Skocz do zawartości

Greg29

Użytkownicy
  • Postów

    826
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Greg29

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Zdecydowałem się na tego Treka bardzo fajny stan, niemal jak nowy, nawet nie ma otarć od przewodów na główce ramy mimo, że nie zabezpieczona folią. Opony fabryczne Bontragerowe 25c - pewnie do wymiany, nie znam ich, nie wiem co są warte. Myślałem, żeby wsadzić tam coś w rozmiarze 30c. Wczoraj wieczorem z grubsza go ustawiłem pod siebie i dzisiaj zrobiłem testowe 25 km, jechało się super, żadnych problemów z rowerem i z pozycją, nawet oryginalne siodełko wygodne a jechałem bez pieluchy. Dziękuję wszystkim za opinie i rady
  2. No ale faktem jest, że opony 23c pompujesz 8 barów (dla mojej wagi), opony 28c pompujesz 5 barów a 30c "tylko" 4 bary z haczykiem, więc różnica jest. Może nie czujesz tego bo Ci np. sztyca amortyzuje? Nie jeździłem na cieńszych niż 28c więc nie mam porównania
  3. Dziękuję Jacku za Twoją opinię, no właśnie ten napis na ramie i fakt, że będzie go łatwiej sprzedać przemawia do mnie kosztem wyższej wagi i niższej grupy niż w Centurionie. Widzę jaki mam problem ze sprzedażą Krossa na Sorze i hamulcach obręczowych, będę chyba musiał ostro zejść z ceną. Możliwość włożenia opon 30-32c jest dodatkowym plusem tego roweru (szczerze mówiąc zapomniałem to sprawdzić), teraz w Krossie mam 28c bo tam też więcej nie wejdzie. W sumie mogę jutro pojechać przez Świdwin, żeby go obejrzeć, trochę gorsza droga, pół godziny dłuższa trasa niż tradycyjnie przez Szczecin, Stargard i Piłę. Będę też nadal miał wszystkie rowery z napędem 2x10, te same spinki, łańcuchy, łatwiejsza logistyka. Zobaczę w jakim on jest stanie i postanowię na miejscu jutro. Jeszcze raz dziękuję za Wasze komentarze
  4. Dziękuję za odpowiedź. W górach nie jeżdżę bo mieszkam na drugim końcu Polski 🙂 Generalnie byłem zdecydowany na tego Centuriona ale jak znalazłem Treka to trochę zwątpiłem ze względu na późniejszą ewentualną odsprzedaż, że rower na szczękach, qr-ach i nieznanej u nas marki może być po prostu niesprzedawalny w przyszłości. Oczywiście osprzętowo i z uwagi na karbonową ramę ten Centurion jest nie do pobicia w tym budżecie. Nie wiem, muszę to przemyśleć
  5. @jajacek liczę, że znajdziesz wieczorem chwilkę, żeby wyrazić swoją opinię bo ewentualnie, jeśli ten Trek jest godny uwagi to będę w niedzielę jechał do Bydgoszczy i mogę lekko zmodyfikować trasę, żeby ten rower obejrzeć. Może ktoś jeszcze inny z szosowców wyrazi swoją opinię, @liftlodz, Ty też masz kilka rowerów, w tym szosy
  6. Ja na takie temperatury +/- 15°C mam spodenki 3/4 na szelkach, nieocieplane ale zrobione z trochę grubszego materiału niż krótkie, letnie i nieprzewiewne - są idealne dla mnie na takie temperatury. Ja mam jedne spodnie zimowe z Deca, model chyba RC500 z szelkami (już ich nie ma w ofercie teraz jest model bez szelek z tą nazwą) i są rewelacyjne, nic nie przewiewa, jeździłem nawet w temperaturach minusowych i zimnym wietrze i spokojnie dawały radę
  7. Też myślałem, żeby dać na przód coś z jakimś bieżnikiem do tych moich Maxxisów Receptorów tylko jak zwykle nie mam pojęcia co. Może pozostać przy marce i kupić Maxxis Rambler?
  8. Dzięki. Trzeba bronić demokracji, my to wiemy bo żyliśmy we wcześniejszej rzeczywistości. Ewentualnie w tej cenie mogę jeszcze kupić Cube Attain na Shimano 105 2x11, hydraulice, rama aluminium z karbonowym widelcem
  9. Mi się dobrze jeździ na Maxxis Receptor 40c, nawet byłem bardzo pozytywnie zaskoczony jak dobrze sobie radzą na drogach polnych czy szutrach z takim "piwierzchniowo czynnym" piaskiem, przechodziły pi nim jak burza, bez uślizgów. Raz na jakimś maratonie był odcinek z piaskownicą lekko pod górę, gdzie zakopywali się nawet goście na mtb a ja na nich przejechałem bez problemu. Teraz na zimę założyłem sobie Maxxis Reaver 45c i na takich powierzchniowych piaskach radziły sobie znacznie gorzej, często koło się uślizgiwało. To samo miałem z Vittoria Tereno Dry, też się ślizgały jak na lodzie
  10. Panowie, nie chcę zakładać nowego tematu, ten pasuje więc się podepnę. Liczę na Wasze opinie, szczególnie @jajacek jest obyty w szosach. Chciałbym wymienić swojego Krossa Vento 3.0 na Sorze i hamulcach obręczowych na coś ciut lepszego. Nie to, że muszę, bo Krossem jeździ mi się wygodnie a kupiłem go tanio, żeby zobaczyć czy mi się szosa spodoba no i się podoba i chcę czegoś trochę lepszego. Jednak nie chcę wydać więcej jak +/- 3 tys. zł więc w grę wchodzi używka Znalazłem dwóch potencjalnych kandydatów, jeden to Centurion Gigadrive z wyprzedaży wypożyczalni, podobno jeździł tam w latach 2021-2023. Plusy: rama karbonowa, napęd Ultegra R8000 2x11 (jeśli to prawda bo chyba ze trzech sprzedawców sprzedaje te Centuriony na olx i inni piszą, że mają one Ultegrę R6800), dobre koła na obręczach i piadtach DT Swiss. Minusy: niestety chyba hamulce pozagrupowe, no i obręczowe więc rower raczej niesprzedawalny bo teraz każdy chce hydrauliczne tarcze oraz drugi minus to osie qr, niby nie minus w szosie ale jak poprzednio - obecny standard to sztywne osie i każdy je chce. https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-ultegra-r8000-cube-centurion-dt-dwiss-CID767-ID14oJGU.html Drugim kandydatem jest Trek Emonda AL 4 Disc, chyba z 3021-2022 roku sądząc po malowaniu. Plusy (w porównaniu z Centurionem): sztywne osie, hamulce hydrauliczne, znana marka więc łatwiej sprzedać. Minusy (w porównaniu z Centurionem): gorszy napęd bo Tiagra 2x10, noni aluminiowa rama, dobry kilogram cięższa niż w Centurionie. https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-trek-emonda-alr-4-disc-rozm-56-CID767-ID15yC5V.html Zanim znalazłem tego Treka to byłem zdecydowany na Centuriona ze względu na karbon i napęd, teraz nie wiem, zwątpiłem trochę bo widzę jak ciężko sprzedać tego mojego Krossa na szczękach a Centurion do tego jest nieznaną marką u nas. Jestem amatorem, mam ponad 50 lat, nie jeżdżę wyścigów ani ustawek, jeździłem na Tiagrze i była wystarczająca dla mnie, nawet ta Sora jest o.k. sle chciałem coś na minimum 105-tce. Mam 183 cm wzrostu, przekrok 87 cm i prawie 90 kg wagi (dużo siłowni w ostatnich prawie 30 latach więc ciężko zejść bez utraty masy mięśniowej). Może wskarzecie mi na jakiś szczegół, który przeważy.
  11. Greg29

    Bikein.com

    @krix Akurat myślę o kupnie nowego kasku ale po pierwsze te Twoje są za małe a po drugie design trochę mi nie pasuje
  12. Greg29

    Bikein.com

    Zamawiałem kask, przyszedł chyba w ciągu tygodnia. Żadnych problemów
  13. Nowe karbonowe szosy to się zaczynają gdzieś tak od 7 tys. zł
  14. Chyba nie ma obecnie na rynku żadnej szosy, która przebiłaby tą Sensę. Jeśli chodzi o stosunek cena/komponenty to nie ma sensu dopłacać do Krossa. Jeśli weźmie się pod uwagę inne aspekty, np. wizualne to dla kogoś może być warto dopłacić 1000 zł za rower, który podoba się bardziej albo jest lepszej marki. Ale Kross nie jest lepszą marką niż Sensa, jest porównywalną, a czy się podoba bardziej i czy za to warto dopłacić to sam zdecyduj. Jak już chcesz dopłacać ten tysiąc to już lepiej dopłacić do karbonu, np. czegoś takiego: https://szybkierowery.pl/produkt/cube-attain-gtc-disc-carbon-ultegra/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...