Skocz do zawartości

Trek a Diamant? (dwa modele na tej samej ramie)


Rekomendowane odpowiedzi

Czołem, Rowerzyści!

Dawno nie zaglądałem na forum, choć samego bloga czytam na bieżąco:) Do rzeczy: jeżdżę teraz rocznym Trekiem Dual Sport 3 i właśnie go doinwestowuję, bo coraz bardziej mnie wciąga rowerowy świat (zamiast Alivio dostanie GRX i może jakiś powietrzny amorek). Obserwuję jednak rynek i czaję się na Treka FX Sport 4/5. Niższy model nie trafił w tym roku do Europy i oferta Treka zaczyna się tutaj od FX5. Rower kosztuje teraz 14 tysięcy, ale pewnie zaraz będzie go można wyrwać za niecałe 12. Ale.... jak wiemy, Trek dawno temu kupił niemieckiego Diamanta i niemiecki producent ma w ofercie rower na ramie FX-a, znacznie tańszy i wcale z nie takim złym osprzętem (zamiast GRX jest Deore XT, ale np. kierownica jest karbonowa, a nie aluminiowa jak w Treku). Opony też fajne i raczej nie są gorsze niż fabryczne Bontragera w modelu Treka. Wszystko to jednak CHYBA... bo mogłem na coś nie zwrócić uwag, co jednak dyskwalifikuje "niemiecką" maszynę. Pomożecie? W tej chwili wydaje mi się, że ten Diamant Rubin Super Legere to dużo tańszy Trek  FX Sport 5 i fenomenalna alternatywa. Mogę się jednak mylić, dlatego proszę o opinie bardziej doświadczonych. 

Diamant.jpg

Trek.jpg

Legere.jpg

FX5.jpg

Odnośnik do komentarza

Bardzo dużo km przejeździłem na rowerach typu cross, pewnie ze 100 tys km, ale szczerze mówiąc nie trafia do mnie koncepcja inwestowania dużo w rower tego typu. W założeniu jest to rower turystyczny. Ani nie do ścigania ani nie do jazdy terenowej.

Karbon ten rower usztywni i będzie trochę szybszy. Będzie też lżejszy. Nadal jednak będzie wolniejszy od gravela czy szosy. Jak chcemy jeździć szybko to wybrałbym coś z nich. Jak mieć coś lekkiego do jazdy pod górę też. Napęd 1x nie służy szybkości. GRX jest IMO kompletnie niepotrzebny w tym rowerze. Karbon do wożenia pociągiem? Mało chętnie. Cross w karbonie na 1x? Tzw. Frankenbike czyli Frankestein na sterydach. Według mnie chora koncepcja. Jedyną zaletą crossa nad MTB jest napęd 3x pozwalający rozwijać wysokie prędkości na asfalcie.

Gdyby miał kupić dobrego crossa to bym kupił Radon Scart Light 10.0. Nic więcej w tej kategorii moim zdaniem nie potrzeba.

Odnośnik do komentarza

Tylko jest taki problem że taki Diamant to ani jest szybki ani nie jest lekki. Rower jak widzę waży 12,5 kg. Scart Light 10.0 mimo posiadania aluminiowej ramy, amortyzatora i napędu 3x waży 11,15 kg :) Ja zdejmiesz bagażnik i błotniki to wyjdziesz na ok. 11,5 kg.

Ja bym sugerował alternatywnie rozważyć Merida Silex 400 lub 600.

Jak jednak taki potrzebujesz to Trek ładniejszy

Odnośnik do komentarza

W tym pierwszym świetny napęd z MTB, Shimano Deore XT. Ale z jakąś korbą pozagrupową Bontragera, zapewne jakimś badziewiem. Do tego jakieś hamulce szosowe UR300 którym nie znam, z opisu klasy MT200. MT 200 trudno nawet nazwać hamulcami. Są beznadziejne i dużo wskazuje na to że te również. Koła niskiej klasy z prądnicą. Nie podano czy rower ma sztywną oś.

W Treku napęd kombinowany. Manetki szosowe pod prostą kierownicę klasy Shimano 105, przerzutka z serii GRX klasy Ultegra, korba GRX 1-rzędowa klasy Shimano 105, kaseta MTB SLX. Napęd ogólnie dobrej klasy. Beznadziejne hamulce. Koła Bontragera których nie znam. Na piastach Formula o których nie mam dobrego zdania. Rama nawet nie ma sztywnej osi co w rowerze tej klasy jest żenujące. 

Trzeba dołożyć minimum 1000 na hamulce i tarcze żeby się na tych rowerach nie rozbić. Ogólnie te konfiguracje są żenujące jak za tę cenę. Lepiej kupić gravela z prostą kierownicą normalnej firmy z hamulcami zamiast atrap i sztywnymi osiami jeśli już. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...