Skocz do zawartości

Veriv

Użytkownicy
  • Postów

    1 219
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Dolny Śląsk

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Veriv

Wytrawny forumowicz

Wytrawny forumowicz (4/4)

  1. Veriv

    Odpryski lakieru

    Zalezy jak dobrze chcesz zamaskować uszkodzenie. Tego lakieru z linku ktory podalem uzywam sam do czarnych elementow, np do goleni amortyzatora. Pewnie lakier do paznokci tez sie nada. Moj kolega naprawial tak drogie lagi Ohlinsa. Lakier do paznokci, wygladzenie bardzo delikatnym papierem i lagi jak nowe
  2. Mozliwe, ze i tak tak praktycznie da sie taki zestaw polączyc bo zakończenia(baryłki) przewodow ktore masz sa bardzo podobne do zastosowanych w przewodach shimano high power, ale na Twoje ryzyko czy to połączenie będzie szczelne.
  3. Veriv

    Odpryski lakieru

    Zaprawka, kupiona na allegro pod kolor lakieru. Np : https://allegro.pl/oferta/vw-seat-lc9z-skoda-lf9r-9910-magic-black-lakier-samochodowy-zaprawka-do-rys-11441609498 Dokladnie tak samo to ogarniasz jak odpryski na masce auta. A na przyszlosc zakleic folią jesli przeszkadzaja odpryski
  4. Z tego co sie orientuje to nie bedzie pasować, przynajmniej zgodnie z tym co podaje shimano. Klamki shimano deore są kompatybilne a przewodami high power (tak jest napisane na przewodzie) a takie kable nie są stosowanenw m410. Sprawdz co mass napisane na przewodzie.
  5. Nie do Ciebie, o technologii w rowerach na przykladzie akurat Twoich hamulców i Twojej obserwacji poprawy dzialania po zmianie płynu i klockow🙂 opcje sa zgrubsza dwie, poprawa działania jest skutkiem użytych materiałów (olej, klocki) lub skutkiem samego procesu wymiany
  6. @mike21 teraz zauwazylem, super rozpisane czym sie róznią rózne generacje shimano. Swoją droga to az smieszne jak malo sie roznią kolejne generacje. A co do płynu hamulcowego, to myslalem ze mozna lac kazdy płyn zgodny z wymaganym DOT, ale doczytalem ze Sram stosuje płyn o troche wyższej temperaturze wrzenia niz standardowy płyn. To alternatywą dla sramowskiego płynu hamulcowego byłby np Motul RBF 660, ktory ma temperature wrzenia pewnie ze 100 stopni celcjusza wyżej niż Sram - płyn nabiera wilgoci jak sie zagotuje wiec pewnie RBF przeżyje lata. Skoro Sram stosuje troche lepszy plyn, to widac mają z tym problem.
  7. No wlasnie, jak przebiegla zmiana klocków i czy stare nie byly zużyte. Tak w praktyce to przy kazdej zmianie klockow przelewam układ od dołu, bez tego chyba bym srubokrętem tłoczki rozpychał by wepchac nowe klocki. Moze po prostu teraz szybciej jest wyzsze ciśnienie w układzie
  8. Bo w samochodach stosuje sie stalowe przewody. W motocyklach(nie wszystkich) i rowerach nie masz stalowych przewodów. W rowerze bardzie niż zgniata sie klocek, rozszerzają sie przewody. Customowo da sie zamowic przewody z nierdzewnej plecionki, jest marka Hel ktora dostarcza takie przewody, rowniez do rowerów.
  9. Kolcki żywiczne hamują fajnie.. dopóki nie hamują fajnie... 🙂 troche błota, troche sie zagrzeją i zamieniają w tempomat zamiast hamulców. Tzn hamujesz i co najwyżej dalej nie przyśpieszasz na ostrym stoku. Trzeba specyficznych warunkow by żywiczne przestały dawać radę. Rozmiar tloczków to pamiętam z motorsportu: im mniejszy tłoczek pompy wzgledem tloczków zacisku tym wieksza siła hamowania, ale mniejszy skok. Tak wiec w mt200 jest mniejsza siła ale dluższy skok i lepsza modulacja. Generalnie chodzi o stosunek tloczka w pompie do tłoczków w zacisku - to tworzy dzwignię.
  10. Az mierzyłem i 1.68mm. Zmieniałem jakos na początku sezonu, bardzo szybko znikła ale dalej jest zapas https://ibb.co/mCNKL0yd
  11. minimalne jak minimalne, między XTR a SLX jest 0.5s hamowania to w to 0.5s przejedziesz z 2-3m. Dalej będzie to bardzo krótka droga hamowania, raczej na tyle krótka że nieplanowane stoppie na płaskim czy nieplanowany uślizg koła jest realny. @kryptoszosowiec fakt ze chyba organiczne klocki mocniej pylą, ale okresowe czyszczenie tarczy nie zaszkodzi. Z czasem ta tarcza robi sie ostra po obu stronach. Zawsze mozna po prostu wpakować większą tarczę i to znacznie wpłynie na drogę hamowania. Kolejne 2-3m, więc też nie warto przesadzać
  12. Tez bym wpierw wyczyścił tarcze. Lepiej zdjac tarcze i klocki w tym celu, potraktować np środkiem do felg, wytrzeć i przeleciec papierem ściernym. 15min
  13. Git, gratuluje. To jakbys jechał po drodze na Dolni przez Srebrną to daj znac, pokaże trasy na Srebrnej, jesteśmy tam co chwile
  14. Hold your horses, łańcuch kosztuje 7 dych. To totalnie nieistotne dla wyboru roweru. Skok jest bardziej istotny, 130-120 troche mało do zjeżdżania, ale na wiekszosc miejsc starczy. Pytanie czy wolisz np. podjeżdżać 37min zamiast 35min ale za to móc zjechać zgrubsza skądkolwiek bo jak wpadniesz w dziure to raczej starczy skoku. Np tu kamera wypłaszcza, scianka jest prawie pionowa a na rowerze z duzym skokiem nic nie czuć poza przeciążeniem https://youtu.be/FpOoD126680?feature=shared
  15. Nie da sie powiedziec nie jezdząc na obu, bo tu głowne skrzypce gra zawieszenie i jego wlaściwości. Nowoczesne rowery podjeżdżają bardzo dobrze nawet z wiekszym skokiem. Roznice moze tez robić mieszanka w oponach, ale w rowerze ze sklepu raczej nie będzie miekkiej mieszanki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...