Skocz do zawartości

Grzego

Użytkownicy
  • Ilość treści

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O Grzego

  • Ranga
    Nowicjusz
  1. Grzego

    Jarek

    Jeżeli chodzi o piesi - pojazdy (w tym rowery) to tutaj mamy Prawo o ruchu drogowym Ar. 26 ... 4. Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez chodnik lub drogę dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli i ustąpić pierwszeństwa pieszemu. 5. Przepis ust. 4 stosuje się odpowiednio podczas jazdy po placu, na którym ze względu na brak wyodrębnienia jezdni i chodników ruch pieszych i pojazdów odbywa się po tej samej powierzchni ... Natomiast w sytuacji pieszy - hulajnoga (w tym elektryczna) i pieszy - segway to niestety 100 kilogramowy koleś jadący 25km/h może wjechać w Twoje dziecko i to ono może być winne bo "nagle zmieniło pozycję" tutaj przykład: kolizja piesza hulajnoga Natomiast obecnie planowane są zmiany w Prawie o ruchu drogowym i prawdopodobnie tego typu pojazdy zostaną wyrzucone z chodników ... zapewne na ścieżki rowerowe o czym wyżej pisał kolega. Na pewno będzie to z korzyścią dla pieszych dla rowerzystów już nie. Pozdrawiam G.
  2. Jacku, W swoim poście chciałem zauważyć, że denerwujemy się kiedy ktoś chodzi po ścieżce rowerowej gdy ma obok chodnik, równocześnie sami jeździmy po drogach kiedy obok mamy DDR. Chcąc wymagać od innych sami musimy być w porządku (jako rowerzyści) a nie wychodzić z założenia, że nam wolno naginać przepisy - np jeździć po drodze pomimo zakazu ruchu rowerowego i wyznaczonej DDR znakiem C-13 i równocześnie bardzo się denerwować gdy ktoś wejdzie na DDR. Jeżeli chodzi o opisany przez Ciebie przypadek to wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem była by likwidacja znaku C-13 i ustawienie na to miejsce znaku C-16 z tabliczką "nie dotyczy rowerów". Pozdrawiam Grzegorz.
  3. Może ta kobieta woli chodzić ścieżką rowerową niż chodnikiem - analogicznie jak kolega Wyczynowy jeździć drogą. Bardzie jej to odpowiada. Może gdzieś słyszała, a może nie słyszała że PODOBNO trzeba chodzić chodnikiem? Pozdrawiam G.
  4. W nawiązaniu do wątku z podanego wcześniej linka: https://gloswielkopo...cie/ar/10502072 To jeżeli udało mi się odnaleźć to na googlach: https://goo.gl/maps/QZ5Xow8dqYF2 (przejazd przy rondzie) to jako całość nie wygląda to najgorzej. Pozdrawiam G.
  5. Tutaj to znalazłem: Warszawa, dnia 7 września 2015 r. Poz. 1314 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1) z dnia 3 lipca 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach i dalej: ve(i) – prędkość ewakuacji [m/s], którą należy przyjąć: – dla strumienia pojazdów równą prędkości dopuszczalnej na wlocie, jednak nie większą niż 14 m/s, – dla strumienia autobusów i strumienia tramwajów równą prędkości dopuszczalnej na wlocie, jednak nie większą niż 10 m/s, – dla pieszych – 1,4 m/s (1,0 m/s w przypadku przejść dla niepełnosprawnych), – dla rowerzystów – 4,2 m/s. G.
  6. Cześć, Nie powinny się przecinać. (prostopadle - przy skręcie mogą) Powinieneś zdążyć przy prędkości 2.8m/sec a już albo za niedługo będzie to prędkość 4.2m/sec 20 km/h, o których pisałeś to jakieś 5.5m/sec Chyba, że jak była projektowana sśw to nie przewidzieli rowerzystów też tak mogło być. Pozdrawiam G.
  7. Czyli: Ciężarówka nr 1 skręcała w lewo w stronę wjazdu (wjazd a nie skrzyżowanie?) blokując drogę ciężarówce nr 2, Ciężarówka nr 2 najpierw czekała za nr 1, następnie chciała ją wyminąć maksymalnie z prawej strony po jezdni. Rowerzysta: Widząc manewry ciężarówki nr 1 i oczekującą ciężarówkę nr 2 wykonał manewr wyprzedzania z prawej strony. W momencie wykonywania tego manewru ciężarówka nr 2 wykonała powyższy manewr i potrąciła rowerzystę. Moje skromne zdanie odnośnie samego zdarzenia jest takie, że zawinił zarówno kierowca ciężarówki jak i niestety częściowo rowerzysta. Odnośnie winy kierowcy ciężarówki zgadzam się z biegłym pierwszym. Natomiast podczas manewru wyprzedzania należy zachować szczególną ostrożność, i Ty widząc co się dzieje jej nie zachowałeś: Ja zbliżam się do jej tyłu i oceniam sytuację wyprzedzać z lewej czy z prawej strony bo przecież nie będę stał i czekał. Z lewej nie mogę bo widok zasłania mi ciężarówka ta do której dojeżdżam. Jeżeli masz zasłonięty widok, nie widzisz co się dzieje dalej na drodze, to dlaczego nie poczekasz? - to zdanie nie brzmi dobrze i w sadzie może być dużym minusem dla Ciebie. Odnośnie kierowcy ciężarówki to: - zgadzam się, że nie miał prawa "w ciemno" nie patrząc w lusterka zjechać w prawo, - ważne: jak weszliśmy do UE weszły przepisy nakazujące wyposażenie ciężarówek w dodatkowe lusterka likwidujące martwe pola właśnie w tych miejscach gdzie doszło do kolizji. Jak masz możliwość to sprawdź na monitoringu czy ta ciężarówka była w nie wyposażona. Jak masz możliwość to skonsultuj to z kimś kto się zna dobrze na wyposażeniu ciężarówek. Natomiast co do drugiej opinii to uważam, że przy zachowaniu szczególnej ostrożności miałeś jednak prawo wyprzedzić i wprost z litery prawa (przy zachowaniu ostrożności, widoczności, miejsca) nie było to zabronione - chyba, że było to skrzyżowanie. Życzę powrotu do zdrowia, powodzenia. G.
×
×
  • Utwórz nowe...