Skocz do zawartości

MTB/Cross do 4000zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od kilku dni poszukuje czegoś nowego dla siebie do śmigania rekreacyjnego ( dziennie ok 15-30km ) trochę po asfalcie trochę po lesie, dotychczas śmigałem na crossie Meridy  dlatego wolałbym pozostać przy czymś na co najmniej 28calach, z uwagi na posiadanie małych dzieci mój rower musi też mieć możliwość montażu bagażnika ?Budżet jak w temacie do 4000zł ( dobrze by było jakby zostało na jakieś tanie SPD + buty ? )

Trochę poczytałem po forum i naoglądałem się poradników i recenzji nowinek i tak:

-ciekawi mnie napęd 1x10,1x11 z uwagi na prostotę i wagę, ale nie jest to must have,

-waham się pomiędzy rowerem z amorem powietrznym a sprężyną z  uwagi na budżet ( cudu za te pieniądze nie oczekuje).

Sam nie wiem co wybrać dlatego proszę o pomoc w znalezieniu czegoś odpowiedniego, kilka rowerów  które znalazłem w poniższych linkach, oczywiście jak macie jakieś swoje typy będę wdzięczny za każdą radę i opinię:

Caldeon DB DR 3999zł

https://nrowery.pl/crossowe/134-caledon-db-dr.html

Kands Avangarde 3689zł

https://kands.pl/rower/avangarde-m-2022/

Trek Dual Sport 3 3500zł

https://centralbike.pl/crossowe/117-372-trek-dual-sport-3.html#/10-kolor_ramy-matte_trek_black/38-rozmiar_ramy-m

Rockrider expl 540 3999zł

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29/_/R-p-325317

Trek Marlin 7 3756zł

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-cross-country/marlin/marlin-7-gen-2/p/33148/?colorCode=orangelight_red

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, ram napisał(a):

Expl 540. Bez 2 zdań. Warto poświęcić więcej uwagi na dobór właściwego rozmiaru ramy. Pozostałe proponowane rowery - możesz sobie darować. Z czystym sumieniem.

Obecnie XC100 jest droższy zaledwie o 200 złoty nie warto dopłacić ? 

Odnośnik do komentarza

EXPL 540. Rockrider XC 100 ma zdecydowanie lepszy amor ale bardziej sportową geometrię. Z kolei amor Manitou będzie dużo droższy w serwisowaniu bo ma w środku olej i uszczelki wymagające okresowej wymiany żeby zapewnić szczelność i niewycieranie się goleni. Jak będziesz mało jeździł to nie ma to znaczenia. Ale jak co najmniej 3000 km rocznie to koszt rzędu 400 zł za Manitou. W Suntourze czy RST to w zasadzie można nie serwisować dopóki nie padnie bo to badziewia bez oleju z podłymi uszczelkami. Raz na jakiś czas pada tłumik i się go wymienia. Może w ogóle nie paść a może być za pół roku jak u mojego kumpla. Na gwarancji to pewnie Decathlon wymieni. Reszta rowerów które podlinkowałeś to jakieś chłamy. Od biedy może być Merida Big Nine 300 albo Big Nine 300 Lite. XC 100 nie ma mocowań do bagażnika. Merida Big Nine 300 Lite również. 

Trek Dual Sport to teksaska masakra piłą mechaniczną. Ten Trek Marlin 7 ma  nędzny amor ale do jazdy z dzieckiem obleci. Kands i Northtec to trzymamy się z daleka chyba żeby nam nie zostało na jedzenie i trzeba byłoby kupić w desperacji :)

Odnośnik do komentarza
W dniu 7.05.2023 o 20:56, jajacek napisał(a):

Kands i Northtec to trzymamy się z daleka chyba żeby nam nie zostało na jedzenie i trzeba byłoby kupić w desperacji ?

Akurat, jak dla mnie, Kands jest wypasiony. ? Amortyzator ma blokadę, przerzutki Deore, kasetę, więc do rekreacji jak najbardziej wystarczy. Jedyny minus, to cena. 

A na liście autora nie widzę Northec'a, więc nie wiem do czego się odnosisz. ?

Przy jeździe rekreacyjnej odczucie pomiędzy amortyzatorem powietrznym, a olejowym, czy tam sprężynowym, według mnie, jest niezauważalne. 

Z ww. modeli, jeśli miałbym taką kasę, to pewnie padłoby na ciut droższego Kands'a, bo ma 3 zębatki z przodu, w przeciwieństwie do jednej, w tańszym Trek Dual Sport 3.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...