
Veriv
Użytkownicy-
Postów
1 060 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Profile Information
-
Dolny Śląsk
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia Veriv

Wytrawny forumowicz (4/4)
-
Nie wiem, nie miałem tego roweru. Jeśli jest coś badziewnie zrobione(np ostre krawędzie w srodku ramy), to tak mogą być jakieś problemy. Dlatego też bym brał 2024. Nowsza rama powinn być lepsza pod tym względem, bo poprzecinane pancerze w środku ramy powinny podlegać gwarancji.
-
Na granicy lubuskiego dolnośląskiego to Bory Dolnośląskie. Byłem pare razy, piękne okolice. To na takie tereny ten rower będzie super. Aż do mniej więcej takich : https://www.youtube.com/watch?v=K9KlT0tLgVU Rockrider nawet nie ma opon na piaszczyste podłoża, jak w Borach Dolnośląskich. Musiałbys zmieniać na coś lżejszego. Byłem zaskoczony jak ciezko hutchinsony się toczą po miękkiej nawierzchni.
-
Jeśli ta Orbea to brałbym lokalnie przez pewnego sprzedawce, np centrumrowerowe. Orbeę trzeba reklamować przez sprzedawcę i nie będziesz przecież wysyłał roweru do Włoch czy Niemiec. Szkoda czasu i kosztów. A gdzie będziesz takim rowerem jezdzić?
-
Już nie mogę dodać do odpowiedzi, więc napiszę nową. Nie kupił bym ani Orbei Oiz H30 ani rockridera xc500s. Orbea z powodów jakie wypisałem powyżej. Rockrider xc500s z kilku powodów. Po pierwsze cena: jest zbyt wysoko wyceniony. Po drugie brak drugiego mocowania na bidon: to mocno doskwiera na dłuższych trasach. Po trzecie plątanina kabli: razem z 2 kablami do blokad amortyzatorów i kablem do myk-myka jest tego za dużo i nie ma jak uporządkować, co mi wizualnie przeszkadza. Po czwarte, brak myk-myka który trzeba dokładać akcesoryjnie. Po piąte, zawieszenie jest skręcone na śmiesznie małe nm a aluminiowe śruby mają duże rozmiary i małe otwory na gwiazdkowe imbusy - potrafi się czasem porozkrecac od dużych drgań, trzeba kontrolować i potencjalnie łatwo rozwalić śrubę podczas serwisu. Po szóste, jest to model schodzacy, którego następca ma choćby 2 mocowania na bidon i rozwiązane inne bolączki. Poza tym no na prawdę dobrze jeżdżący rower że świetnie działającym zawieszeniem. To nie jest taka oczywista sprawa.
-
aluminiowe trójkąty tak samo jak aluminiowe ramy maja się swietnie i sa masowo wykorzystywane w rowerach gdzie sa wielokrotnie większe przeciążenia niż w rowerach downcountry. W rowerze downcountry, który dalej jest lekki ale jezdzi się na nim nieco ambitniejsze rzeczy jak dla mnie aluminium pasuje idealnie. Lekki karbon byłby bardzo podatny na uderzenia. No, moze poza tym Orbeą Oiz H30 gdzie aluminopwa rama jest zaprojektowana tak by się wyginała przy skoku zawieszenia. No ale moze to jakaś tajemna technologa i to długowieczne. O amortyzator do hardtaila to nie wiem o co chodzi zupełnie.
-
@michsmm 2022 : https://allegro.pl/oferta/rower-orbea-oiz-h30-orange-black-2022r-m-16614995644?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_ss_sc&ev_adgr=rowery_ss_sc&ev_campaign_id=22201456927&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIrraV24LYjAMVwVORBR23dwBOEAQYAyABEgIiAfD_BwE 2024 : https://www.greenbike.pl/rower-gorski-orbea-mtb-oiz-h30-29-w-100-gotowy-gratis-p-7199.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIrraV24LYjAMVwVORBR23dwBOEAQYAiABEgKcOfD_BwE Widać, ze 2024 ma inną ramą. Brałbym 2024. Nie podoba mi sie kaseta na 11s i koła. Ale zaznaczam, że nie jezdziłem na żadnym i nie wiem jak to sie prowadzi. W obu nie podoba mi się system zawieszenia, to jakiś wymysł z rowerów karbonowych. Tam brakuje łożyska przy tylym kole i widełki będą się wyginały wskutek pracy. Aluminium nie lubi narażania na takie odkszatałcanie i to skróci żywot widełek trójkąta. To nawet nie jest jednozawias. @jajacek a czemu nie od razu 940s ltd, będzie od razu gotowe do startu w pucharze świata XCO, ewentualnie do jeżdzenia po szyszkach w lesie 😄 Naprawde, nie mam pojęcia czemu od razu tak wysoki model. Tak samo jak nie wiem co to ten Last Ceos i Nicolai Saturn. I czemu Rockrider 500s jest podstawowym bieda-fullem. Jezdziłeś na nim? Ten rower świetnie jezdzi, daje mega dużo funu z jazdy. Do pucharu świata się nie nadaje, fakt.
-
costam jezdze 'enduro' ale nie jezdziłem na nich. Rowery tego typu mogą się znacznie różnić właściwościami jezdznymi i funem z jazdy(te sprawy nie są powiązane ze sobą). Do tego rower sprzed kilku lat może być w stanie jak po wojnie, cieżko więc sensownie doradzić porównując używane rowery.
-
[~6000] MTB, Singletrack, Hardtail, pierwszy "poważny" rower
Veriv odpowiedział(a) na Zerkoluk temat w Jaki rower kupić do X złotych?
@Zerkoluk Bliżej Ciebie będzie w Ząbkowicach Śląskich, tam jest na prawdę konkret. Największy drop ma z 4 metry Koniecznie też pojedź do Strzegomia, hopki na Strzegomiu są świetne, proste i bezpieczne. Tylko lepiej się ubrać, bo wysypali tam kamieniem o ostrych krawędziach i gleby są nieprzyjemne. https://youtu.be/f2dPukdz_YM?si=lM55SWZRuclHMCf3 I myślę że to co wybrałeś(krótki skoczny hardtail) jest pewnie najlepszą opcją. Kupisz rower z który uniwersalnie będzie dostarczać masę frajdy z jazdy, a przecież o to tu chodzi. -
[~6000] MTB, Singletrack, Hardtail, pierwszy "poważny" rower
Veriv odpowiedział(a) na Zerkoluk temat w Jaki rower kupić do X złotych?
@Zerkoluk miałem na myśli model wyżej, z 140mm skoku i dropperem. Zresztą to drugorzędne, chodzi o typ roweru. Ta merida którą wrzuciłeś w linku powyżej to jakieś straszydło. Na Srebrną Górę nie nadaje się wszystko. Jestem tam z 10 razy każdego roku, coś tam się orientuje -
[~6000] MTB, Singletrack, Hardtail, pierwszy "poważny" rower
Veriv odpowiedział(a) na Zerkoluk temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Dodam jeszcze, że hardtail jest fajny, skoczny ale wymaga na prawde mocnego korpusu. To wszystko co wyglada na filmikach tak dziecinnie latwo, prosto, bazuje wlasnie na swietnej sprawności. Sam bym sobie chętnie kupił wytrzymałego krótkiego hardtaila do zabawy jako kolejny rower, ale nie wiem czy nie rozsądniej dla Ciebie kupić od razu fulla(powaznie nie wiem). Sam zaczynalem od innej strony : od delikatnych rowerów cross-country. W takich rowerach największym wyzwaniem jest ich nie rozwalić. Trzeba jeździć bardzo miękko po trudnych trasach. To mi też dało bardzo dużo, czuję się teraz na tyle pewnie na enduro że startuje w zawodach enduro. Nawet zapisałem się na mistrzostwa Polski, trochę może na wyrost, (ale po prostu chcę się dobrze bawić) Krótki, wytrzymały rower, taki jak wspomniane powyżej dadzą Ci sposobność by łatwiej się nauczyć się wysoko podnosić przednie koło, skakać, jeździć na 1 kole.. to da masę funu i jest bardzo potrzebne. Ale na fullu też ogarniesz choć będzie chyba znacznie trudniej załapać. Ogarniesz jeśli będziesz faktycznie się uczyć, trenować i będziesz sprawny bo to wymaga dużo siły. Tu masz przykład fulla : https://www.bikeexchange.de/de-DE/products/merida_one_forty_500_2024?color=red&size=L Tu masz przykład sprawności, gibkosci o której mówię : https://youtu.be/gNNPjs7kLJ4?si=99i-BsG2ewRypMH5 -
[~6000] MTB, Singletrack, Hardtail, pierwszy "poważny" rower
Veriv odpowiedział(a) na Zerkoluk temat w Jaki rower kupić do X złotych?
hej, zalogowalem sie tu z powrotem by Ci pomóc Tak, w skrócie Merida Big Trail jest dobrym wyborem. Wygląda bardzo konkretnie. Połozyłeś nacisk na Glacensis i Srebrną Górę. Skoro ma być hardtail to brałbym rowerek z krótkim tyłem, stosunkowo duzym skokiem i mocnymi kołami(oraz oponami. Taki krótki rowerek będzie bardzo skoczny i da dużo funu podczas jazdy po singlach i (początkowo) po prostszych trasach Srebrej góry. Alternatywą do Meridy będzie NS BIkes Eccentric 140mm czy ta Orbea Laufey Tu masz recenzję typu roweru w jaki celujesz z tras po których jeżdżę na codzień. Strzegom, Sobótka, Świdnica to dobra analogia tras bliżej Ciebie https://youtu.be/vRPFicd0TIk -
hej, zwracałbym uwagę tylko na stan roweru bo ceny niskie a serwis je podbije
-
Nie do końca rozumiem sensu tej dyskusji. Sugrerowanie że posiadają 2 rowery mtb na pewno zaniedbuje serwis jest całkowicie bezpodstawne. Porównyuwanie przebiegów po podwarszawskich lasach do innych warunków nie ma wiekszego sensu bo zamiast merytorycznej rozmowy robi się cos w czym nie chce uczestniczyc. Chcialem jedynie zwrócić uwage, że zwyczajna eksploacacja fulla nie wiąze się ze skokiem kosztów - to tylko ułamek całkowitych wydatków. Owszem, da sie dużo wydać w serwisie, ale nie jest to niezbędny warunek by utrzymać rower w dobrym stanie.
-
@F1F1 ja mam 2 fulle i takich kosztów nie zaobserwowałem w praktyce. Dla porównania Wichu za lefty rząda ułamek kwoty powyższego serwisu i nawet nie oferuje "małego" serwisu. Wichu jest pro, jedyne termin planujesz i umawiasz na 4 miesiące do przodu:)
-
1500 rok to mocno po kosztach, bo serwis decathlonu jest tani, nowe części objęte gwarancją a moja żona jezdzi delikatnie - 7 stówek za pełen serwis amortyzatorów to bardzo dobra cena. W tym Spider Suspension jest drogo, a niekoniecznie lepiej. To jest autoryzowany serwis X-Fusion, mojemu koledze damper X-Fusion przetrzymali 3 miesiące, po czym odesłali niesprawny, rzygający olejem - dowiedział się po 1szym zjezdzie w w srebrnej górze. Strasznie słaba akcja. Zresztą nawet tam masz dość dużą kwotę za nawet mały serwis lefty , ale co 100h, podczas gdy mały serwis jest co 50hw innych modelach