
gosc
Użytkownicy-
Postów
344 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia gosc

Stały bywalec (3/4)
-
[MTB] FULL / HT 7 000 - 10 000 PLN
gosc odpowiedział(a) na mariocoletti temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Dorzuciłem tylko swoje 5 gr. 🙂 Poza tym ten dział, to zbiór wątków z dużą ilością dygresji i tematów pochodnych. 😉 -
Dzięki. Chyba programista nie konsultował z użytkownikami docelowego działania i testowania. (facepalm)
-
[MTB] FULL / HT 7 000 - 10 000 PLN
gosc odpowiedział(a) na mariocoletti temat w Jaki rower kupić do X złotych?
To zdecydowanie dla masochistów. Jak nie da się jechać, to trzeba targać "klamota", a szlaki ewidentnie piesze. 😉 -
[MTB] FULL / HT 7 000 - 10 000 PLN
gosc odpowiedział(a) na mariocoletti temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Taki szlak? https://www.noclegowo.pl/trasy-rowerowe/5545/sw-katarzyna-lysa-gora-piotrow z kamulcami, czy to ten https://radiokielce.pl/434025/post-105274/ Jeśli ten z hamulcami, to chyba tylko jacyś zapaleńcy tam jeżdżą na rowerze . -) Szlak ewidentnie pieszy. Ten drugi, to autostrada. Takie powinny być i takie lubię. 🙂 -
Całość można zacytować jak ww., ale chodzi o podział na części. Cytat w "niebieskiej" ramce Odp... Kolejny cytat w "niebieskiej" ramce. Odp... itd.
-
Problem w tym, że jak klikam w cytuj, to mam całość i nie można podzielić całego wpisu. Odnosicie zagadnienia. Wydaje mi się, że mam odpowiedź, bez czytania (chociaż dzięki z podpowiedzi), na moje pytanie. 😉 Jechałem za kimś, kto miał ustawienie 1x10 lub więcej, czyli praktycznie już wykorzystany najwyższy bieg, I było to wolne tempo, a ja miałem dopiero może 3x5(?) z 8 i jeszcze zapas "mocy". Czyli dla mnie wniosek, rowery z takim napędem raczej są wolniejsze niż te z 3x8/9.
-
> Patrząc po liczbie pytań o 1x / 2x jakie ludzie (w tym swego czasu i ja) zadają przy szukaniu rowerów, patrząc na przeciętny poziom odpowiedzi (mało to osób w > sieci się upiera, że 2x10 46/30T + 11-34T ma większy zakres niż 1x12 z 10-51T?), czy patrząc na liczbę pytań o gęstość zestopniowania biegów, to nie tylko dla > zawodowców ma to znaczenie. Przecież już wiele razy się pytałem jakie jest odniesienie przełożenia, np. 2x7/8 dla 1x10 do 12. Nadal nie znam odpowiedzi. Jeśli aktualnie, przy dobrych warunkach, przy 3x8 wyciągnę, np. ze 20km/h, może szybciej, to co trzeba wrzucić z tyłu w takim Rockirederze 540. Prościej chyba już się nie da wyjaśnić. 😉 > Poza samym zakresem ważne jest jeszcze jak twarde jest najmiększe (lub najtwardsze) przełożenie. Przecież to nie ma znaczenia. Na najmniejszej ("najszybszej") zębatce z tyłu zawsze się "ciężko" jedzie. Chyba, że się już ktoś rozpędzi, nie jest pod górkę 😉 i nie ciśnie "na spocenie" ;-), tylko czuć wtedy lekkość w kręceniu. 😉 > Jaki w moim przypadku sens byłby brania roweru z szosowym napędem, jeśli po płaskim, przy przełożeniu rzędu 4.0 z przełożeniem w okolicach 0.6 w MTB m > Z gravelowym 0.8 a co dopiero szosowe 1.0? A co to oznacza dla "Kowalskiego", bo te cyferki nic mi nie mówią. > W budżetowych MTB straszą ostatnią konfiguracje typu 1x11 z kasetą 11-42T, jak na korbie dasz małą zębatkę do podjazdów, to może nawet przed 30 km/h > będziesz już mielił jak chomik z kadencją 100, na najmniejsze zębatce kasety. Dasz większą z przodu, by te 40 km/h max było osiągalne, to na podjazdach > okaże się że brakuje ci ze 2 biegów i już przy 10 km/h kadencja leci na łeb, na szyję i jest ciężko. Jak jest pod górkę (dużą), to się zmienia na 2 lub 1 z przodu i największą zębatkę (1) z tyłu. 🙂
-
No to żeś "pojechał" ;-). To dorzućmy do tego całki, macierze i grafy, to dodatkowo dla tej mocy i kręcenia może uda się wyliczyć najkrótsza drogę. 😉 Tak naprawdę, to chyba te % są istotne dla zawodowców i to nie bezpośrednio, tylko jak "mądra głowa" wyliczy i mu powie jak ma kręcić. 😉 Jak jedziecie na wycieczkę/przejażdżkę rowerową, to po to, żeby się przejechać i zrelaksować, a nie ciągle myśleć o jej matematycznych aspektach. 😉 A Dacia, Jacek wspominałeś o modelu Jogger, pomimo, że ma silnik trzycylindrowy, to wydaje się sensownym autkiem. Fabryczne LPG, a nie dokładane w ASO. ECO-G 100.
-
MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę
gosc odpowiedział(a) na krix temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Może się powtórzę, ale dla mnie takie siodełko wystające ponad poziom kierownicy jest ogólnie jakieś nienaturalne. T...lek wyżej niż ręce i zbyt duże pochylenie. -
Z czystej ciekawości, bo dla samej jazdy/przemieszczania, to dla mnie nie ma znaczenia, ile jest tych % mocy (czy co tam jest liczone) dla napędu 3x8? Spojrzałem na ten kalkulator, ale nie nie wiem o co tam chodzi. Za dużo parametrów jak dla zaawanasowanego laika. :-)
-
Mogę się mylić, ale chyba jest odwrotnie. Mniejsza rama, sylwetka jest bardziej wyprostowana/rekreacyjna. Większa/dłuższa rama, to sylwetka bardziej wyciągnięta/sportowa.
-
A co jest z nimi nie tak? 😉 Nie pasują, nie da się zamontować? Przecież do jazdy wycieczkowo-rekreacyjno-spacerowo-konwersacyjnej nie powinny przeszkadzać, a pozycja powinna wtedy być bardziej uniesiona. Do czego się odnosisz, że nie powinny być montowane.
-
MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę
gosc odpowiedział(a) na krix temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Jacek, chodziło mi o to, że jeśli używam przełożenia 3x7 lub 8, to co musiałbym "wrzucić" z tyłu w tych 1x10-12, żeby osiągnąć taki sam efekt/dynamikę (moment obrotowy(?))/prędkość ( niech będzie ok. 15-20)? Ustawienie, np. 3x4-5 (jak nie jest pod wiatr ;-)), to trochę dla mnie chomikowanie (szybko kręcę, a nie czuć, że rower jedzie) nie mówiąc o 2xXXX. -
MTB solidny, rekreacyjny, pod przyczepkę
gosc odpowiedział(a) na krix temat w Jaki rower kupić do X złotych?
No właśnie nie. Już gdzieś opisywałem. Przejechałem się spory kawałek na napędzie 2x8 i z przodu brakowało mi 3. Do tej pory nie wiem, bo w żadnym wątku gdzie pytałem, nikt nie napisał, jaki jest odpowiednik przełożenia 3x7-9 w takim. np. Rockriderze 540 1x10 lub inny, nawet 1x12. -
Myślę, że każdemu co kto lubi. 😉 Przejechałem się (w końcu 🙂) gravelem i potwierdziła się moja teoria. Pozycja zbyt niska, baranek* na nie (manewrowanie i stabilność kijowa), zmiana biegów to tragedia, tylna zębatka głośna jak diesel (według mnie to ogólnie jest wada fabryczna, a nie, że tak ma być), rama nie ma możliwości montażu pełnych błotników i pewnie coś tam jeszcze. W każdym razie "nie moja bajka". *Uprzedzam ew. porady, żeby dać inną kierownicę. Ogólnie można, ale jak się kupuje rower, to nie po to, żeby od razu cos w nim wymieniać/zamienić. 😐 W temacie MTB, to również maiłem okazję skorzystać z Treka Marlin 6 w opcji 2x8. Ogólnie do rekreacji znośny, ale zdecydowanie brakowało mi z przodu trzeciej zębatki 48. Dlatego nie wiem i zastanawiam się czemu tak chwalicie przód w wersji x2, gdzie większa zębatka to (chyba) 42.