Skocz do zawartości

Greg29

Użytkownicy
  • Postów

    880
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Greg29

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Z reguły przy zmianie napędu o 2 zęby (bez znaczenia czy będzie to o dwa więcej czy dwa mniej) łańcuch powinien pasować ten sam. Przy zmianie większej niż o dwa zęby trzeba zmienić łańcuch ale jest to mega łatwe i sam sobie poradzisz. Tu masz bardzo "łopatologiczny" poradnik od naszego forumowego "Mastera": https://roweroweporady.pl/jak-dobrac-dlugosc-lancucha-rowerowego/ P.S. Ten Kellys wygląda o.k.
  2. Większość z tych, które wymieniałeś w poprzednim poście miało napęd 3xx. Może więc taki, na Deore 3x10: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-crossowy-stevens-6x-gen-1-pd48371/ ewentualnie ten: https://www.greenbike.pl/rower-crossowy-meski-kross-evado-70-w-100-gotowy-do-jazdy-p-8225.html
  3. Tak Jacku ale Ty jesteś świadomym użytkownikiem, który jeździł crossem w różnych warunkach, i po płaskim i po górkach i z sakwami, który wie jak wykorzystać 3 blaty z przodu a niestety większość społeczeństwa, które rower wykorzystuje na niedzielne przejażdżki lub ewentualnie po płaskim do pracy, jak już ustawi na ten środkowy blat to tak jeździ. Dlatego dla tzw. "przeciętnego Kowalskiego" napęd 1xx w crossie jest wystarczający
  4. Większość rowerów crossowych w tym budżecie będzie miała napęd 3xx, którego raczej nie wykorzystasz i będziesz jeździł tylko na środkowym blacie z przodu, więc de facto będziesz miał 1x8/9. Te co się trafiają z napędem 2xx to są z napędem typu Alivio 2x9. Ja bym dołożył do czegoś takiego: https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-polygon-heist-x7
  5. Ja nie jestem przeciwnikiem graweli, w sumie to chyba jestem nawet takim trochę fanem bo jeżdżę totalnie amatorsko, bez spiny na średnie, kadencje, jazdę w tlenie, beztlenie, itp. i grawel daje mi tą możliwość, że pojadę na nim jakieś 90% tras. Jeżdżę nim w mieście do pracy, czyli jest moim commuterem, jeżdżę nim na dłuższe wycieczki za miasto, totalne kolarstwo romantyczne, bez potrzeby specjalnego planowania i przejmowania się, że gdzieś tam skończy mi się asfalt i będę musiał zawracać bo nie przejadę. Oczywiście rozumiem jego ograniczenia i nie pcham się nim w trudny teren ani nie aspiruję do przewodzenia na nim w szosowych ustawkach. Zresztą mam też mtb i szosę, więc jak chcę pojechać w teren czy szybciej po szosie to mam czym. Jakbym nie lubił czasami pojeździć w trudniejszym terenie to grawel mógłby być jedynym rowerem w domu ale lubię, więc nie mogę zrezygnować z mtb. Jeśli Ty też lubisz czasami umęczyć się w terenie a nie możesz mieć dwóch rowerów to pozostaje Ci tylko jeden wybór - mtb z szybkimi oponami. Piszesz, że mieszkasz w mieście w kujawsko-pomorskim ze znanym single trackiem pod blokiem, więc pewnie w Toruniu, tak? Ja teraz w związku z pracą pomieszkuję w Bydgoszczy i mam tam właśnie grawela bo jest tam w miarę płasko i jest tam dookoła sporo fajnych tras asfaltowych i szutrowych i właśnie grawel idealnie wpisuje się w tamtejsze realia
  6. Możesz kliknąć w cytuj i wykasować co niepotrzebne i zostawić co potrzebne albo zaznaczyć fragment, który chcesz zacytować i po zaznaczeniu pod nim pojawi się "Cytuj". Właśnie tak to zrobiłem
  7. Rockrider xc100 teraz się nazywa Race 700, to ten sam rower
  8. Ja testowałem słuchawki z przewodnictwem kostnym do pływania Shokz OpenSwim ale na lądzie, nie w wodzie (mój kolega je ma i w nich pływa) i wydawało mi się, że dźwięk był całkiem niezły. Ale ja nie jestem audiofilem więc może dźwięk dla mnie był o.k. ale dla innych niekoniecznie
  9. Ćwiczenie na siłowni i robienie kilku serii po kilka ruchów a utrzymywanie w napięciu mięśni core przez godzinę czy dwie to trochę dwie różne rzeczy. Też chodzę regularnie na siłownie od 25 lat a po zmianie roweru mtb z 26" na 29" też musiałem się przyzwyczaić do nowej pozycji bo geometria jest zupełnie inna. Mam gripy Esi Chunki, nie Extra Chunki, i są o.k. ale spodziewałem się więcej po opisach, ochach i achach w internetach. Poza ta tym pianka jest bardzo podatna na uszkodzenia. Miałem też w fitnessie ergonomiczne gripy Ergon i jeśli coś kogoś uciska i drętwieje ręka to są one dobrym rozwiązaniem problemu
  10. To nie jest kwestia tego, że siodełko jest wyżej niż kierownica. Pokombinuj z poziomem siodełka, podnieś delikatnie przód do góry ale nie za mocno bo zacznie Ci uciskać na tkanki miękkie i zacznie drętwieć wiesz gdzie. Plus kwestia wzmocnienia mięśni core, żebyś się nie opierał tylko i wyłącznie na rękach
  11. Jak podjeżdżasz na stojąco to odciążasz tylną oponę i dlatego tracisz trakcję. A opony mają jeszcze bieżnik po środku czy już się wytarł? Ja tak miałem ze starymi oponami jak się bieżnik pi środku wytarł, że się prawie semi-slicki zrobiły i też trakcję na podjazdach traciłem. Rower nie jest zły, jak opony wymienisz to jeszcze pojeździsz, no chyba, że masz ochotę na nową zabawkę 😁
  12. A jakie masz tam opony? Te fabryczne Micheliny? Podjeżdżasz na stojąco czy siedząc?
  13. Ja jesienią i cieplejszą zimą w takich sytuacjach typu do pracy jeżdżę w Endura Singletrack II, są rewelacyjne do takich zastosowań ale to nie są spodnie softshelowe jak jest mocno zimno to pod spód wkładam bieliznę termoaktywną, czyli kalesonki. Jak jest cieplej ale jeszcze nie na krótkie to używam turystycznych z Deca Quechua MH500, które są bardzo cienkie i nie nadają się na chłodniejsze dni.
  14. Nie wbombisz, rowery fabrycznie są sprzedawane z maksymalnie podniesioną kierownicą i wszystkie podkładki są pod mostkiem. Jak ktoś chce to może sobie obniżyć kierownicę poprzez wywalenie podkładek i ucięcie rury sterowej ale dołożyć podkładek się nie da bo góra mostka jest równana z górą rury sterowej. A nawet mostek jest milimetr wyżej, żeby dociągnąć rurę do bieżni sterów i skasować luzy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...