damianKr Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Cześć, W najbliższym czasie czeka mnie kilka wyjazdów gdzie chciałbym pojeździć szosą po drogach gorszej jakości. Zastanawiam się czy warto na czas wakacji przełożyć opony 30c? Tylko nie wiem czy gra warta świeczki, jak przechodziłem z 25c na 28c to różnica była ogromna, przy mojej wadze 95kg trzymam około 5.5bar/6bar. Nie wiem czy pomiędzy 28c a 30c będzie na tyle różnica, żeby było warto bawić się w podmiankę. Jeszcze kolejna rzecz taka że obecnie mam P Zero Race, opona która nie lubi gorszych nawierzchni. Przy zakupie 30c mógłbym kupić coś bardziej wytrzymałego, osiągi zbytnio mnie nie obchodzą ponieważ jeździć będę rekreacyjnie z prędkościami 30km/h - 33km/h a myślę że przy takich prędkościach zapewne straty w osiągach będą znikome. W Addict RC, 30c to chyba max na ile mogę sobie pozwolić, 32c raczej nie upcham. Obręcz mam 21mm/30mm. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Widać mamy inne postrzeganie. Dla mnie różnica między 25 a 28 była odczuwalna ale nieduża. A między 23 a 25 spora. Testowałem też 32 i dla mnie prawie niczym się nie różniły od 28. 2 mm kompletnie szkoda czasu IMO. Nie wiem, może to wynika z lat jazdy, techniki czy czegoś innego. Też ważę ok. 90. I bez problemu jeżdżę po szutrach na 25 mm ale oczywiście na szerszej oponie lepiej. Straty w osiągach przy 30 km/h nie są duże. Ja odczuwam jak mam opony 10W wolniejsze ale jak mniej to niekoniecznie. Musisz mieć minimum 3 mm z każdej strony żeby nie uszkodzić ramy. P Zero Race jest znana z kiepskiej przyczepności na mokrym. Jak chcesz pancerną oponę co nie zamula to mogę polecić Spec Roubaix Pro na których jeździłem kilka lat. Wyszła też ulepszona wersja opony Vittoria Corsa Control i zwie się Corsa Pro Control. Na Corsa Control 30 mm Mathieu van der Poel wygrał słynnny wyścig szutrowy Strade Bianche. Odnośnik do komentarza
damianKr Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Corsa Pro Control fajna oponka, ale droga i nie wiem czy warto inwestować na te kilka tygodni wakacji. A na ile mógłbym zejść z ciśnienia na 30c w porównaniu do 28c? Chyba różnica będzie niewielka, różnice pewnie byłoby widać dopiero na tubless. Miałeś kiedyś styczność z tubless w szosie? Podobno nie działa to tak dobrze jak w MTB, ze względu na większe ciśnienie. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2023 Na kilka tygodni może nie warto. Na kilka tygodni kupiłbym ewentualnie coś na wyprzedaży albo na OLX zdjęte z nowego roweru. Mój młody ma tubeless w szosie. Teraz jeździ na Corsa Pro 28C. Bardzo dobrze to działa. Według kalkulatora Franka Berto przy 105 kg (jeździec i rower) 28C 5,9 bara 30C 5,2 bara Odnośnik do komentarza
damianKr Opublikowano 21 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2023 Cytat Według kalkulatora Franka Berto przy 105 kg (jeździec i rower) 28C 5,9 bara 30C 5,2 bara Jakiejś ogromnej różnicy nie ma. Problem w tym, że w Krakowie i okolicach mamy raczej dobre drogi i coś większego niż 28c nie ma sensu, więc 30c do codziennej jazdy raczej odpada. Na tublessa w 28c chyba i tak się skuszę do codziennej jazdy, niestety opony będą i tak do zmiany bo P Zero Race które mam nie są TBR. Teraz zastanawiam się czy zamiast bawić się w drugi komplet opon i przekładki, czy nie lepiej będzie kupić jakiegoś aluminiowego gravela, wsadzić 38c/40c i jego zabierać na syfniejsze drogi. I przy okazji miałbym czym jeździć w okresie około zimowym, bo karbonowej szosy to mi jednak trochę szkoda. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 21 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2023 Poszedłem tym samym tropem. Kupiłem starą przełajówkę Speca sprzed 10 lat, używaną Tiagrę i za 2k mam zimówkę i gravela. Tylko hamulce trzeba zmienić z canti na mini v-brake żeby się nie zabić. Na tarczach trochę drożej wyjdzie. Co ciekawe geo jest niesamowicie spolegliwe na tyle że jeżdżę na rozmiarze 56 a na szosach 54. Weszły opony 42C. Waga 9,9 kg. Spec miał też bardzo ładny model Crux na tarczach który chodzi taniej niż gravel Diverge. Ale nie chciałem tarczówek bo i drożej i koszty utrzymania droższe. Odnośnik do komentarza
damianKr Opublikowano 21 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2023 Ale ładna maszyna, ale segment CX jest już chyba całkowicie wyparty przez Gravele. Używka wyszłaby chyba najtaniej, ale miałbym w sumie możliwość wyrwania nowego Speedster Gravela 20, tyle że rocznik poprzedni, 2022: https://www.scott.pl/produkt/1266/8892/Rower-Speedster-Gravel-20 za 6 tyś. Wychodzi więcej niż używany, ale od nowego na FV mogę uciąć jeszcze z 1500 zł na kosztach. Finalnie wyjdzie 4500 zł. Nie wiem czy warto się bawić w używki bo obawiam się że ewentualne naprawy mogą zwiększyć koszt roweru. Wiem, że ten SCOTT ma badziewne koła, ale sezon przejeżdżę a jak piasty się rozsypią to można by w tedy pomyśleć o nowych. I zapewne zrobiłbym tak jak ty, czyli opony 42c, jakieś błotniki a na szosę to wiadomo jest szosa. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 21 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2023 Za 4500 to dobry deal :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 21 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2023 Chyba będę musiał znowu założyć działalność ale za cholerę nie chcę tego robić w PL. Usługi konsultingowe w całej EU więc lokalizacja bez znaczenia. Wtedy może rower w leasing czy jakoś tak :) Odnośnik do komentarza
damianKr Opublikowano 21 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2023 Cytat Za 4500 to dobry deal ? Dzięki za opinie. Niby są jeszcze trochę tańsze starsze modele, ale na Tiagrze. Ale chyba już lepiej pójść w GRX. Cytat Chyba będę musiał znowu założyć działalność ale za cholerę nie chcę tego robić w PL. Usługi konsultingowe w całej EU więc lokalizacja bez znaczenia. Wtedy może rower w leasing czy jakoś tak ? No jak już się ma działalność to głupio nie skorzystać z jej zalet. Sam VAT robi robotę. Jeśli chodzi o lokalizacje działalności to wiadomo, że są miejsca bardziej przyjazne niż PL, ale nie wiem jak z kwestią rezydencji podatkowej. Jeśli założysz sobie działalność np. na Słowacji, ale większość czasu mieszkasz w PL to skarbówka chyba i tak się upomni o haracz ?. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 21 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2023 Muszę kumpla podpytać bo ma właśnie na Słowacji a widzę że cały czas siedzi w PL Odnośnik do komentarza
damianKr Opublikowano 22 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2023 @jajacek masz jakieś sugestie czy przy 192cm wzrostu lepiej się zdecydować na XL czy XXL? Według tabeli kwalifikuje się na obydwa rozmiary. W Addict RC mam ramę XL i jest Ok. Spark również XL. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2023 To już indywidualna sprawa. Generalnie zwykle XL jest od 188 wzrostu. Od ile XXL nie wiem, nie mam takich kolegów :) Ta tabelka się trzyma kupy. Musisz przeliczyć na jednostki metryczne. Odnośnik do komentarza
damianKr Opublikowano 23 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2023 Cytat To już indywidualna sprawa. Generalnie zwykle XL jest od 188 wzrostu. Od ile XXL nie wiem, nie mam takich kolegów ? Pojeździe próbnej, obydwa rozmiary są Ok. XXL ewidentnie bardziej wygodny, XL pozycja bardziej sportowa. Jednak XL bardziej mi leży, no i zawsze to mniejszy problem sprzedać XL. XXL potwornie cieżko sprzedać. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2023 Zgadza się Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się