Skocz do zawartości

aza

Użytkownicy
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Sosnowiec

Osiągnięcia aza

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Witaj, sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :-) Kółeczka będą pasować gdyż szerokość łańcucha od 5 do 8s jest taka sama.
  2. Witaj, wydaje mi się, że problemem jest blokada a z tego co widzę jest na linkę. Musisz ją ustawić w pozycji otwartej aby olej mógł swobodnie przepływać przez komorę. W pozycji zablokowanej nie jesteś w stanie założyć blokady, gdyż olej nie ma gdzie się pomieścić.
  3. Witaj, łańcuch na pewno nie jest "no name" . Na zdjęciach w necie udało mi się znaleźć , że jest tam włożony łańcuch firmy KMC - robią naprawdę dobre łańcuchy. Alternatywą jest łańcuch z Shimano CN-HG54 do kaset 10 rzędowych ( najtańszy i pasujący do kasety). Nie masz się co martwić, że łańcuch zamontowany oryginalnie w rowerze jest zły. Amorek jest naprawdę dobrym sprzętem w tej klasie cenowej. Jest powietrzny - lewa komora jest pompowana. Kwestia tylko Twojej wagi - i nie obraź się ale jeżeli masz 120 kg lub więcej to taki amortyzator nie jest dla Ciebie. Już widziałem amorka, gdzie wystrzeliła uszczelka z dolnych goleni :-) Ciesz się jazdą !
  4. Dzięki za sprostowanie, czytam i się śmieję co napisałem :-) Wracając do tematu, sprawdź nakrętkę kasety czy nie ma zerwanego gwintu i sprawdź gwint w bębenku. Może ktoś, kiedyś przesadził z dokręceniem kasety. Jeżeli łańcuch Ci przeskakuje na zębatkach to niestety czeka Cię wymiana kasety na nową - oby gwint w bębenku nie był zerwany.
  5. Tak "wyszczerbiony" bębenek może być przyczyną niedokręconej kasety, wtedy ostatnia zębatka robi zniszczenia. Co do kasety to wygląda na jakieś 1500-2000 tys. km. I tak jak Admin zauważył nowy łańcuch szybko ją zweryfikuje :-)
  6. Witaj, temat tarcz to temat rzeka :) . Ze specyfikacji wynika, że masz Avidy i muszę Cię uczulić, że problem obcierania tarczy o klocki jest "szeroki" : 1. krzywa tarcza hamulcowa 2. źle przykręcona tarcza hamulcowa do piasty ( mogą być pod tarczą jakieś drobiny lakieru, opiłki po gwintowaniu itp) 3. źle wyregulowany zacisk względem tarczy 4. tłoczki w zacisku hamulca nie wysuwają się równomiernie 5. zacisk koła może być za mocno lub za lekko zaciśnięty Wiem, że lista przeraża ale postaraj się wyeliminować poszczególne punkty. Znam temat, sam jeżdżę na Avidach od 13 lat i wiem jak potrafią zdenerwować.
  7. Witaj, jeżeli suport w rowerze nie był wymieniany, wina leży w przerzutce.Popatrz czy śruba ograniczająca ruch wózka ku ramie jest wykręcona. Jeżeli ktoś wymieniał suport w rowerze, to czytając Twój problem nasuwa się myśl, że suport jest za krótki, źle dobrany.
  8. Dużego wyboru nie masz. To jest przerzutka Bottom Pull , do której linkę musimy poprowadzić od dołu do przerzutki ( wtedy linka "biegnie" po prowadnicy do śruby zaciskowej ). Przypuszczam, że założyłeś przerzutkę nie myśląc o prowadzeniu linek ( albo taką akurat miałeś pod ręką :-) ) w rowerze i niestety musisz użyć dużej siły aby nią operować. Możesz w ten sposób zniszczyć manetkę. Jeżeli rama nie jest przystosowana do prowadzenia linek pod dolną rurą ramy potrzebujesz przerzutki z górnym ciągiem tzw. Top Pull lub zakupić dwa w jednym czyli przerzutka, która ma oba systemy w sobie tzw. Dual Pull.
  9. Witaj, na 100% kaseta nie jest nowa, łańcuch nie wygląda na nowy, trudno określić nie mierząc go, ale po stanie w jakim jest kaseta mało prawdopodobne by nowy łańcuch nie przeskakiwał. Więc szykuje się zakup nowej kasety + łańcuch. Obie przerzutki również nie są nowe. Ładnie wyglądają ale to używany sprzęt. Korba jest nowa, pewnie wkład też, nowe są klamki i manetki (przynajmniej te, które widzę na zdjęciu :-) ) Co do amortyzatora to też trudno napisać. Na pewno jest powietrzny czyli trzeba go napompować do odpowiedniej wagi osoby, która będzie na nim jeździć - czyli trzeba kupić pompkę do amorka. I na pewno trzeba sprawdzić czy powietrze nie uchodzi z amorka. W przeciwnym razie trzeba wydać kolejne pieniążki na serwis. Co do ceny to musisz sam sobie odpowiedzieć na pytanie czy warto. Jeszcze do sprawdzenia na pewną są piasty, które w Shimano są na kulkach i nie wiadomo jak wyglądają bieżnie. Może urwiesz z dwie stówki.
  10. Miałem BB5 w swoim poprzednim rowerze przez 6 lat i naprawdę dają radę. Zdążyłem wymienić dwa komplety tarcz i już nie pamiętam ile klocków metalicznych i półmetalicznych. Kwestia dotarcia nowego klocka do tarczy to dokładnie cztery ( 4 razy ) zjazdy około 60 m po stromym asfalcie i hamulec nadaje się do użytkowania. Oczywiście tarcza i klocki nie mogą być zabrudzone niczym tłustym. Sprzedawca najwidoczniej tak zna się na rowerach jak ja na budowie samolotu :-) wiem że ma skrzydła :-) . Mechaniczne tarcze na prawdę bardzo dobrze sobie radzą.
  11. Sprawdź jaką masz największą zębatkę . Tutaj podaję Ci link do jej specyfikacji przerzutki: http://www.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_6VJRA/SI-6VJRA-001-00-Eng_v1_m56577569830769083.pdf Oznaczenia SS - krótki wózek GS - długi wózek
  12. Może trochę późno ale zawsze...to na pewno nie suport. Odgłos, który nagrałeś to ocierający łańcuch o przerzutkę. Najprawdopodobniej blaty w korbie są krzywe. Można spróbować zniwelować ten dźwięk poprzez ustawienie przerzutki ale gwarancji nie dam :-)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...