Skocz do zawartości

tobo

Użytkownicy
  • Postów

    108
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

1 389 wyświetleń profilu

Osiągnięcia tobo

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Trek , co do użytego w nim materiału to guano. Firma która zatrudnia ludzi o mizernym pojęciu, doświadczeniu oraz wiedzy inżynierskiej. Jeśli interesują cię szczegóły- pytaj. Jeżdżą dobrze, nic poza tym. Chcesz kupić treka? Kup, oddaj do rozbiórki i składania od zera. Usługa identyczna jak full serwis, czyli zrobienie wszystkiego. Wlicz serwis widelca, fabryka często oszczedza na smarze I oleju.
  2. Trek używa piast formula chyba od początku istnienia firmy. Są we wszystkich rowerach poza "wypasami" które mają bebechy dt. Rapid drive to też prawie na pewno piasty formula - być może projekt zrealizowany dla treka.
  3. Elementy konstrukcyjne są jak najbardziej naprawialne. Roztrzygający jest zakres prac i wynikający z tego koszt który w przypadku niektórych uszkodzeń czyni inwestycję bezpodstawną.
  4. Pogugluj np rower xc 15 lat temu a dziś albo yt z filmami porównującymi to samo. Nie uważam że pisanie tu o tym ma sens, choćby z tego powodu że to wykład na 10 ekranowych stron.
  5. Wprowadzono je uznając że wnoszą ulepszenia do tego typu sprzętu. To samo zrobiono z szosami.
  6. Geometria, konfiguracja napędu, skok widelca, opony, koła. Nie zostały wprowadzone. Są różnicami które powodują że rower xc i trekking się różnią, z powodu zastosowania.
  7. Jeśli porównasz standardowego trekkinga do standardowego xc to rama mtb wytrzymałościowo nie będzie mieć przewagi. Kilka lat wstecz sztywne xc dzieliły rozwiązania ogólne dla rynku: proste główki ramy, brak sztywnych osi. Obecnie jest wiele różnic ale nie wytrzymałościowych.
  8. Opona podskakuje na podłożu. Tylko że co ma to wspólnego z normalnym użytkowaniem?
  9. Największy plus nowych tiagr to lekkość pracy. Tu starsze grupy nie mają "startu". Ergonomia dźwigni jest również lepsza. Minus to kompatybilność, tylko z tiagrą 4700 i nowszymi wyższymi grupami przerzutek.
  10. Różnica to jakość wykonania górnych goleni. Stal vs alu. Zabezpieczenie antykorozyjne na plus sr. Na minus - tłumik sr jest nieserwisowalny a rs'a można serwisować.
  11. Xcr I niższe mają górne golenie stalowe, raidon ma aluminiowe anodowane. A judy to który, jest ich kilka. Wszystkie szczegółowe informacje są podane na stronie polskiego dystry sr, activia pl
  12. To zależy od tego jak wykonany jest tylny trójkąt.
  13. Dla ścisłości: nie ma widelców półhydraulicznych ? Widelec nazywa się ze sprężyną powietrzną lub stalową i tłumieniem hydraulicznym. To co jest w dolnych nóżkach to tylko środek smarujący. xcr ma taką samą zasadę działania jak RS czy manitou, czy cokolwiek innego. To co go różni od konkurencji to zamknięty fabrycznie, nieserwisowalny kartridż tłumienia, wymienny, jednorazowy a konkurencja ma dwa osobne tłumiki zamontowane w górnej prawej goleni, element serwisowalny.
  14. Słabością mt200 są dźwignie, długie, elastyczne, bo wykonane z cienkiej wytłoczki blaszanej. Do tego kiepsko wyprofilowane, płaskie, bez dobrej końcówki dźwigni. To jest przyczyną ich wujowego działania. Klocki, potem tarcze. Jeśli nie masz jakiegoś wybitnie kiepskiego widelca załóż tarcze 200/180.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...