortyzatory NEX Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 19 Lutego Udostępnij Opublikowano 19 Lutego W dniu 17.02.2024 o 01:29, gosc napisał(a): Skoro testujesz, to będzie Ci się chciało sprawdzić, czy na koło (i widelec zmieści) wejdzìe szersza opona niż 1.75" i jak obok siebie wyglądają koła z oponami 1,75 w V2 vs, np. 1.90" lub 2.0" z innego roweru? W zależności czym dysponujesz.🙂 Do przodu 2,1 Hutchinson Toro ma po 2 mm luzu, niższa opona w stylu schwalbe rocket ron 2,0" wejdzie spokojnie, z tyłu 2,1 siedzi idealnie zostawiając po bokach po 9 mm. Z przodu ten hutchinson toro jest za wysoki. Ten Hutchinson 29" 2,1" ma realnie 53 mm szerokości i 48mm wysokości. Dla porównania Xking 27,5" 2,0" ma 45 wysokości i 45 mm szerokości (z takimi parametrami by opona siedziała idealnie). Ciekawostka: Rockrider XC 100s ma mniejszy prześwit między tylnymi widełkami a tym hutchinsonem krakenem użytego do testu. Jak będę za tydzień u rodziców, gdzie trzymam te schwalbe 29x2,0" to zrobię testy na singlach 😄 Odnośnik do komentarza
gosc Opublikowano 20 Lutego Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 23 godziny temu, Oskarr napisał(a): W wyższych modelach masz blokadę za pomocą zamknięcia przepływu oleju, działa to jednak tak, że jak mocno walniesz, to blokada na jeden cykl pracy się otwiera. W najtańszych masz blokadę mechaniczną. Wchodzi taki cypek i blokuje fizycznie ruch pracy, w razie walnięcia w dziurę taka blokada bezpiecznie się nie otworzy aby zamortyzaować uderzenie, albo zniszczysz blokadę, albo nie ugnie się o 1 mm. Te Explorery 3.0 czy nawet 6.0 dalej mają te same, kiepskie amortyzatory NEX Wyłącz na chwilę tryb "ścigam się i zjeżdżam z górki" 😉 i włącz tryb "spacerowo-rekracyjno-wycieczkowy" 😉 Jak oceniasz ten model https://prorowery.pl/pl/p/Rower-crossowy-ROMET-ORKAN-5-D-2022/1004792 Moim zdaniem nie jest zły do ww. trybu. 🙂 Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 20 Lutego Udostępnij Opublikowano 20 Lutego Też jest dobry, jeśli nie licząc tego Nexa. Bliźniacza konstrukcja od strony mechanicznej co te Explorery. Jakbym miał pisać o ściganiu, to narzekałbym na sztywność osi, sztywność korby, ciężar, geometrię, opony, hamulce i brak powietrznych amortyzatorów, wypowiadam się tutaj wyłącznie od strony jazdy rekreacyjno-wycieczkowej Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 21 Lutego Udostępnij Opublikowano 21 Lutego W dniu 16.02.2024 o 14:51, gosc napisał(a): Co do Lazaro V1/V3 i opon. Jeśli komuś to pomoże, to maksymalna szerokość, jaką tam można zamontować, to 1,75". Prowadzenie linek chyba też nie jest jakieś tragiczne, bo w obecnym rydwanie mam prowadzenie pod spodem i jakoś jeżdżę w śniegu i mokrym. 😉 https://youtube.com/shorts/X5hdwTQxd0c Odnośnik do komentarza
gosc Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego W dniu 21.02.2024 o 18:17, Oskarr napisał(a): https://youtube.com/shorts/X5hdwTQxd0c No i git. Wychodzi na to, że do seryjnego 😉 koła w Lazaro Aero V1/V2/V3 zmieści się dętka typu, np. 1,75-2,01 i opona do 2" i jeszcze jest miejsce na błotniki. 😉 Dodatkowo, widelec ma otwór przelotowy, więc do błotników można dorzucić lampkę (lub dwie, jak się odpowiedni pokombinuje). 🙂 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się