Skocz do zawartości

Rower do poruszania się po mieście damski


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Poszukuje dobrego, damskiego roweru do przemieszczania się po mieście. Jeżdżę codziennie na krótkie dystanse ale intensywnie. Bardzo lubię szybką jazdę. Rower musi być z niska ramą, solidny by parę lat posłużył, na wzrost ok. 165. Budżetu określonego sztywnie nie mam, ale coś do ok 4000? Trochę poczytałam i pogrzebałam ale nic nie znalazłam. Możecie coś doradzić?

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, Anis2213 napisał(a):

Cześć! Poszukuje dobrego, damskiego roweru do przemieszczania się po mieście. Jeżdżę codziennie na krótkie dystanse ale intensywnie. Bardzo lubię szybką jazdę. Rower musi być z niska ramą, solidny by parę lat posłużył, na wzrost ok. 165. Budżetu określonego sztywnie nie mam, ale coś do ok 4000? Trochę poczytałam i pogrzebałam ale nic nie znalazłam. Możecie coś doradzić?

Troszkę doprecyzuj swoje kryteria, to będzie łatwiej cos podpowiedzieć (chociaż wybitnym fachowcem nie jestem ;-)). 

Ponowienie powtarzam ;-), rajd po sklepach i przynajmniej wstępne organoleptyczne rozeznanie i przymiarki, a potem doczytać o tych modelach, które się spodobają. I znowu rajd po sklepach. ?

Damska rama tzn. jaka? Typowa, jak w rowerach miejskich, czy te ogólnie obniżone, np. w trekkingu/crossie? 

Krótki dystans, czyli jaki? Dla mnie to 2/3-5 km. Potem to już ciężko ? określić, bo 10km też się myknie w miarę sprawnie w ok. do 40 minut.

Szybka jazda, to też trochę względne stwierdzenie. W moim przypadku odcinek ok 4.5 do 5 km, przy zielonej fali, czasami przejeżdżałem (licząc tylko czas od ruszenia do podjechania "pod blok" ;-)) w ok. do 12-15 min (?). Jak dla mnie to szybko, biorąc pod uwagę możliwości mojego metalowca ? 3x8. Czasami wyprzedza/ła mnie jakaś parka, chyba na gravelach, więc jechali szybciej.

Mała dygresja Jednak oni tną bez patrzenia czy ktoś jedzie z przeciwka (wyprzedzają jak leci), na czerwonym i itp., także pod tym względem "słabo" z ich strony.

Pierwszy (i chyba jedyny) model (z tych szybszych ;-)) jaki mi się nasuwa, to ponownie Lazaro Aero V3. Sztywny widelec, rozsądny osprzęt, a rama jak rama, chyba typowa i jak każda inna aluminiowa, ale jest obniżona. ? 

Ze standardowych modeli miejskich, z bardzo obniżoną ramą, to chyba warto poszukać modelu z 7/8 biegami w tylnej piaście, na aluminium, z węższymi oponami (1,6-1,75 (?), potencjalna szybsza jazda ;-)), raczej z tylnym hamulcem w manetce. Te w pedałach mogą przeszkadzać, jeśli ktoś jest przyzwyczajony do standardowych przerzutek. ? Chociaż kiedyś śmigało się Wigry 3, czy Universalem/Jubilatem i takie hamulce w pedałach nie przeszkadzały. ?

Może taki? Chociaż waga trochę zastanawia, bo aż(?) 19kg. Jednak chyba ma wszystko. ? Najlepiej jw. ocenić bezpośrednio.

https://www.decathlon.pl/p/rower-miejski-elops-900-lf-aluminiowy-niska-rama/_/R-p-306126?mc=8548096&c=Szary

Z tego co "poczytałam i pogrzebałam". to jednak może masz jakieś typy. Podaj, to chociaż spojrzę z ciekawości.;-)

Najszybsza chyba by była kolarzówka, ale chyba nie produkują z obniżoną ramą. Tu musieliby się koledzy wypowiedzieć. ?

Odnośnik do komentarza

https://www.rowerystylowe.pl/p-15347/rower-miejski-batavus-fonk-young/w-34957/red-orange-mat-n7
ew. czarny ...
szybki to pojęcie względne a dodatkowo wszystkomające cokolwiek szczególnie w deszczu to raczej nie "kolarzówka" tylko cokolwiek z błotnikami, z "magią światełek" działających non stop plus ramą sztywna a dajaca komfort jazdy (szeroko rozumiany) bez ogladania sie na upływ czasu - miejski przecinak? nie widze tego inaczej jak powyżej czyli w miare prosta pozycja, planetarka (zmiana biegów w rączce - błyskawiczna w tym na postoju jak zapomnisz się i zahamujesz przed "czerwonym" nagle) plus nie wąskie i nie za szerokie siodełko - jedynie zmieniłbym opony na nieco szersze dla amortyzacji - ale to po ewentualnym sprawdzeniu tego co jest w standarcie ...

Odnośnik do komentarza
18 godzin temu, Mociumpel napisał(a):

https://www.rowerystylowe.pl/p-15347/rower-miejski-batavus-fonk-young/w-34957/red-orange-mat-n7
ew. czarny ...
szybki to pojęcie względne a dodatkowo wszystkomające cokolwiek szczególnie w deszczu to raczej nie "kolarzówka" tylko cokolwiek z błotnikami, z "magią światełek" działających non stop plus ramą sztywna a dajaca komfort jazdy (szeroko rozumiany) bez ogladania sie na upływ czasu - miejski przecinak? nie widze tego inaczej jak powyżej czyli w miare prosta pozycja, planetarka (zmiana biegów w rączce - błyskawiczna w tym na postoju jak zapomnisz się i zahamujesz przed "czerwonym" nagle) plus nie wąskie i nie za szerokie siodełko - jedynie zmieniłbym opony na nieco szersze dla amortyzacji - ale to po ewentualnym sprawdzeniu tego co jest w standarcie ...

Rower nawet wygląda na sensowny :-), ale do szybkiej jazdy (też jak na taki ? rower/model), to trzybiegowa piasta chyba jest "za słaba". Co prawda hamulce bębenkowe (chyba nawet na plus w takim modelu), ale można kręcić pedałami do tyłu. ? 

> "zmiana biegów w rączce - błyskawiczna w tym na postoju jak zapomnisz się i zahamujesz przed "czerwonym" nagle"

Tak, zaletą takiej piasty jest możliwość zmiany biegu na postoju.  Co do opon, komfort to jedno, ale węższe mogą pozwolić na szybszą jazdę. ?

Odnośnik do komentarza
W dniu 10.05.2023 o 11:27, gosc napisał(a):

Troszkę doprecyzuj swoje kryteria, to będzie łatwiej cos podpowiedzieć (chociaż wybitnym fachowcem nie jestem ;-)). 

Ponowienie powtarzam ;-), rajd po sklepach i przynajmniej wstępne organoleptyczne rozeznanie i przymiarki, a potem doczytać o tych modelach, które się spodobają. I znowu rajd po sklepach. ?

Damska rama tzn. jaka? Typowa, jak w rowerach miejskich, czy te ogólnie obniżone, np. w trekkingu/crossie? 

Krótki dystans, czyli jaki? Dla mnie to 2/3-5 km. Potem to już ciężko ? określić, bo 10km też się myknie w miarę sprawnie w ok. do 40 minut.

Szybka jazda, to też trochę względne stwierdzenie. W moim przypadku odcinek ok 4.5 do 5 km, przy zielonej fali, czasami przejeżdżałem (licząc tylko czas od ruszenia do podjechania "pod blok" ;-)) w ok. do 12-15 min (?). Jak dla mnie to szybko, biorąc pod uwagę możliwości mojego metalowca ? 3x8. Czasami wyprzedza/ła mnie jakaś parka, chyba na gravelach, więc jechali szybciej.

Mała dygresja Jednak oni tną bez patrzenia czy ktoś jedzie z przeciwka (wyprzedzają jak leci), na czerwonym i itp., także pod tym względem "słabo" z ich strony.

Pierwszy (i chyba jedyny) model (z tych szybszych ;-)) jaki mi się nasuwa, to ponownie Lazaro Aero V3. Sztywny widelec, rozsądny osprzęt, a rama jak rama, chyba typowa i jak każda inna aluminiowa, ale jest obniżona. ? 

Ze standardowych modeli miejskich, z bardzo obniżoną ramą, to chyba warto poszukać modelu z 7/8 biegami w tylnej piaście, na aluminium, z węższymi oponami (1,6-1,75 (?), potencjalna szybsza jazda ;-)), raczej z tylnym hamulcem w manetce. Te w pedałach mogą przeszkadzać, jeśli ktoś jest przyzwyczajony do standardowych przerzutek. ? Chociaż kiedyś śmigało się Wigry 3, czy Universalem/Jubilatem i takie hamulce w pedałach nie przeszkadzały. ?

Może taki? Chociaż waga trochę zastanawia, bo aż(?) 19kg. Jednak chyba ma wszystko. ? Najlepiej jw. ocenić bezpośrednio.

https://www.decathlon.pl/p/rower-miejski-elops-900-lf-aluminiowy-niska-rama/_/R-p-306126?mc=8548096&c=Szary

Z tego co "poczytałam i pogrzebałam". to jednak może masz jakieś typy. Podaj, to chociaż spojrzę z ciekawości.;-)

Najszybsza chyba by była kolarzówka, ale chyba nie produkują z obniżoną ramą. Tu musieliby się koledzy wypowiedzieć. ?

Może rower być ciężki, mam podwórko, trzymam w garażu. Rama troszkę wyższa niż miejskie ale nadal niska, spróbuje coś podeslać. Dziennie pewnie ok.5 km, czasem dłużej do 30. Zastanawiałam się nad Romet Gazela, tylko one wszystkie mają osprzęt Shimano najniższe klasy, które raczej średnio by się nadawały. 

https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/trekking/trans-3-0-damski-bialy-szary-polysk

Ten wpadł mi w oko

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, gosc napisał(a):

Rower nawet wygląda na sensowny :-), ale do szybkiej jazdy (też jak na taki ? rower/model), to trzybiegowa piasta chyba jest "za słaba". Co prawda hamulce bębenkowe (chyba nawet na plus w takim modelu), ale można kręcić pedałami do tyłu. ? 

> "zmiana biegów w rączce - błyskawiczna w tym na postoju jak zapomnisz się i zahamujesz przed "czerwonym" nagle"

Tak, zaletą takiej piasty jest możliwość zmiany biegu na postoju.  Co do opon, komfort to jedno, ale węższe mogą pozwolić na szybszą jazdę. ?

Czytaj to na co patrzysz - rower proponowany to piasta 7 biegowa plus rama na 160-170cm wzrostu, dodatkowo w kategorii "rower miejski" waga jedna z lżejszych, dodatkowo grubsze ale gładkie opony wcale nie sa wolniejsze ale na pewno "gumowa amortyzacja" zapewniłaby wygode przy pokonywaniu przeszkód - no ale to juz głębsze wyjaśnienia.
I na boku - wbrew pozorom kolarzówka nie jest najszybszym rowerem świata ?

Odnośnik do komentarza
19 godzin temu, Mociumpel napisał(a):

Czytaj to na co patrzysz - rower proponowany to piasta 7 biegowa plus rama na 160-170cm wzrostu, dodatkowo w kategorii "rower miejski" waga jedna z lżejszych, dodatkowo grubsze ale gładkie opony wcale nie sa wolniejsze ale na pewno "gumowa amortyzacja" zapewniłaby wygode przy pokonywaniu przeszkód - no ale to juz głębsze wyjaśnienia.
I na boku - wbrew pozorom kolarzówka nie jest najszybszym rowerem świata ?

No właśnie patrzę, w specyfikacji jest "Rodzaj przerzutek: Shimano Nexus 3" <-trzybiegowa piasta. Co w takim razie musi być sp....w ofercie.

Najszybszy rower świata. ? Chiński elektryk z prędkościami powyżej 100 km/h? ? A nie, sorry, elektryczny rower, to nie rower. ?

Odnośnik do komentarza

Sorry ale nie chce nic wytykać - wstawiam obrazek - w prawym dolnym rogu w zielonym kwadracie i na czerwono wybrana opcja liczby biegów.
Podpowiem - dobrze czytaj co widzisz zanim puścisz "heheszkę" ...
Dodatkowo - najszybszy rower świata wykorzystujący TYLKO siłę mięśni człowieka plus zdobycze techniki minimalizujące opór - https://www.welovecycling.com/pl/2016/02/12/najszybszy-rower-swiata/ - oczywiście obudowa to giga bonus ale nawet nieobudowany (https://cruzbike.com/products/v20c) z mocnym kolarzem jest na wielokilometrowych trasach SOLO szybszy od takiego samego kolarza na najlepszym torowym wynalazku - a przy tym znacznie wygodniejszym ...

Tu..jpg

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Mociumpel napisał(a):

 

> Sorry ale nie chce nic wytykać - wstawiam obrazek - w prawym dolnym rogu w zielonym kwadracie i na czerwono wybrana opcja liczby biegów.
> Podpowiem - dobrze czytaj co widzisz zanim puścisz "heheszkę" ...

Jeśli o to chodzi, to masz rację, ale na to w ogóle nie patrzyłem/nie zwróciłem uwagi. W takich ofertach patrzę jaka jest specyfikacja. Wracając na chwilę do opon w tym modelu, to moim zdaniem, są ok. ? Owszem ciut szersze (tylko jakie?) dałyby pewnie komfort. Całkiem "łyse" mogłyby być "za słabe" na "nie asfalcie". Jakiś tam bieżnik się przydaje. ?

> Dodatkowo - najszybszy rower świata wykorzystujący TYLKO siłę mięśni człowieka plus zdobycze techniki minimalizujące opór - https://www.welovecycling.com

> /pl/2016/02/12/najszybszy-rower-swiata/ - oczywiście obudowa to giga bonus ale nawet nieobudowany (https://cruzbike.com/products/v20c) z mocnym

> kolarzem jest na wielokilometrowych trasach SOLO szybszy od takiego samego kolarza na najlepszym torowym wynalazku - a przy tym znacznie

> wygodniejszym

Faktycznie sprzęt "wyczesany" ;-), ale po "górkach" nie pojeździsz. ?

Odnośnik do komentarza

To powiem pełnym tekstem, bo trzeci raz Cie nawracam za brak uważnego czytania - zanim cokolwiek powiesz w tym "heheszki" i bezedury tyczące czegokolwiek poszerz światopogląd i rozwiń horyzonty - dystans pozwoli Ci ocenić czy pitolisz głupoty  bo nie wiesz wszystkiego o rowerach czy tez lenistwo i brak chęci poszerzania horyzontów sprawia, że piszesz głupotki, a inni w tym ja mają polewkę ...
Konkret:
1. tekst o gościu (z bogatą historią w tym rowerową) który jeździ po górach i wali rekordy na 12/24h tourach po dowolnie ukształtowanym terenie - https://cruzbike.com/blogs/blog/jason-perez-cycling-s-bravest-champion
2. Film z podjazdu ze wskazaniami parametrów (moc, prędkość, ukształtowanie terenu) https://www.youtube.com/watch?v=rAqRsZ4UjOI - nie będe uświadamiał co oznaczają owe wskaźniki - wiedz jedynie że zwykły Kowalski średnio wypluwa moc ok. 150W przez kilka godzin i raczej królem gór nawet na dowolnym rowerze MTB "z resorami czy bez" nie będzie ...

A wskazanym rowerkiem idzie trudno bo trudno ale nawet po 25% górki wjechać gdzie Kowalski juz od kilkunastu kilometrów prowadzi rower (dowolny).

3. chyba że miałeś/aś na myśli trasy typowo "telewizorowe" (gdzie kamienie maja wielkośc TV) to bardzo ciekaw jestem zasuwania dowolna kolarzówką po tego typu trasach (choc mogę wskazac filmiki śmiałków którzy radzą sobie całkiem nieźle na przełajówkach - godne podziwu to jest).

Poczatek miałes swojski, potem wlazłes w bagno stwierdzeniami że wiesz lepiej, teraz sie topisz bo Twoja wiedza jest żadna i jestem w stanie zagiąc Twoje dziwne "heheszki" w wdowolnym miejscu i czasie - nie kpij więc z innych bo jesli nie konkretami jak wyżej, to wykpią CIe pustym smiechem az odpadniesz od ściany - nie oceniaj póki nie wejrzysz głebiej - póki co czytasz po łebkach, ogladasz obrazki i wyciagasz bzdurne wnioski na podstawie koloru skarpetek i wystającej podkoszulki ...
Póki co mam niezły ubaw - podciagnij sie lub po prostu zapytaj zanim nie wyleziesz jak golas na loveparade ...

 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Mociumpel napisał(a):

To powiem pełnym tekstem, bo trzeci raz Cie nawracam za brak uważnego czytania - zanim cokolwiek powiesz w tym "heheszki" i bezedury tyczące czegokolwiek poszerz światopogląd i rozwiń horyzonty - dystans pozwoli Ci ocenić czy pitolisz głupoty  bo nie wiesz wszystkiego o rowerach czy tez lenistwo i brak chęci poszerzania horyzontów sprawia, że piszesz głupotki, a inni w tym ja mają polewkę ...
Konkret:
1. tekst o gościu (z bogatą historią w tym rowerową) który jeździ po górach i wali rekordy na 12/24h tourach po dowolnie ukształtowanym terenie - https://cruzbike.com/blogs/blog/jason-perez-cycling-s-bravest-champion
2. Film z podjazdu ze wskazaniami parametrów (moc, prędkość, ukształtowanie terenu) https://www.youtube.com/watch?v=rAqRsZ4UjOI - nie będe uświadamiał co oznaczają owe wskaźniki - wiedz jedynie że zwykły Kowalski średnio wypluwa moc ok. 150W przez kilka godzin i raczej królem gór nawet na dowolnym rowerze MTB "z resorami czy bez" nie będzie ...

A wskazanym rowerkiem idzie trudno bo trudno ale nawet po 25% górki wjechać gdzie Kowalski juz od kilkunastu kilometrów prowadzi rower (dowolny).

3. chyba że miałeś/aś na myśli trasy typowo "telewizorowe" (gdzie kamienie maja wielkośc TV) to bardzo ciekaw jestem zasuwania dowolna kolarzówką po tego typu trasach (choc mogę wskazac filmiki śmiałków którzy radzą sobie całkiem nieźle na przełajówkach - godne podziwu to jest).

Poczatek miałes swojski, potem wlazłes w bagno stwierdzeniami że wiesz lepiej, teraz sie topisz bo Twoja wiedza jest żadna i jestem w stanie zagiąc Twoje dziwne "heheszki" w wdowolnym miejscu i czasie - nie kpij więc z innych bo jesli nie konkretami jak wyżej, to wykpią CIe pustym smiechem az odpadniesz od ściany - nie oceniaj póki nie wejrzysz głebiej - póki co czytasz po łebkach, ogladasz obrazki i wyciagasz bzdurne wnioski na podstawie koloru skarpetek i wystającej podkoszulki ...
Póki co mam niezły ubaw - podciagnij sie lub po prostu zapytaj zanim nie wyleziesz jak golas na loveparade ...

 

Przejrzałem wcześniejsze linki, zobaczyłem, że rower nietypowy i OK. Wierzę Ci, że najszybszy. Logiczne, że taki rower może pojechać tylko po asfalcie. Nie bierz wszystkiego dosłownie. To o górce było lekką, pozytywną ironią/przenośnią, ale chyba nie do końca łapiesz mój humor. ? I chodziło trasy nieasfaltowe lub itp..

Tyle. I skupmy się kolego na pomocy dla autora, a nie na roztrząsaniu jakichś niepotrzebnych wątków. ?

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 11.05.2023 o 16:19, Anis2213 napisał(a):

Może rower być ciężki, mam podwórko, trzymam w garażu. Rama troszkę wyższa niż miejskie ale nadal niska, spróbuje coś podeslać. Dziennie pewnie ok.5 km, czasem dłużej do 30. Zastanawiałam się nad Romet Gazela, tylko one wszystkie mają osprzęt Shimano najniższe klasy, które raczej średnio by się nadawały. 

https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/trekking/trans-3-0-damski-bialy-szary-polysk

Ten wpadł mi w oko

Jak na budżetowy, ale już ciut droższy (powyżej 2000), to nawet OK. Jednak porównywalnie (według mnie w tej samej klasie) z tym (Oskar tez wskazywał ;-)) https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-senatore-v3-damski-2022_pid=461 jest "gorszy". Drobne porównanie obu modeli (na papierze;-)).

Pierwszy Kross, drugi Lazaro.

Rama    Aluminium, wzór i stop wdł. opisu (dla mnie) to samo
WIDELEC     SR SUNTOUR M3010 (bez blokady), SR-SUNTOUR NEX z blokadą, +Lazaro
PRZERZUTKA PRZÓD     SHIMANO TOURNEY TY510, Shimano Acera FD-T3000-TS, +Lazaro
PRZERZUTKA TYŁ     SHIMANO ACERA M360, Shimano Alvio rd-t4000-sgs, + Lazaro
MANETKI    te same Acera SHIMANO EF500
KORBA raczej porównywalne, na zdjęciu Krossa Suntour, a Lazaro SHIMANO Tourney FC-TY501, chyba mały + ze wskazaniem na Lazaro
KORONKI/Zebatki/tarcze przód te same 48T-38T-28T/170MM, firmy jw. korba.
"Zębatki z tyłu" WOLNOBIEG  SHIMANO Tourney MF TZ500, KASETA SHIMANO CS-HG41. Jeśli to ta, a chyba tak, https://rowerek.pl/product-pol-7385-Kaseta-Shimano-Acera-CS-HG41-8-rz-11-32.html , to Acera, + Lazaro

ZAKRES KASETY/WOLNOBIEGU     14-28T, 11-32, + Lazaro
ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ     21, 24
SUPORT     FP-B902 (wdł Internetów FEIMIN (?)), NECO, +Lazaro i dodatkowo Jacek tez poleca ? NECO https://roweroweporady.pl/f/topic/10022-suport-fp-b902/#comment-71618

 

PIASTA PRZÓD     SHIMANO NEXUS C3000, LRO, drobny (?)+ Kross? Dynamo w piaście. Oskar w moim wątku napisał "LRO to jakiś chińczyk, jednak w tej kategorii cenowej jest jakościowo ok.", więc chyba aż tak źle nie jest. ?
PIASTA TYŁ     GL-B01R, LRO, jw. chyba tutaj porównywalnie.
OBRĘCZE     KROSS, Kands Tech, chyba porównywalne jak na tę klasę roweru. Takie po prostu dają. ?
OPONY     700X38C, 700x40C, porównywalne, Lazaro ciut szersza, Kross (na zdjęciu) ciut bardziej bieżnikowana

HAMULEC PRZÓD/TYŁ oba    V-BRAKE, Kross nie wiadomo, na zdjęciu jako Kross, Lazaro Tektro, myślę, że porównywalne.
WSPORNIK SIODŁA   oba amortyzowane, minus taki, że siodełka nie da się obniżyć do "zera".
Cena +Lazaro zdecydowanie wygrywa.

Podsumowując. Gdybym miał wybierać, to Lazaro, ogólnie lepszy i wyższy modelowo osprzęt niż Kross i niższa cena. Minus, dostępność. Kross ma sieć salonów, Lazaro tylko wysyłkowo i jeden sklep w swojej siedzibie.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, gosc napisał(a):

..o górce było lekką, pozytywną ironią/przenośnią, ale chyba nie do końca łapiesz mój humor. ? I chodziło trasy nieasfaltowe lub itp..

No wiesz takie rzeczy należy jakos "oznaczyć" bo może ktos nie rozumie co masz na myśli - nie siedzę w Twojej głowie i nie wiem o jakiej górce prawisz ...
Co zaś do zrozumienia - wiesz w zasadzie jestem idiotą a swój swego rozpozna, choc niekoniecznie zrozumie - czaisz humor? - to jest ten "podkreślnik" co nie znaczy, że prawdziwy, choć kto wie bo może sie mylę ... ale jako idiota ... ? - sam widzisz można bez końca ...
Poza tym autor pyta o cos do 4 tysi więc warto do takiej kwoty podciagnąc przykłady ...

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, gosc napisał(a):

Jak na budżetowy, ale już ciut droższy (powyżej 2000), to nawet OK. Jednak porównywalnie (według mnie w tej samej klasie) z tym (Oskar tez wskazywał ;-)) https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-senatore-v3-damski-2022_pid=461 jest "gorszy". Drobne porównanie obu modeli (na papierze;-)).

Pierwszy Kross, drugi Lazaro.

Rama    Aluminium, wzór i stop wdł. opisu (dla mnie) to samo
WIDELEC     SR SUNTOUR M3010 (bez blokady), SR-SUNTOUR NEX z blokadą, +Lazaro
PRZERZUTKA PRZÓD     SHIMANO TOURNEY TY510, Shimano Acera FD-T3000-TS, +Lazaro
PRZERZUTKA TYŁ     SHIMANO ACERA M360, Shimano Alvio rd-t4000-sgs, + Lazaro
MANETKI    te same Acera SHIMANO EF500
KORBA raczej porównywalne, na zdjęciu Krossa Suntour, a Lazaro SHIMANO Tourney FC-TY501, chyba mały + ze wskazaniem na Lazaro
KORONKI/Zebatki/tarcze przód te same 48T-38T-28T/170MM, firmy jw. korba.
"Zębatki z tyłu" WOLNOBIEG  SHIMANO Tourney MF TZ500, KASETA SHIMANO CS-HG41. Jeśli to ta, a chyba tak, https://rowerek.pl/product-pol-7385-Kaseta-Shimano-Acera-CS-HG41-8-rz-11-32.html , to Acera, + Lazaro

ZAKRES KASETY/WOLNOBIEGU     14-28T, 11-32, + Lazaro
ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ     21, 24
SUPORT     FP-B902 (wdł Internetów FEIMIN (?)), NECO, +Lazaro i dodatkowo Jacek tez poleca ? NECO https://roweroweporady.pl/f/topic/10022-suport-fp-b902/#comment-71618

 

PIASTA PRZÓD     SHIMANO NEXUS C3000, LRO, drobny (?)+ Kross? Dynamo w piaście. Oskar w moim wątku napisał "LRO to jakiś chińczyk, jednak w tej kategorii cenowej jest jakościowo ok.", więc chyba aż tak źle nie jest. ?
PIASTA TYŁ     GL-B01R, LRO, jw. chyba tutaj porównywalnie.
OBRĘCZE     KROSS, Kands Tech, chyba porównywalne jak na tę klasę roweru. Takie po prostu dają. ?
OPONY     700X38C, 700x40C, porównywalne, Lazaro ciut szersza, Kross (na zdjęciu) ciut bardziej bieżnikowana

HAMULEC PRZÓD/TYŁ oba    V-BRAKE, Kross nie wiadomo, na zdjęciu jako Kross, Lazaro Tektro, myślę, że porównywalne.
WSPORNIK SIODŁA   oba amortyzowane, minus taki, że siodełka nie da się obniżyć do "zera".
Cena +Lazaro zdecydowanie wygrywa.

Podsumowując. Gdybym miał wybierać, to Lazaro, ogólnie lepszy i wyższy modelowo osprzęt niż Kross i niższa cena. Minus, dostępność. Kross ma sieć salonów, Lazaro tylko wysyłkowo i jeden sklep w swojej siedzibie.

Dzięki za porównanie, rzeczywiście Lazaro fajnie wygląda

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...