Skocz do zawartości

IgorK

Użytkownicy
  • Postów

    334
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

3 200 wyświetleń profilu

Osiągnięcia IgorK

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Edycja TdP Amatorów 2024 Karpacz na całkiem innej trasie niż edycja 2023. Długość taka sama (83km), pętle zrobione w zupełnie innym miejscu. Więcej jedzie się z góry niż pod górę:(. Dodatkowo, lepiej zaopatrzyć się w jakieś dobre zatyczki do nosa - dwukrotnie będziemy przejeżdżać niedaleko wysypiska śmieci w Kostrzycy... Przejechałem trasę w niedzielę (21.07.2024), temperatura ponad 30 stopni Celsjusza, smród był potworny. Pewnie na początku roku, kiedy było zimno i organizator przejechał ten fragment trasy, z powodu niskiej temperatury nie doświadczył tego zapachu... Natomiast w Sosnówce (trasa z zeszłego roku) wymieniany jest kolejny fragment asfaltu. Jaki napisałem 12 sierpnia 2023" ... gładziutkie asfalty pozostały..."
  2. https://allegro.pl/oferta/10-x-nitonakretka-romix-c60722-13411732678?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_vehicle-parts_moto-acc_pla_pmax&ev_campaign_id=20976694995&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI4pjN7erzhgMVQFyRBR2Egg1OEAQYASABEgJvCPD_BwE Poza tym, "znaleść", to się pisze "znaleźć".
  3. Dzień dobry, na alledrogo dostępne są dwie wersje Markhora. Na jednych w widoku z tyłu napis Manitou wykonany jest na obu goleniach srebrną farba od góry do dołu. Czcionki tych napisów są identyczne. W innych ofertach, na lewej goleni napis manitou jest koloru białego, na prawej goleni jest litera "m" koloru czerwonego. Pytanie: co to za wersje? Czym się technicznie różnią? Czy jeden z nich to jakiś leżak magazynowy sprzed np. 10-ciu lat? Poniżej linki do przykładowych ofert: https://allegro.pl/oferta/amortyzator-przedni-manitou-markhor-29-100mm-manetka-15x110-air-powietrzny-15782902737?reco_id=3a2be2c9-3203-11ef-a1ce-ba64cf51ce62&sid=1b14f67fa36602937f1572a57e6df4124ef63b53ab9897d3b9ab8b1bd1d899d5 https://allegro.pl/oferta/amortyzator-manitou-markhor-29-100mm-110x15mm-13306472666?reco_id=3be2c50f-3204-11ef-8d42-3ac1debf900d&sid=1b14f67fa36602937f1572a57e6df4124ef63b53ab9897d3b9ab8b1bd1d899d5
  4. Mam mtb z napędem 2x11 [przód 26/36, tył 11-42] i na płaskim na asfalcie szybciej jak ok. 40km/h (wyścig bike maraton) to się raczej nie da. Te nowoczesne na asfalcie jeszcze wolniejsze - wyścigi wygrywa się pod górę a nie na płaskim. Zatem w Twoim przypadku bierz crossa, sprawdź jak dużą tarczę można z przodu wstawić i ew. ją wymienisz.
  5. Zwróć uwagę że niektóre nitonakrętki mają łeb stożkowy. Powoduje to, że po zamontowaniu licują się z powierzchnią. Inne typy posiadają kołnierz - mniejszy lub większy. Kup nitonakrętki z większym kołnierzem - przy montażu, jeżeli otwór jest za duży, tworzący się kołnierz wewnątrz będzie miał większe oparcie pochodzące od kołnierza zewnętrznego. Będziesz mógł mocniej ścisnąć. Nitonakrętki z tego co pamiętam nie są znormalizowane jak np. nakrętki. Miałem do czynienia z wieloma rodzajami, i różnie to wyglądało. Ważna jest grubość ścianki rury w której będziesz montował nitonakrętkę. Musi być dopasowana, tu chodzi o pewien zakres grubości a nie konkretną wartość.
  6. Nieco z innej beczki. Chcę wykorzystać korbę Shimano FC-M4100-2 w systemie 1x11. Oryginalnie to jest korba do napędów 2x. Koronki 36/26. Rama Accent Peak. Kaseta 11-46. Łańcuch Shimano HG-601. Po złożeniu wszystkiego, w przypadku znacznej/szybkiej redukcji łańcuch spada z tarczy (36T). Pytanie: czy muszę zmienić przednią koronkę na tarczę dedykowaną napędom 1x?
  7. Zadałem też to pytanie na szosa.org i rzeczywiście, dość zacny użytkownik owego forum również potwierdził że łożyska wchodzą lekko. Szczerze to mnie to trochę dziwi, bo w przypadku lekkiego zatarcia łożyska bieżnia zewnętrzna zacznie wyrabiać gniazdo, powstaną luzy a miejsca na tulejowanie to tam raczej nie ma...
  8. Dzięki za odpowiedź. Raczej mnie upewniłeś że jednak wszystko jest ok. Bałem się że w trakcie użytkowania gniazdo (w główce sterowej) wyrobi się od obracającej się bieżni zewnętrznej i powstaną luzy. Pomierzę wymiary. Jak rozumiem górne gniazdo 42,2 z tolerancją +0,1/0. Na lakierze brak śladów uderzeń. Pomiar w kilku przekrojach da odpowiedź czy jest owal na średnicach. Łożyska wkleja się?
  9. Dzień dobry, mam nową ramę MTB: Accent Peak. Rama aluminiowa. Stery zintegrowane IS42/IS52. Górne łożysko mogę wcisnąć palcami. Od spodu, opiera się ono na bieżni główki tj. faza łożyska opiera się na skośnej powierzchni wewnątrz rury sterowej. Dolne łożysko wchodzi z oporem. Do montażu obu łożysk wykorzystałem przyrząd: podkładki o dużej średnicy na trzpieniu gwintowanym, skręcając nakrętki osadziłem łożyska. Łożyska zostały oczywiście posmarowane. Żeby łatwiej było osadzić łożyska w ramie, miejsca ich osadzania przed montażem podgrzałem opalarką (od wewnątrz rury sterowej). Dolne łożysko trzyma się w ramie, górne - jak pisałem wcześniej. Po montażu amortyzatora, "na sucho", mogę spokojnie skasować luz bez nadmiernego ściskania łożysk - obracają się swobodnie. Składam ten rower, także pierwsza przejażdżka dopiero przede mną, ze względu na brak czasu pewnie za jakieś 2/3 tygodnie. Niepokoi mnie fakt że łożyska tak lekko osadza się w ramie. Czy przypadkiem średnice otworów nie są za duże? Jakie powinny być ich wartości?
  10. A jak wygląda sprawa napędu? Standardowo, zmienia się łańcuchy/kasety/koronki (z przodu). No bo się szybko zużywa - rozciąga. A w elektryku? Łańcuchy to chyba szybciej się kończą, podejrzewam że większy problem jest w silnikach (silniki centralne). Tam kół łańcuchowych raczej nie zmienisz samemu, więc, cały silnik do wyrzucenia. Każdy kolejny silnik, lżejszy od poprzedniego... Tak jak z wiertarkami: koła zębate z kompozytów zamiast ze stali, no i jak się przegrzeje, to do śmietnika bo odkształcają się zęby. Ale za to lekkie... W takim ujęciu, silniki w piastach są lepsze.
  11. Jak bardzo Ci zależy, to najpierw zadbaj o to, żeby śruby dokręcać kluczem dynamometrycznym który po prostu działa prawidłowo. A to są profesjonalne narzędzia które kosztują setki lub tysiące złotych. Niedawno kupiłem klucz dynamometryczny z zakresem do 25Nm. W pracy mam legalizowane narzędzia. Klucz kosztował 67zł. No i wyszło to czego się spodziewałem: że szkoda pieniędzy. Jak nie masz karbonów, dokręcaj tak żeby nie przekręcić gwintów. Lepiej trochę słabiej - zawsze będziesz mógł dokręcić. Kiedyś, mój dyrektor mawiał: "Igor, jak nie wiesz jak to zrobić, zrób tak, żeby było dobrze". Święta słowa. R.I.P.
  12. I jeszcze jedno. W opisach pojawia się info że tył jest MICROSPLINE. Co to? Chyba coś z bębenkiem: sprzęgło czy kształt wielowypustu do montażu kasety? Czy kaseta Shimano CS5100 11-rzędowa będzie pasować?
  13. Ok, dziękuję za info. Czyli 15x110. DT tzn DT Swiss?
  14. Jakieś 2 lub 3 dni temu na sprint-rowery gadali o Trekach (nie pamiętam modelu) ale że to niby gravele z prostą kierownicą. Ceny ok 9 i 12 tys. Rowery wyglądały naprawdę ładnie, takie nowoczesne plastikowe - ramy karbonowe.
  15. Dzień dobry, amortyzatory przednie ze sztywną osią występują w rozmiarze osi 15x100 i 15x110mm. Składam MTB, rama ma sztywną oś 12x148mm. Jaki amor wybrać: 15x100 czy 15x110? Chodzi o dostępność amortyzatorów i kół. Zależy mi żeby piasta była na "zwykłych" łożyskach tj. standard Shimano (wianek/konus). Czy któryś z ww wymiarów jest przeważający?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...