Skocz do zawartości

Lekki, szybki rowerek na dojazdy do pracy.


Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad lekkim szybkim rowerem. Jeżdżę do pracy po 12 km w jedną stronę 60% ścieżki rowerowe,asfalt i polbruk, 40% to ubite ścieżki leśne.

Na razie jeżdżę na starym góralu noname z przymałą ramą (mam 190 cm) i oponami miejskimi 40-559.

Większość trasy pokonuje na najwyższym biegu. Trudno jest jednak przekroczyć 30 km/h po płaskim.

Zastanawiam się nad rowerem fitness z osprzętem szosowym (2 zębatki z przodu)

Ale cube road sl za ponad 2600 ma tylko clarisa, merida speeder 200 ma sorę za niewiele większe pieniądze.

Na głowę całe to towarzystwo bije triban 540 FB z decathlon. Lżejszy, tańszy i z lepszym osprzętem.

Ostatnio jeździlem po sklepie wersją z barankiem. Jak to sie lekko toczy!

Niestety z błotnikami (konieczne) wchodzi do niego max. opona 28.

Czy zakładając wymianę opon na jakieś 28-622 z zauważalnym bieżnikiem da się tym tribanem 540 fb przejechać ubite leśne dukty (czasem po deszczu) utrzymując chociaż 23-25 km/h czy muszę dołożyć kilkaset zł do cube czy meridy z gorszym osprzetem żeby założyć 35tki i jeździć po mokrej ubitej ziemi? A może macie jakieś inne pomysły?

Odnośnik do komentarza

Jak upuścisz powietrza to przejedziesz ale oczywiście prędkość spadnie. W przełajach maksymalna szerokość opony to 33mm i jakoś dają radę driftować po błocie. Ale mają ciśnienie rzędu 25 PSI. 540 to jest rower typowo szosowy a jako taki niezbyt się nadaje na ścieżki rowerowe. A jeśli już to przy niższym ciśnieniu i szerszej oponie. 23-25 km/h to kwestia wytrenowania i regularności. Teraz jestem bez formy i ze sporą nadwagą z powodu problemów zdrowotnych ale dziś jadąc z kolegą na oponach 28 z przodu 30 z tylu na dystansie 90 km i specjalnie się nie napinając, tętno ok. 130 mieliśmy średnią 28,5.

 

Do takiego zastosowania jak Twoje to jednak wolałbym przełajówkę gdzie można założyć szersze opony i mieć mini klamki hamulcowe na kierownicy. Ale znaleźć niezłą przełajówkę w tej cenie jest bardzo trudno. Ewentualnie cross z blokadą skoku. Ja w swoim crossie mam opony przełajowe 700x38 i bardzo dobrze się nim jeździ po mieście i w lekkim terenie. Szybkość oczywiście nie taka jak szosówką ale mam pełne błotniki i jako taką amortyzację do jazdy po korzeniach w lesie.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedź. To czy ja kondycyjnie dam radę jechać 30 km/h przez 12 km to w tym pytaniu sprawa drugorzędna. Na razie widzę, że problemem jest rower, bo miałbym siły, żeby szybciej jechać ale na najwyższym biegu nie bardzo mogę już dużo szybciej kręcić. 

 

Rowery przełajowe, pomijając ceny, to chyba wszystkie mają baranka, Jakoś nie jestem do niego przekonany, chociaż sam sposób obsługi przerzutek "hamulcami" mi się podoba. Triban 540 FB ma prostą kierownicę.

 

Na krosy patrzyłem (może nie na wszystkie bo jest ich masa). Ale wychodzi, że w cenie około 3000 dostanę amortyzowany widelec, górski napęd, tarczowe hamulce i kilka innych  drobiazgów, które zwiększą masę roweru o 2-3 kg a zupełnie nie są mi potrzebne.

 

Obniżanie ciśnienia to chyba nie ta droga. Po wyrzuceniu starych górskich opon i założeniu 40-559 z "miejskim" bieżnikiem nadmuchałem je do maksimum, czyli  5,5 bar (80 PSI) i mimo sztywnego stalowego widelca nie widzę potrzeby żeby to zmieniać. Jeździ się mi lepiej niż na górskich (35 PSI).

"Mój" las to jednak bardziej utrzymywane ścieżki gruntowe niż dzikie ostępy.

 

Może ktoś podrzuci jeszcze jakiś pomysł.

 

Przekroczenie wspomnianego budżetu nie jest niemożliwe, ale nie stać mnie na ochroniarza do pilnowania roweru na parkingu przed robotą.

Odnośnik do komentarza

Hej, no to jest nas dwóch - również bardzo podobne oczekiwania i zastosowania roweru. I podobna niechęć do baranka :)

 

Również biorę pod uwagę 540 FB, ze względu na prostą kierownicę, niską wagę i otwory na bagażnik oraz możliwość zamontowania błotników. Moje obawy budzi jednak kwestia trudności zamontowania szerszych opon (domyślnie 25), na innych forum napisali, że szerokość max. 28 przy założonych błotnikach i koła o 28 szprychach.

 

Z tego powodu poluję na Silverback Scento 2, który jest już fabrycznie na oponach 28 i na kołach o 32 szprychach - niestety rower trudno dostępny w Polsce, w wyprzedaży jest na allegro http://allegro.pl/rower-szosowy-28-silverback-scento-sora-wyprzedaz-i6261541417.html, którego szczęśliwym użytkownikiem jest inny forumowicz - sprawdził także możliwość możliwość wsadzenia szerszych opon.

 

Ewentualnie zobacz jeszcze na Radona Skill 5.0, może ktoś jeszcze podrzuci fajną propozycję.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...