Skocz do zawartości

Greg29

Użytkownicy
  • Postów

    802
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Greg29

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Wygląda na to, że już się tak nie przejmują wyglądem spawów ☹️
  2. Wydaje mi się, że to sporo jak na rower na Tiagrze. Ale to Trek a w Treku najwięcej kosztuje napis na ramie... Skoro już rozpatrywałeś Tribana to może Sensa na nowej 105-tce 2x12: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-sle-pd35801/ albo Superior, podobno grawele i szosy są robione na tych samych ramach, więc jakby co wejdą szersze opony: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-issue-pd34384/
  3. Ja tam nie mam parcie na prędkość, dla mnie jazda rowerem ma być relaksem. Często mam tak, że jakiś czas jadę dość dziarsko a później ciągnę się bo coś tam oglądam sobie. Patrząc się na ostatnich kilka przejażdżek, to średnie na szosie były w granicach 24 km/h a na grawelu (jeszcze z oponami 45c) jedna wycieczka w większości po asfaltach 22 km/h a druga prawie cała po szutrach, często raczej drogach leśnych niż szutrach, ze średnią 20 km/h. Ważę jeszcze więcej niż Ty, bo 89 kg więc jest co dźwigać ?
  4. Gro ludzi uważa, że żeby było w miarę komfortowo musi być minimum 45c. Ja kupe lat jeździłem na 35c bo u mnie grawel to szosa Road+. Rok temu założyłem dość szybkie semi-slicki 40c a tej zimy spróbowałem tych mitycznych 45c no i jakoś mnie nie przekonały mnie jakoś i wracam do 40c. Te 45c to sobie może zostawię jakbym się na jakąś wyprawę wybierał gdzie mogą się trafić różne nawierzchnie. Na codzień na moje trasy 40c jest wystarczające aż nadto ale ja głównie po asfaltach plus ewentualnie szutry jako łączniki. Jeśli tak jak Ty głównie szutry to chyba bym w te 45c szedł, na pewno minimum 40c
  5. Tufo Thundero to dość szybkie opony i powinny sobie poradzić na Twoich trasach. Ale one mają kiepską opinie jeśli chodzi o odporność na przebicia. Ewentualnie Continental Terra Trail. Wiadomo, że w błocie to tylko coś z dużą kostką ale agresywny bieżnik będzie overkillem na asfaltach i szutrach
  6. Bardzo dobry stosunek ceny do zastosowanych komponentów. Tutaj masz taniej: https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-comp-105-2024/ Wielu ludzi Ci powie, że współczesne standardy w rowerach szosowych to hamulce hydrauliczne i sztywne osie i że rowery na szczękach są niesprzedawalne. Ja jakbym miał wydać 3k na szosę na szczękach to wolałbym coś takiego: https://szybkierowery.pl/produkt/centurion-gigadrive-carbon-ultegra/
  7. Wypadałoby zrobić serwis zerowy i trzeba napompować pod swoją wagę
  8. Mi pokazuje, że jest dostępny online. Może coś takiego: - Cube Nulane ONE FE (sztywne osie, karbonowy widelec, hydrauliczne hamulce, miejsce na opony 42-45 mm, napęd Cues 1x9, - Specialized Sirrus EQ (lepszy byłby z dopiskiem "X" bo ma szersze opony), np. Sirrus X 3.0 EQ, minimum Sirrus 2.0 EQ choć napęd "tylko" Acera 3x8. A nawet taki: https://skiteam.pl/promocja-rowery-category-discount/9298-rower-cube-841160-aim-race-allroad-4054571471727.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=[Rowery][PLA] - C1%3A Rowery&utm_content=PLA|AdG|Rowery&gad_source=1&gbraid=0AAAAADiCn1AF_OJC4HVtPAEfYQ8heusfP&gclid=CjwKCAjwwqfABhBcEiwAZJjC3hyS2MMjtKWPM-0wtnXw2ENSiUhqgIhBq1KURlACzznpbBbd3gb2AhoC_ZoQAvD_BwE
  9. Focus nie ma sztywnych osi. Romet nie jest zły, napęd ma nawet lepszy niż Expl 540 ale widelec chyba trochę gorszy i geometria w Expl 540 jest bardziej rekreacyjna. Tzn. nie porównywałem tabelek z geometrią ale Expl 540 jest jednym z ostatnich "rekreacyjnych" mtb ze współczesnymi rozwiązaniami
  10. Do lasu jak to nie są góry to te hamulce też dadzą radę. Zresztą, tak iak ktoś pisał powyżej, obecnie wyższe grupy nie są drogie i jak się okaże, że jednak są za słabe to można wymienić. Na Bike-Discount mt400 kosztują 40 eur, mt500 kosztują 50 eur a Deore m6000 kosztują jakieś 100 eur https://www.bike-discount.de/en/bike/bike-parts/mountain-bike-parts/brakes/disc-brake-sets?p=1&o=3&n=48&s=16
  11. Kask przede wszystkim musi pasować i być wygodny a kupując w ciemno z neta można wtopić - jeszcze pół biedy jak kupujesz z PL albo Allegro to za darmo można oddać ale z Peppera, z zagranicznych sklepów koszty odsyłki mogą być wysokie. Pojedź do jakiegoś dużego sklepu, np. Centrum Rowerowego, poprzymierzaj wszystko co mają i wybierz najwygodniejszy. Ja jak bywam w sklepach rowerowych to zawsze mierzę po kilka kasków i mam listę tych, które mi pasują, dobrze, stabilnie leżą, są po prostu wygodne. Kiedyś jak kupowałem przez internet to zamówiłem kilka, poprzymierzałem, zostawiłem najwygodniejszy a resztę odesłałem. Jak poprzymierzasz w sklepie i wybierzesz ten najwygodniejszy to wtedy możesz popatrzeć w internecie czy gdzieś jest taniej
  12. Za 2500 zł żaden nie będzie miał amortyzatora, same atrapy. W tym budżecie już lepiej kupić coś z lepszym napędem. Wspomniana przez Ciebie Orbea Onna 20 czy 30, która ma już powietrzny amor kosztuje około 3000 zł czyli sporo ponad budżet. Ja uważam, że warto dołożyć ale czy autor może sobie na to pozwolić?
  13. Wvsklepie rowerowym w Warszawie polecili Ci kask firmy, której nikt nie zna. Więc albo chcieli się go pozbyć bo nikt nie chce kupić albo starasz się uskuteczniać reklamę tanim kosztem. Albo nie znam firmy bo nie jestem z Warszawy... Na spokojną jazdę po mieście nie potrzebujesz żadnych wodotrysków czy innych mipsów. Jak Ci się podoba ten o którym piszesz, jak mierzyłeś i jest wygodny to bierz. No i żeby nie ważył zbyt dużo. Jest dużo znanych firm produkujących kaski, przejdź się po sklepach, w Warszawie masz bardzo duży salon Centrum Rowerowe, idź tam a nie do jakiegoś randomowego sklepu
  14. Hamulce to podstawowe shimanowskie hydrauliki często zwane spowalniaczami. Tu masz coś na lepszym napędzie ale ze sprężynowym amorem: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-oxfeld-xc7-pd37841/ https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-focus-whistler-3-7-l46-176-183cm-13187671364
×
×
  • Dodaj nową pozycję...