toja1986 Opublikowano 22 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2023 Cześć. Witam wszystkich jako nowy użytkownik. W poszukiwaniu roweru mój wybór padł na model Grizl 7 Suspension, mam jednak dylemat odnośnie doboru rozmiaru ramy. W związku z tym, że mój wzrost to 184cm a przekrok 90cm, jestem idealnie na granicy rozmiarów M i L. Nie do końca ogarniam geometrie rowerów, a wszędzie czytam, że jest to mocno istotne przy doborze rozmiaru. Rower ma służyć na dojazdy do pracy, leśne wycieczki 30-50km, a czasami rodzinny wypad z dziećmi. Wszędzie czytam, że mniejsza rama = bardziej agresywna pozycja, a tego chciałbym raczej uniknąć. Nie chcę siedzieć w mocno agresywnej pozycji, wolę bardziej wyprostowaną, żeby nie zadzierać mocno głowy do góry ( mam niewielki problem z kręgosłupem w odcinku szyjnym po wypadku ). Który rozmiar ramy przy tej geometrii da bardziej komfortową pozycję? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2023 Ja tam twierdzę że większy. Sam z powodu kręgosłupa piersiowego lubię mieć wysoko kokpit. Przy 175/84 jeżdżę na MTB i przełajo-gravelu L, 19 cali ze skróconym mostkiem. No i ponieważ masz przekrok od rozmiaru XL to w M możesz mieć duży problem ze sztycą podsiodłową wysunięta poza zakres co grozi uszkodzeniem ramy. Będziesz naszym testerem bo ja się tu sprzeczam z kolegami twierdząc że gravel bez amora nie ma sensu :) Odnośnik do komentarza
toja1986 Opublikowano 22 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2023 Na pewno dam znać ? Też skłaniam się ku L ale potrzebuję potwierdzenia w moim przekonaniu. Miałem okazję przejechać się gravelem po leśnych drogach pożarowych ( czyli po tym do czego jest stworzony ) i po przesiadce z MTB byłem zdziwiony jak tym telepie. Tym bardziej, że naczytałem się, że gravel na takich właśnie drogach czuje się najlepiej. MTB jest jednak za bardzo toporne na dojazdy do pracy ( 20km tam i z powrotem ). Chciałbym coś szybszego i bardziej zwinnego. Dlatego też wybór padł na gravela z zawieszeniem, a ten model mogę mieć w fajnej cenie. Odnośnik do komentarza
toja1986 Opublikowano 30 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2023 Pojeździłem już jakieś 250km i uważam, że ten amor jest świetny. Na większych wybojach nic nie trzęsie, jest bardzo komfortowo, tylko tyłek trzeba podnosić, bo z tyłu już czuć każdy dołek ? Dodam jednak, że cały czas mam założone dętki, chociaż zamierzam przejść na mleko. Z rozmiarem myślę, że się wstrzeliłem, wysokość kierownicy bardzo mi odpowiada, na łapach jest troszkę za daleko, ale skrócenie mostka powinno załatwić sprawę. Po 50-60km jednorazowo nie czuję żadnego dyskomfortu. Z rozmiarem M mógłbym mieć 2 problemy. Po pierwsze skręcając przy wolnych prędkościach butem prawie zahaczam o przednią oponę, w M mogłoby być gorzej, Po drugie podczas podjazdu na stojąco pomiędzy moimi kolanami a kierownicą jest bardzo mało miejsca. Myślę, że jakby kierownica była 2 cm niżej to już mógłbym nie mieć miejsca. Jest tu podobno półsprzęgło, które za bardzo nie wiem jak miałoby działać. Ktoś może ogarnia? W każdym razie uważam, że wybór tego Grizla był bardzo trafiony. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że jestem zadowolony z zakupu ? Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 30 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2023 Dzięki za relację, to chyba pierwsza na tym forum dotycząca gravela z amortyzacją :) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się