Skocz do zawartości

[1200-1800] Las + asfalt = duże prędkości na prostej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam poszukuje roweru dla siebie, mam 15 lat, 180cm wzrostu, 85kg. Jeżdżę tak naprawdę po wszystkim, oczywiście nie po typowych górach, ani nie po błocie - leśne ubite ścieżki, zwykły asfalt, zdarzą się czasem kamienie - potrzebuje w miarę uniwersalnego roweru który po prostu będzie spełniał moje oczekiwania, tzn. 15 min asfaltem, potem wjeżdzam w las i jadę 10 minut, a na koniec wyjeżdżam na łąkę.. - chodzi mi o coś takiego. 


 


Mój budżet jest dość szeroki od 1200-1800zł. Chciałbym opony albo 27.5" albo 29" - bardzo interesują mnie 29", jestem bardzo ciekaw jak się na nich jeździ. Lubię szybko jeździć, rozpędzać się, ale pod żadnym pozorem nie potrzebuję nic do gwałtownych zakrętów, moje trasy są proste, zależy mi na szybkości na prostej, wygody, właśnie o nich myślałem. Jeśli chodzi o ramę to wydaje mi się, że 20/21. Ze względu na małe doświadczenie preferowałbym hamulce V-brake.


 


Interesuje mnie kilka modeli, na wstępie czy rzeczywiście różnica między rocznikami 2015 i 2016 jest znacząca? Różnica cenowa już tak. 


 


Prosiłbym naprawdę o ocenę każdego modelu, bo się nie znam + jestem całkowitym amatorem rowerowym, lubię jeździć, natomiast pojęcia żadnego nie mam, dlatego pytam profesjonalistów. 


 


27.5" 


 


Kross Hexagon R3 2015 - 1250zł |||||| Kross Hexagon R3 2016 - 1600zł - warto dopłacać do nowszego rocznika?


Kross Hexagon R6 2015 - 1600zł ||||||| Kross Hexagon R6 2016 - 2000zł - więc już znaczna dopłata <- już tutaj jest hydraulika


 


29"


 


Kross Level B3 2015 - 2000zł ||| Kross Level B3 2016 - 2500zł <-- tak samo, czy warto wydawać dodatkowe 500zł? patrzę na ten gdyż jeśli jest faktycznie wybitny to dopłacę te 200zł do 2015r.  


Maxim MS 3.6 29" - 1400zł - dla mnie wielka niewiadoma, co powiecie? tak samo marka - nie jestem pewien


 


 


1. A więc dla moich zastosowań asfalt + las - vBrake czy hydraulika, tak samo jak to wygląda z serwisem, kosztami? 


2. 27,5 czy 29 - jak to widzicie, co będzie szybsze, dodam, ze nie jeżdzę na gwałtownych, krętych zakrętach, duża szybkość tylko na prostej, lasem tak samo prosta droga, brak znacznych przeszkód na drodze.


3. Jak oceniacie każdy model, prosiłbym o dokładne rozpatrzenie tych modeli, bardzo mi zależy.


4. Może jest coś ciekawszego w tym budżecie, proszę o zaproponowanie.


 


 


Chciałbym pojeździć kilka lat na tym rowerze, gdyż chciałbym kupić raz a porządnie, raczej nie bawię się w późniejsze zmiany itd. Chcę zrobić porządny zakup. 


 


 


Odnośnik do komentarza

Na crossie szybciej się pojedzie i wydaję się być lepszym rozwiązaniem. Przy tym wzroście rama 21 prawie na pewno będzie za duża. Zalecam 19 cali. Ale to zależy też od indywidualnej geometrii producenta. MTB ma tę zaletę że może zdecydujesz się któregoś dnia jeździć w maratonach MTB to wtedy od razu masz pod nie rower. 29 cali pozwala osiągać większe prędkości niż 27,5.Ale rower MTB to muł na asfalcie.Na v-brake to chyba tylko rowery używane. Dobry v-break jest raczej nie gorszy niż kiepska tarcza. Serwis v-brake sam ogarniesz. Wymienisz tylko klocki raz na jakiś czas. Z tarczami będzie dużo zawracania gitary i jakieś niepotrzebne koszty też.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...