Skocz do zawartości

Poszukiwanie lepszych kół


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry!

 

 

Posiadam taką szosę: Rower Szosowy ROMET HURAGAN DISC 2023 PROROWERY.PL

Na kołach:  www.ursus.it/products/orion

 

Zmieniłem już fabryczne opony na szybsze i lżejsze dętki, ale koła ciągle mi ciążą dość znacznie, szukam czegoś lżejszego/szybszego nie za miliony. Nie musi być carbon, dobre aluminium też chętnie zaakceptuje.

 

Proszę o poradę, jeszcze nigdy nie kupowałem kół do roweru, jestem zielony ^^

 

Odnośnik do komentarza

Koła aluminiowe - cena pewnie w granicach 1600-2500, można kupić koła 1500-1600g.

Obręcze DT Swiss na szprychach Sapim i piastach DT Swiss. Będzie to bezpieczne rozwiązanie bo części jest bardzo dużo i naprawa nie jest problemem. 

Systemowe koła DT Swiss, Fulcrum, Campaniolo - będzie droższe, trochę cięższe i pewne trudniejsze do znalezienia

Karbonowe najlepiej od składaczy kół krajowych, pewnie zejdzie poniżej 1500g z jakimś stożkiem najlepiej dobranym pod swoją wagę i rodzaj jazdy. Obręcze będą chińskie ale sprawdzone, piasty najlepiej DT Swiss ale każdy ma też swoje piasty (chińskie) tyle, że sprawdzone już i raczej ok. Szprychy w większości mają Sapim.  Cena zaczynają się od 3000. 

Moim zdaniem najlepiej napisać do standardowych składaczy kół w Polsce, evanlite, vinci wheels, dandy horse, szobakbike i pewnie kilku innych, których nie znam. Każda z tych firm jest w miarę responsywna i chętna do pomocy w wyborze. Jeśli masz potrzebę wróć tu z ich propozycjami i zobaczymy co tam dadzą. 

Odnośnik do komentarza