Turysta05 Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Ja nie miałem powodów do narzekania na słabe hamulce TekTro HD-M275n, pomimo słabych opinii od innych. Teraz jednak mam kłopot - przednie koło hamuje zbyt ostro. Klamka zawsze łapała wysoko, znacznie wyżej od kilkunastu innych rowerów które sprawdziłem w sklepie, ale nie była twarda i pozwalała stopniować siłę hamowania. Teraz na mrozie cały układ się usztywnił (prawdopodobnie przez stwardniałe od zimna przewody) i gdy tylko nacisnę od razu twardy opór, jeszcze odrobinę i przednie koło zablokowane, co teraz na śniegu i lodzie nic wesołego. Zaliczyłem karkołomne ewolucje, a i gleba też była 😞 , po prostu już boję się hamować. Co zrobić aby klamka miała długie miękkie ugięcie? Wśród rowerów w sklepie niektóre (nie wszystkie!) miały skok klamki ponad 2-krotnie większy niż moje w ciepłej piwnicy. Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 20 Stycznia Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia Nic nie poradzisz, tak działa olej mineralny jak jest zimno, właśnie dla tego SRAM w swoich hamulcach stosuje DOT. Odnośnik do komentarza
Turysta05 Opublikowano 25 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia Trzeba sobie jakoś 😉 poradzić, z premedytacją, celowo zapowietrzyłem hamulec. Hamowanie 2-stopniowe, najpierw bąbel powietrza, potem olej. Aby do wiosny, a potem... Na tą okoliczność szukałem w necie, co ludzie wypisują... 🙂 Rzeczywiście ten olej jest bardzo mało lepki, ale żeby wlewać olej jadalny(!), śmietanę(!!!), to niekończący się festiwal głupoty na Youtube. Jeśli olej mineralny to w ostateczności olej opałowy albo diesel, chemia i lepkość podobne. Na drugim biegunie ortodoksi, tylko i wyłącznie "mineralny". Chyba nie zdają sobie sprawy co oznacza "mineralny", a minerał to kopalina, w tym przypadku ropa naftowa. Taka lekka frakcja ropy naftowej paruje! Doczytałem, że jest to produkt syntetyczny z węglowodorów (surowiec też ropa) z domieszką silikonów. Każdy kto dba o silnik samochodu, woli sporo dopłacić do oleju syntetycznego, gwarantowany skład łańcuchów węglowodorowych (to podstawa), potem dodatki uszlachetniające. Myślę, że do hamulca TekTro bez obaw można zastosować 0W-30, używałem taki, gdy samochód był całkiem nowy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się