Skocz do zawartości

Veriv

Użytkownicy
  • Postów

    1 251
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Dolny Śląsk

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Veriv

Wytrawny forumowicz

Wytrawny forumowicz (4/4)

  1. Ale hardkorowe koła pod hamulec tarczowy? Chyba zdjecia pomieszali? Albo to jakis model przejsciowy, ktory leżał zapomniany latami w magazynie, z tą obreczą 17mm szprychami (21 szprych?) w słoneczko pod hamulec tarczowy.
  2. @kryptoszosowiec Mi się zdarzyło raz rozkręcać rower używając.. udarowego klucza do kół samochodowych. Na najniższej mocy idealnie wykręca zapieczone, czy też zbyt mocno dokręcone aluminiowe śruby i ich nie rozwala. Ani śladu nie było na śrubie, którą niehybnie bym rozwalił rozkręcając narzędziami ręcznymi. Chyba ze jakimiś o idealnych wymiarach, na pewno nie Yato. @Oskarr to faktycznie jakiś ciężki przypadek, że nawet wymiana przerzutki nie pomogła.
  3. @kryptoszosowiec No tak, ale wszystko świeże, nowe, niezapieczone i bez nalotu ze ścierajacych się klockow hamulcowych wewnątrz zacisku. Hamulców za bardzo w sklepie nie ruszają, bo to szosa i są pod owijką, juz docięte. Wiem ze w mtb przedni hamulec czasem przychodzi ze zbyt dlugim przewodem, nawet oznaczonym gdzie sklep ma go skrócić.
  4. Oskar, stawiam ze przerzutka dostała i trzeba ją wymienic bo ma za duży luz
  5. Gięły sie pierwsze wypusty tarcz szosowych shimano, te z dużymi radiatorami. Z pewnością do serwisu hamulców tarczowych trzeba wyższej kultury technicznej. Jak jakis AS zamiast przelać pĺyn podczas wymiany klocków rozepchał je śrubokrętem, to za chwile będzie dzwonić. Ale, kupując nowy rower masz pewnosc ze nie przeszedł przez łapska mechanicznego troglodyty i nawet tam nie zajrzysz przez tysiące km. Co do butów - bloki mtb wymagają butów mtb. Bloki mtb w butach szosowych są i bardzo śliskie i niebezpieczne dla podłóg. Troche siara rozwalic podłoge w kawiarni...
  6. Nie kazdy ff jest ciężki, nie każdy ogranicza wentylacje, widocznośc etc. Np. moj syn lata w kasku Abus Youdrop, który ma odpinaną szczękę i waży: To przykład uniwersalnego kasku ff dla dzieciaków. Są tez bardziej oblężnicze kaski dla dzieci jak Fox Rampage. To raczej na jakies wielkie hopy w bikeparkach. Dzieciaki nie maja strachu
  7. @kobik jestem teraz z kolegami na hopkach w Strzegomiu i akurat skacze z nami chłopiec na hardtailu young hero, cos jak Twojego syna. Whipy na kazdej hopie i co chwile lądowanie bokiem. Olsniło mnie, wez pierdziel tą rozprawkę z kołem, kup cokolwiek dobrego dostepnego... i kup mu fullface. Stawiam ze tu scenariusz taki sam, pewnie lata kilkumetrowe hopy i do tego w orzeszku. Jak inaczej z jego waga miał rozwalić koło
  8. Czytając opis tego ogłoszenia przypomina mi sie to słynne nagranie z przesłuchania gdzie ustalano kto ojcem kogo jest... rozplatanie takich kół jest dziwne, potem zaplafanie z wymianą nypli jeszcze dziwniejsze.
  9. Przeciez tu jest kolarz 35kg, a tu jest obrecz do ebike do 180kg. Co on miałby robic by ją uszkodzić. @kobik lepsze wrogiem dobrego, tu kazda w budzecie opcja dobra dobra byle syn miał szybko koło z powrotem i mogl jezdzic.
  10. O wlasnie. No i nawet nie ma w ofercie producetów amortyzatorów do trailu/enduro ze zdalną linkową blokadą. Nie ma na to najwyraźniej zapotrzebowania, bo nawet na podjazdach mozesz potrzebować by amortyzator pracował dla zapewnienia trakcji. Nie wiem, moze da się przerobić amortyzator tralowy/enduro wymieniając tłumik na taki z linkową blokadą - ale tłumiki z linkową blokadą mają bardzo uproszczoną regulacę pracy - raczej nigdy nie mają wolnej kompresji. Może są takie rozwiązania w drogich elektronicznych, bezprzewodowych blokadach amortyzatorów (Rockshox Flight Attendant w wersji z pilotem?) Nie wiem widziałem takie rozwiązania tylko w .jpg
  11. Duroc odpada, masz bębenek microspline Napisz po prostu do fitwheels by Ci zaproponowali koło podając to samo info im, co nam - tylko dopisz info że potrzebujesz centerlock i microspline. Na pewno coś sensowego zaproponują.
  12. Tylko tak dla pewnosci @APZ by wiedziec dokladnie musisz brac pod uwage temperature. Im wiecej dowalisz tym bardziej wzrosnie. Przy oponach max 4.8 bar, jak Twoje to nie bedzie dramatycznej roznicy - ale przy wąskiej oponie nabitej do 7 bar w choldny poranej moze sie zrobić pod 9 w południe - asfalt sie mocno grzeje. Im wyższe cisnienie "na zimno", tym bardziej wzrosnie od temperatury bo cisnienie wzrasta proporcjonalnie
  13. Ale, te kola są systemowe, czy jakiś kołodziej je składał? Systemowe mają crash replacement. Napisane jest ze piasta 240 xdr ale 240 ma raczej czerwone naklejki. I bebenek xdr do shimano? Chyba czegos nie rozumiem
  14. W całej swojej rowerowej karierze miałem tylko 1 komplet karbonowych kół. Tłuklem nimi niemilosiernie, wpadałem w dziury na zjazdach takich ze mi że mi kierownice z rąk wyrwało(raz nawet faktycznie wyrwało bo mnie dziura w cieniu totalnie zaskoczyła) - a koła dalej były proste. Dalej są proste, ale ich nie uzywam, bo do treningow starcza mi aluminium. Jak masz kupować to koniecznie obejrzyj obrecze po wewnetrznej stronie, po zdjeciu opon. Sam bym nie kupil uzywanych, chyba ze tak świeże jak te z linku który zapodałeś. Po karbonie nie widać co przeszedł. Jak gdzies bardzo mocno dostały, to mozesz nawet je polamac po strzale w to samo miejsce.
  15. Stoje jednak na stanowisku ze jest to osiagalne dla amatora po kilku przepracowanych zimach. I wiem ze w gorach jestem znacznie słabszy, bo na plaskim liczy sie moc absolutna(pewnie kolarze szosowi liczą moc absolutną w "tlenie" 🙂 ), a w górach kazdy kg zbednej masy miesni(zbednej z perspektywy kolarstwa szosowego),tluszczu i roweru ma znaczenie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...