liftlodz Opublikowano 11 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2023 Przy jeździe z piastą wielobiegową trzeba pamiętać o tym że:1. Biegi zmieniamy nie cisnąc z pełną mocą na pedały2. Musimy poczuć że bieg się zakleszczył3. Zimą biegi wskakują wolniej Odnośnik do komentarza
Terenominator Opublikowano 19 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia Cześć @liftlodz chciałem się popytać jeszcze o Rohloffa. Jak wygląda zmiana przełożenia ? Tzn. chodzi mi o poprawną kolejność. Czy to jest tak, że jadę, przestaje pedałować na chwilę, przekręcam manetkę i kręcę dalej ? Bo raczej nie ma tu jak w aucie sprzęgła 😛 Jak się jeździ po asfalcie bo czytam, że przekładnia ma spore straty. A jak w terenie to jest odczuwalne ? Pojawił się super rower ale nieco za duży 😞 Pomijam sporą cenę dla mnie. https://www.olx.pl/d/oferta/gary-fisher-ferrous-29-rohloff-gravel-adventure-CID767-IDYegUA.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=0 Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 19 Stycznia Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia Zmiana przełożenia podczas normalnej jazdy normalnie zmieniasz bieg nie przestając pedałować, najlepiej w momencie kiedy korba przechodzi przez skrajne górne położenie, jeśli ciśniesz to na moment trzeba odpuścić, ale to nie znaczy że masz przestać pedałować. Mam szosę na zwykłej przerzutce i różnice w czasach średnich osiąganych na tych samych asfaltowych trasach to ok 1-2 km/h w stosunku do gravela na Rohloffie ale - szosa waży 8 kg, gravel 11 - opona 25 mm vs 40 mm - na szosie mam mostek o 2 cm niżej, a więc i pozycja jest bardziej aero. Opory są większe lecz głównie na przełożeniach 1-7 i to nie jakoś mocno wyczuwalne, z badań wynika że to poziom ok 1-2 W. W ogóle, moim zdaniem, przy jeździe powyżej 25 km/h głównym przeciwnikiem jest opór powietrza, a nie opory generowane przez napęd, zwłaszcza na płaskiej i równej drodze. Odnośnik do komentarza
Terenominator Opublikowano 25 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego W dniu 19.01.2024 o 10:06, liftlodz napisał(a): Zmiana przełożenia podczas normalnej jazdy normalnie zmieniasz bieg nie przestając pedałować, najlepiej w momencie kiedy korba przechodzi przez skrajne górne położenie, jeśli ciśniesz to na moment trzeba odpuścić, ale to nie znaczy że masz przestać pedałować. Chciałem dopytać o kwestię użytkowania piasty by mnie pewność, że dobrze rozumiem. Jedną z wad przerzutek jest dla mnie niemożność zmiany twardego przełożenia na miękkie pod obciążeniem, np. zatrzymując się na czerwonym świetle. A jak to wygląda w przypadku Rohloffa ? Jest jeszcze na rynku skrzynia Pinion - ktoś używa takiej ? Oczywiście w MTB (dokładne pytanie w pierwszym poście). Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 25 Lutego Udostępnij Opublikowano 25 Lutego Biegi możesz zmieniać podczas postoju, czyli dojeżdżasz na twardym przełożeniu, zatrzymujesz się i na postoju normalnie zmieniasz biegi. Odnośnik do komentarza
Terenominator Opublikowano 25 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego Czyli nie występuje tu problem "zmiany twardego przełożenia na miękkie pod obciążeniem" ? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się