Veriv
Użytkownicy-
Postów
1 256 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Veriv
- Obecnie Przegląda temat: Dwa rowery
Profile Information
-
Dolny Śląsk
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia Veriv
Wytrawny forumowicz (4/4)
-
Żaden sezon ogorkowy, wracam z Srebrnej Góry, warunki cudowne :) Mysle ze bardzo mocne hamulce dają jedynie pozorne uczucie bezpieczeństwa bo ich uzycia wymaga znacznie wiecej wyczucia. Nauczyć sie je używac mozna nie z książek do fizyki, nie z LLMu tylko trzeba poczuć - nauczyc sie jak dziecko by to stało sie naturalne. Słynne na tym forum MT200 są rzędy wielkosci mocniejsze niz "hamulec" w ostrym kole kuriera. I hamulce powiny byc dobrane do typu roweru. Zbyt mocne hamulce w lekkim rowerze w niczym nie pomogą(no, moze przedramię nie będzie bolec) a tak to będą tylko przeszkadzać. Nerwowe działanie mocnych hamulcow nie pasuje do lekkich, delikatnych rowerow xc, gdzie liczy sie tak zwana "miękka jazda", bardzo płynne i delikatne przelatywanie nad przeszkodami by utrzymac rytm i tor jazdy. Brutalne zatrzymywanie to nie ten sport, brakuje kątów, opon, zawieszenia... i predkosci. To moje subiektywne doswiadczenia i oczywiście jestem OK z tym by ktoś miał inne :)
-
Ale dyskusja 🙂 @Pepe75 zawsze mozesz jechac blizej srodka jezdni by mieć lepsze pole widzenia i wiecej czasu na reakcję. @jajacek czat gpt wypluł ciąg znaków w którym zrobił dokładnie ten sam błąd, ktory sam zarzucił Szwędaczowi - uproszczenie i teoretyzowanie. Założył, że klamką hamulca operuje Valentino Rossi czy inny Nino Schurter i dzięki hiper technice utrzymuje modulację hamowania idealnie na granicy poślizgu i to idealnie uwzgledniając przenoszenie masy na przednie koło. Za każdym razem idealnie, zmarnowany talent jezdzący po ddr zamiast w F1 O, cos takiego: https://youtu.be/48lcS3hPVrE?si=ZfcuQx3jWAZ0HZFD
-
Dlaczego nie lubię graveli, moja dyskusja z ChatGPT
Veriv odpowiedział(a) na jajacek temat w Luźne rowerowe rozmowy
ChatGPT za każdym razem ocenia jaki model będzie najlepszy (najtańszy) do udzielenia odpowiedzi. Im mniej ustrukuryzowane pytanie, gorzej wyrażona potrzeba, gorzej przedstawione tło, gorzej dostarczone kryteria i brak zadań analitycznych - tym gorszy model jest używany. To co jest w 1szym poście przypomina GPT 4.0, generalnie stary model, który nie jest wyposażony w funkcjonalność rozumowania(krytyczne myślenie, strukturyzowanie pytań w ramach jednej odpowiedzi). By uzyć wyższych modeli należy faktycznie postawić pytanie badawcze. 4.0 wypluwa prozę i poezję niskich lotów. ps. mam chwile i dodam swoją odpowiedż. Moją, nie LLM. Moim zdaniem pytanie można zmodyfikować by poszukać źródeł komfortu dyskomfortu podczas jazdy. Ustalmy wpierw wartości skrajne - jak się użytkuje szosę i jak sie użytkuje gravela. Na swoim przykładzie, szosą jeżdżę po równych, gładkich asfaltach, gdzie nie ma drgań. Jeśli wpadnę w kostkę (pełno na dolnym śląsku), to drę po kostce tak szybko jak tylko sie da bo prędkość ogranicza drgania. Drgania, wibracje są generalnie tym, co odróżnia gravela od szosy. Na gravelu można jezdzić po mniej równych drogach bo trochę lepiej tolerują nierówności. Ok, gravel toleruje nierówności - ale co z użytkownikiem? 🙂 I tu jest własnie clue problemu, kolarz niekoniecznie dobrze będzie znosić nierównosci. Absorbcja takich drgań jest diablo męcząca i aktywizuje zupełnie inne partie mięśni niż jazda po szosie. Moze ominąłem coś, ale pod szosę raczej nie dzwiga się ciężarów, nie pracuje nad motoryką. Z drugiej strony skali, pod enduro i downhil, to siłownia stanowi śmiało połowę wszystkich jednostek trenigowych w skali roku - własnie po to by znosić wibracje i przeciążenia. konkludując, do pytania na jakim levelu (1-3) jest gravel, trzeba zadać pytanie na jakim "levelu" jest jego użytkownik 🙂 -
Gravel flatbar / gravel / szosa endurance do 8000 zł
Veriv odpowiedział(a) na igla temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Tylko co taka zmiana wniesie względem Treka Dual Sport https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3-gen-4/p/35104/ Niewiele. Ten trek dual sport to fajny uniwersalny rower na oponach 2.1 cala z tanim amortyzatorem. Akurat by jezdzic na codzień -
Gravel flatbar / gravel / szosa endurance do 8000 zł
Veriv odpowiedział(a) na igla temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Hej, To troche taki problem typu zjeśc ciastko i mieć ciastko. Nie możesz miec po prostu dwóch rowerow? Zostawic sobie obecny w konfiguracji z amortyzatorem(i tak odsprzedałbyś go za grosze) & kupić kolejny w postaci wygodnej szosy/graveloszosy na te trasy po 50/100km? -
Ale hardkorowe koła pod hamulec tarczowy? Chyba zdjecia pomieszali? Albo to jakis model przejsciowy, ktory leżał zapomniany latami w magazynie, z tą obreczą 17mm szprychami (21 szprych?) w słoneczko pod hamulec tarczowy.
-
[Szosa] Dobor pierwszej szosy
Veriv odpowiedział(a) na pogifan temat w Jaki rower kupić do X złotych?
@kryptoszosowiec Mi się zdarzyło raz rozkręcać rower używając.. udarowego klucza do kół samochodowych. Na najniższej mocy idealnie wykręca zapieczone, czy też zbyt mocno dokręcone aluminiowe śruby i ich nie rozwala. Ani śladu nie było na śrubie, którą niehybnie bym rozwalił rozkręcając narzędziami ręcznymi. Chyba ze jakimiś o idealnych wymiarach, na pewno nie Yato. @Oskarr to faktycznie jakiś ciężki przypadek, że nawet wymiana przerzutki nie pomogła. -
[Szosa] Dobor pierwszej szosy
Veriv odpowiedział(a) na pogifan temat w Jaki rower kupić do X złotych?
@kryptoszosowiec No tak, ale wszystko świeże, nowe, niezapieczone i bez nalotu ze ścierajacych się klockow hamulcowych wewnątrz zacisku. Hamulców za bardzo w sklepie nie ruszają, bo to szosa i są pod owijką, juz docięte. Wiem ze w mtb przedni hamulec czasem przychodzi ze zbyt dlugim przewodem, nawet oznaczonym gdzie sklep ma go skrócić. -
[Szosa] Dobor pierwszej szosy
Veriv odpowiedział(a) na pogifan temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Oskar, stawiam ze przerzutka dostała i trzeba ją wymienic bo ma za duży luz -
[Szosa] Dobor pierwszej szosy
Veriv odpowiedział(a) na pogifan temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Gięły sie pierwsze wypusty tarcz szosowych shimano, te z dużymi radiatorami. Z pewnością do serwisu hamulców tarczowych trzeba wyższej kultury technicznej. Jak jakis AS zamiast przelać pĺyn podczas wymiany klocków rozepchał je śrubokrętem, to za chwile będzie dzwonić. Ale, kupując nowy rower masz pewnosc ze nie przeszedł przez łapska mechanicznego troglodyty i nawet tam nie zajrzysz przez tysiące km. Co do butów - bloki mtb wymagają butów mtb. Bloki mtb w butach szosowych są i bardzo śliskie i niebezpieczne dla podłóg. Troche siara rozwalic podłoge w kawiarni... -
[koła] jakie tylne koło 27.5 12x148 dla Juniora
Veriv odpowiedział(a) na kobik temat w Części i akcesoria rowerowe
Nie kazdy ff jest ciężki, nie każdy ogranicza wentylacje, widocznośc etc. Np. moj syn lata w kasku Abus Youdrop, który ma odpinaną szczękę i waży: To przykład uniwersalnego kasku ff dla dzieciaków. Są tez bardziej oblężnicze kaski dla dzieci jak Fox Rampage. To raczej na jakies wielkie hopy w bikeparkach. Dzieciaki nie maja strachu -
[koła] jakie tylne koło 27.5 12x148 dla Juniora
Veriv odpowiedział(a) na kobik temat w Części i akcesoria rowerowe
@kobik jestem teraz z kolegami na hopkach w Strzegomiu i akurat skacze z nami chłopiec na hardtailu young hero, cos jak Twojego syna. Whipy na kazdej hopie i co chwile lądowanie bokiem. Olsniło mnie, wez pierdziel tą rozprawkę z kołem, kup cokolwiek dobrego dostepnego... i kup mu fullface. Stawiam ze tu scenariusz taki sam, pewnie lata kilkumetrowe hopy i do tego w orzeszku. Jak inaczej z jego waga miał rozwalić koło -
Czytając opis tego ogłoszenia przypomina mi sie to słynne nagranie z przesłuchania gdzie ustalano kto ojcem kogo jest... rozplatanie takich kół jest dziwne, potem zaplafanie z wymianą nypli jeszcze dziwniejsze.
-
[koła] jakie tylne koło 27.5 12x148 dla Juniora
Veriv odpowiedział(a) na kobik temat w Części i akcesoria rowerowe
Przeciez tu jest kolarz 35kg, a tu jest obrecz do ebike do 180kg. Co on miałby robic by ją uszkodzić. @kobik lepsze wrogiem dobrego, tu kazda w budzecie opcja dobra dobra byle syn miał szybko koło z powrotem i mogl jezdzic. -
O wlasnie. No i nawet nie ma w ofercie producetów amortyzatorów do trailu/enduro ze zdalną linkową blokadą. Nie ma na to najwyraźniej zapotrzebowania, bo nawet na podjazdach mozesz potrzebować by amortyzator pracował dla zapewnienia trakcji. Nie wiem, moze da się przerobić amortyzator tralowy/enduro wymieniając tłumik na taki z linkową blokadą - ale tłumiki z linkową blokadą mają bardzo uproszczoną regulacę pracy - raczej nigdy nie mają wolnej kompresji. Może są takie rozwiązania w drogich elektronicznych, bezprzewodowych blokadach amortyzatorów (Rockshox Flight Attendant w wersji z pilotem?) Nie wiem widziałem takie rozwiązania tylko w .jpg
