Skocz do zawartości

Greg29

Użytkownicy
  • Postów

    708
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Greg29

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Wow, jestem pod wrażeniem, od razu urodziła się Wam 6 miesięczna córka!!! Słyszałem o wcześniakach ale nigdy o "późniakach" 😁 A na poważnie, każdy myśli, że będzie jeździł nie wiadomo ile z dziećmi w przyczepkach czy fotelikach a później okazuje się, że użył tego ze dwa czy cztery razy w niedzielę latem. Dzieci rosną bardzo szybko i zaraz zaczynają jeździć na swoich rowerkach. Miałem tak z moją córką - jeden sezon w przyczepce (bez amortyzacji ale jeździ się wolno, coś tam opony amortyzują, dużo ważniejsze jest miejsce na wszystkie możliwe pluszaki, które ma 😁), jak miała prawie 3 lata zaczęła śmigać na rowerku biegowym, później jak miała niecałe 4 lata na normalnym (od razu bez bocznych kółek bo umiała utrzymać równowagę po rowerku biegowym) i co roku coraz większy rozmiar
  2. Huragan jest rowerem typowo szosowym z oponami o szerokości podejrzewam, że maksymalnie 28c i żadnym łącznikiem szutrowym nim nie przejedziesz. Kupiłem sobie na próbę jakieś dwa miesiące temu szosę i rower tego typu bardzo ogranicza możliwe trasy. Musisz planować generalnie tylko asfalty bo co prawda po szutrze da się powoli przejechać ale szosowe slicki pływają jak na lodzie i łatwo się wyglebić. Z drugiej strony ten Kenzo z prześwitem na opony 50c to takie trochę przegięcie w drugą stronę. Na Twoim miejscu, przy trasach 90% asfalt kupił bym jakiegoś Road+ na oponach 35c. Też jeżdziłem (i dalej jeżdżę) w takim samym stylu, czyli 90% asfalt i ewentualnie jakieś lepsze szutry jako łączniki od trochę ponad dwóch lat na szybkich oponach 32-35c na rowerze w stylu Road+ i nie potrzebowałem niczego szerszego. Wiosną kupiłem "prawdziwego" grawela i mam tu opony 40c (chociaż chciałem Road+ na napędzie szosowym) i wiem, że opona 35-40c przydaje się generalnie czasem, jak Ci się nagle asfalt skończy i musisz dojechać do następnego asfaltu bo inną alternatywą jest wracać i próbować objechać dookoła. Szczerze mówiąc trochę żałuję, że nie zdecydowałem się jednak na Road+ bo grawel jest trochę "zbyt terenowy" dla mnie (w teren mam mtb)
  3. Takie słabe 40 lm to nadają "żeby zaznaczyć swoją obecność" co najwyżej po zmroku na oświetlonej ścieżce rowerowej. Żebyś był widoczny na ulicy w dzień potrzebujesz minimum 100-120 lm w trybie flash. się Ja sobie kupiłem jako lampkę przednią dzienną Prox Ara II Ma 200 lm i jest naprawdę widoczna. Ostatnio jechałem za gościem i z dobrego kilometra w dzień miał widoczną migającą lampkę tylną - gdy go dogoniłem to się zapytałem co to za lampka bo tak ją dobrze widać z daleka i była to taka lampka: 120 lm w trybie migającym, czad, kupię też sobie taką. Na AliExpress są za około 20 zł
  4. Mieszkam przy granicy z Niemcami i jeżdżę głównie u nich bo lepsze drogi i większa kultura kierowców, mieszkałem też w Niemczech trzy lata i zawsze w dzień jeżdżę z błyskającym światłem zarówno z przodu jak i z tyłu - ale tylko w dzień, po zmroku stałe światło i nigdy mnie Policja nie zatrzymała a zdarzało się, że stali na ścieżkach rowerowych i kontrolowali rowerzystów a mnie nie zatrzymywali. Więc to nie jest takie zero-jedynkowe, myślę, że oni też rozumieją, że takiego rowerzystę lepiej widać choć u nich błyskających lampek się nie kupi
  5. No i oczywiście - zapomniałem napisać - prawidłowa regulacja siodełka, przede wszystkim zaczynamy od poziomu, później wysokość (góra/dół) i odległość od kierownicy (przód/tył). W necie masz mnóstwo instrukcji jak to prawidłowo zrobić
  6. Autorka wątku napisała, że ma przód siodełka pochylony do dołu, jeśli dobrze zrozumiałem, więc "leci" do przodu, zapiera się rękoma, pewnie jeszcze z wygiętymi nadgarstkami więc bolą. Sprawdziłem w necie ten rower i wydaje się, że mostek ma na plus i że kierownica nie jest prostą rurą tylko ma jakiś tam upsweep i pewnie jakiś backsweep też. Na początek wymieniłbym tylko chwyty na jakieś ergonomiczne, np. jakieś Ergony
  7. Tsk jak piszą koledzy powyżej - zbyt duży ciężar ciała opiera się na nadgarstkach bo żle ustawiony rower (np. siodełko pochylone donprzodu), zła kierownica u chwyty (np. kierownica typu "prosta rura", miże wystarczy wymienić na taką ze wzniosem i wygięciem do tyłu, czyli upsweep i backsweep), może wyginasz za bardzo nadgarstki na chwytach i wystarczy zamontować chwyty ergonomiczne
  8. Canyony Grizl były w fajnych pastelowych kolorach, różowe, fioletowe, nawet kilkukolorowe ale też ponad budżet
  9. Ten jest bardzo "dziewczyński" Ale kosztuje 5x budżet 😁
  10. Trzeba przemalować na biały lub czerwony i będą się podobać 😁 Nie zauważyłem wcześniejszego wpisu ze wzrostem i przekrokiem. Romet jest w dwóch kolorach, biały z niebieskim widelcem i żółty z czarnym - pokazywałeś jej oba? Ten biały jest taki trochę "dziewczyński". Popatrzcie jeszcze na Kross Esker 5.0 i 6.0, Romet Boreas 2 (były wersje 2xx i 1xx), Ridley Kanzo A GRX400 (jest też wersja na SRAM APEX 1x11)
  11. Stricto dla kobiety w tym budżecie może i faktycznie nie znajdziesz nic na hydraulice bo z tego co się orientuję to chyba tylko Liv robi rowery dla kobiet ale można dopasować rower "męski", a takich to jest już sporo na rynku w hydraulice - powyżej już nawet wymieniłem dwa modele: Kellys Soot 50 i Romet Aspre 2. Teraz, przed końcem roku może być więcej ciekawych propozycji, chociażby Felt Broam 30. Nie napisałaś ile masz wzrostu i jaki przekrok. Jaki napęd wolisz, 2xx czy 1xx?
  12. Każdy jest lepszy niż brak stojaka. Ja nam taki podobny do tego linkiwanego z Lidla i też daje radę ale jak pisałem wcześniej, te nogi na cztery strony: zabierają dużo miejsca i lepsze są takie jak wklejałem zdjęcia powyżej. Ten mechanizm, a raczej rączka do mocowania czy dokręcania roweru w stojaku wydaje się mało wygodna, mało ergonomiczna: Uważaj też na te plastikiwe zaciski bo jak za mocno dokręcisz to pękają (ja jeden połamałem):
  13. Nie ma haczyka - koniec roku, Claris, mechaniczne tarcze więc taka cena. Dobrze, że chociaż sztywne osie sa
  14. Szukaj takiego co ma nogi tylo do przodu a nie na cztery strony jak statyw, można bliżej ściany postawić. Coś tego typu: I do tego taki co ma zacisk na zasadzie dźwigni a nie przykręcany - wygodniej rower umocować. Coś takiego: Chociaż ten akurat jest dość drogi
  15. Na konkurencyjnym forum jest cały wielostronicowy wątek na temat Tribana 100/ rc100, pisz tam: https://forum.szajbajk.pl/topic/5200-triban-100-commuter-gravel-pierwszy-baranek/page/169/#comment-307623
×
×
  • Dodaj nową pozycję...