Dixel Opublikowano 3 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 21 minut temu, jajacek napisał(a): Za 5-6k to chciałbym jednak rower na dobrej ramie alu i na jakimś przyzwoitym osprzęcie, minimum Tiagra. Ten Spec to na pewno nie. Natomiast ta Sensa bez przejechania się to trudno ocenić. Alu 7005 jest wykorzystywane np. do zębatek korb bo to jeden z najtwardszych stopów alu. Więc sądzę że z komfortem może być problem. Dla czego spec nie? Dobra rama, tiagra… za drogo dla tego zestawu czy co? Mówimy o tym za 6900, spec który ma tiagre już. Hydraulikę. a co za Canyon można powiedzieć? spec - https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/specialized-allez-e5-disc-sport-tiagra-2023-chlorowodorek-betainy-z-pepsyną/140014530/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=140037057&country=pl&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA5fetBhC9ARIsAP1UMgGuTYpHh5xfScm5DduG2CV0sbNZmGecGJPXCk1625WoPlGx5PwBvDUaAmqQEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Canyon - https://www.canyon.com/en-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/al/endurace-7/2733.html Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego W tym budżecie jaki zaproponowałeś za nowy rower to nie ma specjalnie w czym wybierać. Rozważałeś używkę? Szosy się wolno zużywają, to nie jest mtb. Allez z clarisem jest po to byś miał powód by wydać więcej -> dokładając do modelu gdzie ktoś łaskawie dał 105tkę. Odpuściłbym zupełnie nowego speca i kupil 1szą szosę wybierając używkę. Pojeździsz i sprzedasz za tyle samo za ile kupiłeś, jeśli okaże się że Ci nie pasuje coś. Ja zrobiłem właśnie ten błąd i nauczony masakrycznym niszczeniem rowerów MTB, kupiłem nową szosę. I to nawet nie alleza na clarisie (ma to jakiś sens, bo rama jest perspektywiczna, można do niej dołożyć lepszy osprzęt) tylko tribana rc500. I tak na nim jeżdżę od kilku lat. Zamiast zmienić szosę, zmieniam za każdym razem mtb. (4te mtb i dalej ta sama szosa?) Nic mi się w tym tribanie nie popsuło w okresie gwarancji, nie skorzystałem z niej. Więc zostałem z taką "naszą szkapą", do której dołożyłem karbonowe koła, kierownicę czy sztycę. Bardziej z nudów czy z powodu okazji zakupowych. Teraz po kilku latach wiem, że lepszy rower ma sens, jeżdżąc w mocnej grupie. Dobrej klasy szosa znacznie lepiej przyśpiesza i aby utrzymać się na gorszym rowerze, trzeba więcej mocy chwilowo. Takie szarpanie męczy i wpływa na sumarycznie niższe prędkości. W górach myślę że istotną różnice robi tylko masa i moc kolarza. Oraz brak strachu na zjazdach. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego Ten Allez na Tiagrze jest jak najbardziej w porządku. Dobra rama, przyzwoity osprzęt. Rama ma wkręcany suport co ważne bo Spec już dawno zrezygnował z problematycznego PressShitu. Sztywne osie co jest kluczowe w rowerze na tarczach. Hamulce hydrauliczne. To jest taka szosa chyba w stronę endurance z mocowaniem pod błotniki co głupie nie jest. Korba trochę przyoszczędzona ale Praxis robi dobre produkty. Kiedyś można grzebnąć na OLX i kupić za 200-300 zł znacznie lepszą korbę Praxis Zayante ale to bardziej dla satysfakcji niż z potrzeby posiadania takiej. Akurat Zayante to jedna z najlepszych, najsztywniejszych korb ale ludzie o tym nie wiedzą. Sztycę podsiodłową bym zmienił na karbon jakbym szukał komfortu, kierownicę też. No i nie wiem co to za opony. Jeździłem latami na Specialized Roubaix Pro, które były dobre i wytrzymałe. Jak znam życie tu dali jakieś badziewiaki. W każdym razie można brać! :) Maksymalna szerokość opony jak doczytałem to 35 mm więc na zimę przełajowe można założyć. To opony co w komplecie zostały zjechane w review. Rama waży ok. 1350 gramów co jest bardzo dobrym wynikiem. Wiele ram karbonowych waży niewiele mniej. Rower jest dość ciężki, blisko 10 kg, bo ma badziewne koła i opony. Dobre używane koła alu idzie kupić za ok. 500-600 zł. Te pójdą za ok. 300 zł. Odnośnik do komentarza
Dixel Opublikowano 4 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 42 minuty temu, jajacek napisał(a): Ten Allez na Tiagrze jest jak najbardziej w porządku. Dobra rama, przyzwoity osprzęt. Rama ma wkręcany suport co ważne bo Spec już dawno zrezygnował z problematycznego PressShitu. Sztywne osie co jest kluczowe w rowerze na tarczach. Hamulce hydrauliczne. To jest taka szosa chyba w stronę endurance z mocowaniem pod błotniki co głupie nie jest. Korba trochę przyoszczędzona ale Praxis robi dobre produkty. Kiedyś można grzebnąć na OLX i kupić za 200-300 zł znacznie lepszą korbę Praxis Zayante ale to bardziej dla satysfakcji niż z potrzeby posiadania takiej. Akurat Zayante to jedna z najlepszych, najsztywniejszych korb ale ludzie o tym nie wiedzą. Sztycę podsiodłową bym zmienił na karbon jakbym szukał komfortu, kierownicę też. No i nie wiem co to za opony. Jeździłem latami na Specialized Roubaix Pro, które były dobre i wytrzymałe. Jak znam życie tu dali jakieś badziewiaki. W każdym razie można brać! 🙂 Maksymalna szerokość opony jak doczytałem to 35 mm więc na zimę przełajowe można założyć. To opony co w komplecie zostały zjechane w review. Rama waży ok. 1350 gramów co jest bardzo dobrym wynikiem. Wiele ram karbonowych waży niewiele mniej. Rower jest dość ciężki, blisko 10 kg, bo ma badziewne koła i opony. Dobre używane koła alu idzie kupić za ok. 500-600 zł. Te pójdą za ok. 300 zł. Dziękuję bardzo za szczególną odpowiedź! Ale co z tym Canyon? On nie byłby lepszą opcją? Canyon - https://www.canyon.com/en-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/al/endurace-7/2733.html Dlaczego on kosztuje 7000 zł, tyle samo jak Specialized, ale ma full zestaw 105? Niemcy (Canyon) robią gorsze ramy, koła? Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego Dixel, to są dwa zupełnie różne rowery. Ten Canyon endurance to jest rower na długie dystanse, Allez to aluminiowa szosa do ścigania się. Mają inna geometrię, inaczej jeżdżą Różnice w cenach to marketing. I to z iloma pośrednikami trzeba sie podzielić, Canyon sprzedaje rowery sam, Specialized niekoniecznie. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego Czemu jest tańszy? Bo nie jest to tak prestiżowa firma jak Spec, nie ma sklepów stacjonarnych, sprzedaje wyłącznie w modelu direct-to-customer przez internet, nie ma tak dobrych warunków gwarancyjnych, zwykle nie ma też produktów tak dobrej jakości jeśli chodzi o ramy. Z czego jest ta rama nie wiemy, bo nie jest napisane. Wyposażenie czyli groupset i koła są lepszej jakości niż w Specu. Natomiast ma jedną zdecydowaną zaletę. Możesz kupić ich rower, pojeździć i jak się nie spodoba, zwrócić w ciągu 30 dni. Jest to bardzo atrakcyjna opcja. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 6 minut temu, Veriv napisał(a): Dixel, to są dwa zupełnie różne rowery. Ten Canyon endurance to jest rower na długie dystanse, Allez to aluminiowa szosa do ścigania się. Mają inna geometrię, inaczej jeżdżą Różnice w cenach to marketing. I to z iloma pośrednikami trzeba sie podzielić, Canyon sprzedaje rowery sam, Specialized niekoniecznie. Nie masz racji bo Allez to jest obecnie rama taka pomiędzy endurance a race. Trochę jak Kross Vento. Krótka górna rura ale kokpit niżej niż w Canyonie: Compare: Specialized Allez Disc 2024: 54 -VS- Canyon Endurace 6 AL Disc 2022-2023: M -VS- Specialized Specialized Roubaix SL8 Comp 2023: 54 -VS- (geometrygeeks.bike) Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego Ale ze w jakim zakresie się mylę? 1) Allez jest szosą do ścigania się 2) Canyon jest rowerem endurance Na allezie wygrywano profesjonalne wyścigi, nie słyszałem za to by ktokolwiek wygrał wyścig na canyonie endurance 🙂 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego Allez jest produkowany od blisko 30 lat. Była wersja Allez Sprint na której wygrywano wyścigi. Ale nie ma z tą nic wspólnego. Przecież podlinkowałem geometrię i nie jest to geometria race tylko zbliżona do endurance. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego Swoją drogą Allez ma nawet bardziej spolegliwą geometrię niż mój Roubaix z 2013 roku. Więc jest typowym rowerem typu endurance. Możesz też porównać do geo race w Tarmac. Compare: Specialized Allez Disc 2024: 54 -VS- Canyon Endurace 6 AL Disc 2022-2023: M -VS- Specialized Specialized Roubaix SL8 Comp 2023: 54 -VS- Specalized Tarmac SL8 2023: 54 -VS- Specialized Roubaix 2013: 54 -VS- (geometrygeeks.bike) Odnośnik do komentarza
Dixel Opublikowano 4 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 7 minut temu, jajacek napisał(a): Swoją drogą Allez ma nawet bardziej spolegliwą geometrię niż mój Roubaix z 2013 roku. Więc jest typowym rowerem typu endurance. Możesz też porównać do geo race w Tarmac. Compare: Specialized Allez Disc 2024: 54 -VS- Canyon Endurace 6 AL Disc 2022-2023: M -VS- Specialized Specialized Roubaix SL8 Comp 2023: 54 -VS- Specalized Tarmac SL8 2023: 54 -VS- Specialized Roubaix 2013: 54 -VS- (geometrygeeks.bike) To na twoją opinię który byłby lepszy z tych dwóch do jazdy w górach na 15-60 km dystansach? Jakość/Cena? Piszę że ten Canyon też waży 9kg, czyli rama pewnie lekka. Odnośnik do komentarza
Veriv Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 47 minut temu, jajacek napisał(a): Swoją drogą Allez ma nawet bardziej spolegliwą geometrię niż mój Roubaix z 2013 roku. Więc jest typowym rowerem typu endurance. Możesz też porównać do geo race w Tarmac. Compare: Specialized Allez Disc 2024: 54 -VS- Canyon Endurace 6 AL Disc 2022-2023: M -VS- Specialized Specialized Roubaix SL8 Comp 2023: 54 -VS- Specalized Tarmac SL8 2023: 54 -VS- Specialized Roubaix 2013: 54 -VS- (geometrygeeks.bike) Masz rację. Przyjrzałem się temu nowemu allezowi i wygląda strasznie taboretowato. @Dixel żadnego bym nie brał. W canyonie endurance jest stack/reach ratio 1,56. W nowym allezie 1,54 Dla porównania, w moim Tribanie RC 500 stack/reach ratio wynosi 1,43. Sportowe rowery mają około 1.40 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego W Canyonie lżejsza waga wynika z lżejszych kół i groupsetu i pewnie opon. Z grubsza remis. Spec lepsza rama, Canyon lepszy osprzęt. Jeśli zamierzasz nic nie zmieniać to raczej Canyon. A jak zamierzasz zmienić koła w Specu to raczej Spec. Różnica między 105 i Tiagra znikoma oprócz jednego przełożenia więcej. Odnośnik do komentarza
Dixel Opublikowano 4 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 4 godziny temu, jajacek napisał(a): W Canyonie lżejsza waga wynika z lżejszych kół i groupsetu i pewnie opon. Z grubsza remis. Spec lepsza rama, Canyon lepszy osprzęt. Jeśli zamierzasz nic nie zmieniać to raczej Canyon. A jak zamierzasz zmienić koła w Specu to raczej Spec. Różnica między 105 i Tiagra znikoma oprócz jednego przełożenia więcej. Jakie koła można byłoby z czasem wpchać do speca za 1,5-2 tyś? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego Bardzo wysokiej jakości obręcze aluminiowe, wysokiej jakości piasty na łożyskach kulkowych (mam takie ale w wersji pod obręcz): Koła Campagnolo ZONDA DB HH12 HH12 (wertykal.com) Fulcrum koła RACING 3 DB C19 2WF AFS HG11 - Cyklomania To te same obręcze i bębenek tylko inna nazwa i zaplot. Fulcrum jest marką handlową firmy Campagnolo Wysokiej jakości piasty, obręcze dobre: RR511 zestaw kół koła cyclocross gravel dt swiss 511db disc (fitwheels.eu) Mam od nich koła Newmem w MTB na tych piastach. Bardzo dobre koła. Wysokiej jakości piasty, dobre obręcze: Koła DT Swiss 350 Straightpull CL R460 DB 1645g - FitWheels.eu Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się