Skocz do zawartości

[9000] Mtb dla początkującego.


Rekomendowane odpowiedzi

Czołem. Poszukuję drugiego roweru (posiadam szoskę endurance polygon path x5) z przeznaczeniem leśnym. Mieszkam w Białymstoku i tam też mam zamiar jeździć przez większość czasu. Jestem amatorem, chciałbym znaleźć rower który da mi możliwość dojechania do lasu i jazdy w nim (korzenie, zjazdy, jakieś podjazdy. Ogólnie trochę się pobawić) Jestem w stanie naciągnąć budżet, jeśli będzie to uzasadnione max 10-11k. Myślałem nad rowerem Dartmoor Primal pro 29 oraz team marin 2 23. Niestety naczytałem się o problemie z ramami w tych rowerach. Mój wzrost 184 waga 88kg. Bardzo Was proszę o polecenie czegoś do moich potrzeb. Zależy mi na tym, żeby rower nie rozleciał się po kilku skokach, które pewnie sie zdarzą. Dobra gwarancja na ramę też by się przydała. Pozdrawiam i dziękuję.

Odnośnik do komentarza

Masz problem. Wypowiem się nt. Twoich dwóch typów bez wskazywania trzeciego modelu. Marin Team 2 już nie ma problemów ze spawem tylnego trójkąta do ramy podsiodłowej. Od 2022 roku wspawali poprzeczkę - siodełko usztywniające konstrukcje. To bardzo wygodny i co ważne lekki rower. Do skakania nie nadaje się ? (gdzie Ty chcesz skakać w podlaskiem?) Na szybkie przejazdy, na korzenie (lagi amora są w rozmiarze 34 !) jak najbardziej są OK. To taka udana konstrukcja roweru wyścigowego i ścieżkowca (skok widelca 120 i sztyca regulowna). Ogólnie byłem baaaardzo zadowolony . Jedno ale. Wizualnie lakier nie tyle odpryskuje, co łatwo zarysowuje się . Jednym to nie przeszkadza - rower nabiera drapieżności innych denerwuje i nieustannie wygładzają powierzchnię. Dartmmoor z kolei zupełnie nie nadaje się na płaski teren. Tak bardzo, że już prędzej wykonasz skoki na marinie niż będziesz posuwał po płaskim na primalu. To rower typowo grawitacyjny (do zjazdów) i do takich celów został skonstruowany.