AmatorSzosy Opublikowano 29 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2023 Dzień Dobry! Posiadam taką szosę: Rower Szosowy ROMET HURAGAN DISC 2023 PROROWERY.PL Na kołach: www.ursus.it/products/orion Zmieniłem już fabryczne opony na szybsze i lżejsze dętki, ale koła ciągle mi ciążą dość znacznie, szukam czegoś lżejszego/szybszego nie za miliony. Nie musi być carbon, dobre aluminium też chętnie zaakceptuje. Proszę o poradę, jeszcze nigdy nie kupowałem kół do roweru, jestem zielony ^^ Odnośnik do komentarza
ernorator Opublikowano 30 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2023 Koła aluminiowe - cena pewnie w granicach 1600-2500, można kupić koła 1500-1600g. Obręcze DT Swiss na szprychach Sapim i piastach DT Swiss. Będzie to bezpieczne rozwiązanie bo części jest bardzo dużo i naprawa nie jest problemem. Systemowe koła DT Swiss, Fulcrum, Campaniolo - będzie droższe, trochę cięższe i pewne trudniejsze do znalezienia Karbonowe najlepiej od składaczy kół krajowych, pewnie zejdzie poniżej 1500g z jakimś stożkiem najlepiej dobranym pod swoją wagę i rodzaj jazdy. Obręcze będą chińskie ale sprawdzone, piasty najlepiej DT Swiss ale każdy ma też swoje piasty (chińskie) tyle, że sprawdzone już i raczej ok. Szprychy w większości mają Sapim. Cena zaczynają się od 3000. Moim zdaniem najlepiej napisać do standardowych składaczy kół w Polsce, evanlite, vinci wheels, dandy horse, szobakbike i pewnie kilku innych, których nie znam. Każda z tych firm jest w miarę responsywna i chętna do pomocy w wyborze. Jeśli masz potrzebę wróć tu z ich propozycjami i zobaczymy co tam dadzą. Odnośnik do komentarza
AmatorSzosy Opublikowano 30 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2023 Aktualne koła ważą prawie 2 kilogramy do tego przypuszczam że piasty się nie umywają do piast DT, skupie się więc na poszukiwaniu kół alu, skupiłbyś się na jakiś konkretnych obręczach? Czy po prostu szukać gdzie lżej i taniej? Teren w mojej okolicy określiłbym jako pagórkowaty, w przyszłym sezonie plan na start w 2-3 zawodach w górach dla sprawdzenia swoich możliwości ^^ stożek w tych fabrycznych mam 25mm więc przypuszczam że idąc w lekkie koła o niskim stożku nie odczuje strat w prędkościach a na podjazdach ponoć każdy gram robi różnicę. Moja waga aktualnie oscyluje w okolicach 80kg, docelowo do sezonu zamierzam zbić do 75-77. Odnośnik do komentarza
ernorator Opublikowano 30 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2023 Posłużę się ofertą lemonbike (evanlite) ale jak pisałem warto do wszystkich napisać, może ktoś się wychyli z szeregu ceną. Ze składanych opcja max polecał bym piasta DT Swiss 350 (najlepiej nowa wersja bo lżejsze, stara miała ratchet 18T nowe mają 36T) obręcz DT Swiss 421, 24 szprychy Sapim CX-Ray, aluminiowe nyple. Cena 2449pln, waga 1470g. https://lemonbike.eu/product/dt-swiss-rr421-straightpull/#configuration Najtańsze opcja minimum to obręcz DT Swiss 470, piasta chińska firmowana przez składacza, 24 szprychy Sapim D-Light, nyple te same, cena 1749pln, waga 1570g. https://lemonbike.eu/product/dt-swiss-r470-straightpull-centerlock/#configuration Każdy inny składacz będzie się kręcił w tej okolicy, mieszał szprychy nyple itp. ale nie wychodził bym poza te założenia. Koła leeki, dobre i wytrzymałe, ja na tych pierwszych kołach gravelem jeździłem ważąc 90kg i żyją, je też. Do tego obie obręcze mają wewnętrzną szerokość 20mm więc i z oponami 28-32 będą dobre i gravelową założysz jak Cię najdzie. Systemowe żadne nie maja nawet zbliżonych parametrów w tej cenie, albo będą 2500+pln albo będą cięższe albo jedno i drugie. Wersja super budżet ale nadal mogą być chociaż nie jako mój pierwszy wybór (ani nie drugi). Obręcze DT Swiss 470 (wewnętrzna szerokość 18mm), piasty Novatec D411/D412 na 6 śrub (jest wersja centerlock ale nie wiem czy mają), 24 szprychy Pillar / Sapim (pewnie zależy czego jest za dużo), nyple alu, cena 1349pln, waga 1530g. Piasty budżetowe ze słabszą izolacja od warunków atmosferycznych (nie polecam do błota czy nawet deszczu), plus taki, że łatwo dostępne części są. https://szobakbike.com/produkt/dt-swiss-r470-novatec-d411-d412-6-bolt/ Moja żona ma w swoim rowerze koła na tych piastach z obręczą 521 i działają ok. Koła często są bez taśmy na obręczy, warto pamiętać i pytać przed kupnem, może dorzuca gratis ? Odnośnik do komentarza
AmatorSzosy Opublikowano 30 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2023 Wow! Dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź! Myślałem właśnie o kwocie w okolicach 2000zł więc raczej dołożę i kupię wersję "max". Jeszcze nie zamówiłem a już jestem ciekaw różnicy w odczuciach na podjazdach i płaskich odcinkach ^^ Odnośnik do komentarza
ernorator Opublikowano 30 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2023 Dla mnie różnica był duża, przyspieszenie i podjazdy, sama jazda na płaskim ze stałą prędkością nie widać różnicy. A ja zmieniałem z 1800g na 1500g, żona przeszła z fabrycznych kół 2350g! na ~1600g i to był dopiero kosmos. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się