Skocz do zawartości

był sobie Giant Terrago model 1996 20"rama, koło 26


Rekomendowane odpowiedzi

czołem

śledzę forum od kilku dni....

na rowerku z tematu uzbrojonym w V-break + sun tour XCC wszystko deore lx chyba tak się to nazywało przejechałem w cholerę kiliometrów za dzieciaka, kawalera;), teraz jak pan po 40stce z brzuszkiem jest mi niewygodnie, źle mi się siedzi jak tyłek mam wyżej od głowy;), plecy bolą przez dwa dni po przejechaniu 50 km;).

Wyjeździłem się już po górkach, pagórkach, naskakałem po krawężnikach, schodach;) - przez ostatnie 10 lat rower stał..., żona, dzieci... im pokupowałem, sobie nie...

Pomyślałem, że kupię używkę, mam 180 cm wzrostu i sporą nadwagę;), ważę koło 137 kg i ten giancik jest za mały...

Trasy teraz z dziećmi po lasach, szutrach, asfalt, proporcje 40% ściezki utwardzone w lesie, 40% szutry i 20% asfalt, kostka, a i czasami sam wyskoczę na kilka godzin mocniej depnąć po uliczkach utwardzonych w lesie czy asfaltach na wiosce;).

Pierwsze kroki skierowałem po używkę powiedzmy w kwocie 2000 pln, obejrzałem kilka giant talon 29 cali, z roczników 2016-2019, Author Mission 2019 rowery za okolo 1500-2000 zł, ale trzeba powymieniać napędy, robi się koło 2500 po serwisie, stwierdziłem, że kupię nowy... 

Zacząłem drążyć temat Krosa Hexagon 7.0 za 2500, wszedłem do Gianta Talon 2 za 3600, podobne pieniadze  ROADM disc.

Tak chodząc po sklepach natknąłem się na unibike crssfire gts 2023 oraz fusion  i na to mnie namawiają w sklepie, alternatywą jest author mission 2023, ale tu cena pod 4 kzł, te unibike koło 3 z lekkim hakiem i nie wiem co robić?

Zależmy mi na osłonie łańcucha plastikowej by spodni nie brudzić - tak wiem, większość z Was już się smieje;) oraz jednak chciałbym chyba ze  3 blaty z przodu bo i na asfalcie też szybciej czy szutrze pojechać, z synem czasami śmigamy po okolo 30/40 km/h i takim z jednym blatem czy dwa może być ciężo?

Widzę, że budżet rośnie, ale więcej niż 5 kzł nie dam... napaliłem się na tego crossfire gts 2023... 

możecie mi to wybić z głowy i wbić coś racjonalniejszego?

pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza

Najlepszy cross do ok. 5k:
Któryś z serii Radon Scart Light 9.0 czy 10.0. W 9.0 te hamulce niestety nie zatrzymają 140 kg.
3 blaty i amor powietrzny. 3 blaty wbrew temu co mówi głupi marketing są zajebiste.
Pojedziesz szybko po asfalcie i w miarę wygodnie po lesie.

Unibike Crossfire jest rowerem z atrapą amortyzatora. To samo dotyczy Unibike Fusion.
Osłonę łańcucha można dokupić.

Odnośnik do komentarza

Radon to niemiecka, dobra firma internetowa podobnie jak Rose czy Canyon.

Zmiana amora to 1100 zł. Jedyny dobrze działający w trekkingach/crossach to RockShox Paragon Gold
https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-rowerowy-rock-shox-paragon-gold-rl-pd13819/?v_Id=118854&gclid=CjwKCAjwl6OiBhA2EiwAuUwWZWWRVbhvvSl0ClVea2iM6Bv0pQhYsEEUZjzd5PJJxuGsQjWKb3tHZRoC8qwQAvD_BwE
 

Unibike Viper ma dobry napęd i hamulce i po zmianie amora może być z niego dobry rower.

Z dystrybutorem Authora być może można się dogadać na zmianę amora na powietrzny.

Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, jajacek napisał(a):

Uważam ze żaden amor Suntoura nie nadaje się pod tę wagą podobnie jak nie nadają się spowalniacze MT200. Ten rower długo nie pożyje.

a to?

https://sportprofit.pl/pl/p/Rower-Ghost-Square-Cross-Essential-ALU-silblkorn-/42791

 

tylko boje się, że przełożenie 1x12 nie nadąże za dziećmi i żoną na asfalcie....

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...