Skocz do zawartości

gosc

Użytkownicy
  • Postów

    318
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia gosc

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. Jak wjedziesz w las, to faktycznie można trafić na jakiś szlak. 😉
  2. gosc

    Koniec czy serwisować? :)

    Dla tych fachowców z YT, którzy odnawiają komputery znalezione w rowie, to chyba nie będzie problem. 😉
  3. Aż tak daleko się nie zapuszczałem 😉 Rekreacyjne "kółeczko" od granicy przez Klasztor do Leśnickiego Sedla i powrót przez Lesnicę. I tez jakoś specjalnie się nie rozpędzałem. Pieniny najlepiej się "obchodzi" pięknymi szlakami. :-). Ewentualnie dla entuzjastów ekstremalnych doznań, można zjechać z Trzech Koron do Przełęczy Szopka. 😉
  4. Mówisz o odcinku z Lesnické sedlo / Przełęcz pod Tokarnią do Leśnicy? Bo tam jest spory zjazd i można się rozpędzić, ale i tez odpowiednio wcześniej trzeba hamować, bo jest zakręt. 😉 A tak na prawdę "górka" jest aż do samej Chaty Pieniny i nie trzeba kręcić. "Samo" się zjeżdża. 😉 > Moj partner brzydzowy, w wieku podobnym do mojego po 50-tce, porzucil brydza i biega maratony I jak w Tytusie 😉 "nie wchodź bawole, czego nie ma na stole" 😉
  5. O. I to są fajne trasy spacerowo-rekreacyjne, gdzie trekkingiem ze sztywnym widelcem spokojnie da się przejechać. 🙂 Nie trzeba nawet MTB. 🙂 > Co do przygotowania szlaków to uważam, że wyasfaltowywanie wszystkiego jak leci jest bez sensu. Racja. Zwłaszcza jak jest ładny teren. Wystarczy dobrze ubita droga rowerowa lub leśna, bo czasami nawet na MTB, jak są "doły i wyboje", to żadna przyjemność z wycieczki. Są też miejsca, gdzie ładnie przygotowana droga rowerowa (niekoniecznie asfalt 😉 )wręcz wzmaga radość z przejażdżki. 🙂
  6. > Nie za bardzo wiem do czego dążysz tak naprawdę i jaki cel ma ta dyskusja. Chcesz kupić taki rower czy o co chodzi? >W każdej dziedzinie życia jest tak, szczególnie w przypadku Hobby, że "okazjonalny" użytkownik nie zauważy różnicy, a ktoś kto bardziej interesuje się tematem > już tak. Przecież już wyjaśniłem. patrz jw.. 🙂 Jako zaawansowany laik 😉 coś wiem więcej niż " "okazjonalny" użytkownik", ale w przypadku tych modeli, nie zwróciłbym uwagi na te pokazane różnice w ramie, ale i tak nie mają one dla mnie znaczenia. Podejdź do tego tak. 🙂 Który model Ty byś wybrał. Wygodniejszy z dwóch, a który jeśli oba byłyby wygodne. > Różnic między Gen1 a Gen2 jest sporo. Jest to Forum dotyczące rowerów, więc napisałem Ci jakie są różnice. Ty za to z jakiegoś powodu starasz się je spłycić > do perspektywy "typowego Kowalskiego". Sam napisałeś, że "w praktyce, przy aluminium, prawdopodobnie ma to znaczenie bliskie zeru", więc potwierdziłem, ze tak jest z punktu widzenia "Kowalskiego". 😉
  7. Jeśli zamierzasz jeździć cały rok, to sprawdź, czy można zamontować pełne, trekkingowe błotniki. Mechanizm przedniej przerzutki można szybko zachlapać, zapiaszczyć, zaśnieżyć i itp.. od tylnego koła. No i szkoda, żeby cokolwiek leciało na plecy i cały tył, o przodzie nie mówiąc. 😉
  8. Przede wszystkim niebezpieczne i niedozwolone. Jak jeżdżę, to widzę takich artystów. Na dodatek niektórzy są w słuchawkach, piszą SMS lub itp..
  9. >Tak i nie. Jak byś kupił Gen2 i w przyszłości bazując na jego geometrii, chciał kupić innego Gravela który ma bardziej tradycyjny design, to byś kupił totalnie zły > rozmiar. Jest w tym trochę racji. 😉 Wiadomo przecież, że ten sam rozmiar jest inny u różnych producentów. 😉 > Z tym "rama to rama" to też ostrożnie. Aluminium może mieć różne przekrój i grubość. Nie jest tak, że wszystkie ramy są identyczne tylko wyglądają inaczej. Chodziło mi o wygląd, a nie skład chemiczny. 😉 Opierając się na tych dwóch konkretnych modelach, gdyby były wygodne (ułożenie i itp..) podczas jazdy, to patrzyłbym na ew. osprzęt i cenę. > Nie wiem też co masz na myśli pisząc "typowi Kowalski". Taki co jeździ po bułki, pewnie ma to gdzieś, ale też nie kupuje roweru za 5k. Przeciętny użytkownik > zauważy różnicę, bo rower będzie się prowadził nieco inaczej. Tak jak piszesz, "Przeciętny Kowalski" jeździ po bułki;-) (nikomu nie ujmując 😉 ), przeważnie dla niego rower, to rower. Dwa kółka, pedały i jedziemy. Jednak też może chcieć sprzęcik w takiej cenie 😉, a wybierze tańszy i ten, na którym mu się lepiej jeździ. Nie będzie patrzył na to, że ma jakieś wygięcie lub z tyłu są różne "rurki". 😉
  10. > W teorii jak trójkąt jest mniejszy, to powinien być sztywniejszy. W praktyce, przy aluminium, prawdopodobnie ma to znaczenie bliskie zeru. Dla "typowego Kowalskiego" na pewno nie ma znaczenia. 😉 Jak cała rama/konstrukcja (pomijam baranka) pasowałaby do tych przekroków i innych wymiarów, to dla mnie, w obu przypadkach, też pewnie niezauważalne. Ale chyba lepsze podparcie tyłu jest w tym szerszym "trójkącie". > Gen2 nawiązuje nieco stylistyką do MTB, a długa górna rura to nowy trend w Gravelach. > Gen1 to ma geometrię i design bardziej zbliżone to typowych rowerów szosowych. Bez wyjaśnienia, też dla mnie niezauważalne. Rama, to rama, w obu modelach trochę inaczej wygląda. 😉
  11. Jaka jest różnica z tą rurą trójkąta pod siodełkiem? Podczas jazdy da się odczuć, ze jedna jest niżej, a druga na wysokości "ramy"? Dla mnie jedynie tylko inaczej wygląda.
  12. Wyglądają na grube (2.0 i 3.0) i niewykluczone, ze faktycznie są ciepłe, ale wolę tradycyjne "5ki" 🙂. Zależy mi na rękawiczkach, w których, bez względu na temperaturę i inne warunki będzie ciepło. Niekoniecznie za "miliony". Teraz mam jakieś z pogrubioną górną częścią, ale nie są wystraczające jeśli chodzi o utrzymanie ciepła końcówek palców. Zwłaszcza jw. od ) w dół.
  13. W których ww rękawiczkach, przy temp, np. -5 lub itp. nie marzną końcówki palców?
  14. Pewnie to było bardzo dawno. 😉 Teraz chyba całą drogę do Czerwonego Klasztoru przerobili na asfaltówkę.
  15. W tej cenie, można również użyć określenia 😉 "lub rozważyć propozycje modeli Lazaro", które osprzętowo są lepsze niż Romet. Proponuję sięgnąć do wątków na ten temat i tej półki cenowej. W cenie Rometa i +/- tej samej wadze, jak ww. Pepe, jes z lepszym osprzetemt https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-senatore-v3-damski_pid=461 Jeśli nie ma dla Ciebie dużej różnicy, to może tez warto rozważyć modele z "obniżona ramą", czyli np. "od zawsze" ;-), był polecany/proponowany tutaj taki model https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-aero-v3-damski_pid=466 Do kompletu (tzn. dodatkowy koszt) trzeba by było zamontować błotniki/bagażnik (jeśli potrzebujesz) i lampki (jeśli zakładasz jazdę po zmroku). "Minus", firma nie posiada sklepów stacjonarnych. Do spokojnej/rekreacyjnej jazdy po mieście i lesie nawet model z (jak Jacek mówi) "uginaczem", moim zdaniem, też będzie dobry. Przy opcji utwardzenia, właściwie nie jest zauważalna jego "niedoskonałość". 🙂 A z crossów Lazaro może taki? https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-integral-v3-damski-2025_pid=355 Oczywiście najlepiej zrobić "rundkę" po sklepach stacjonarnych i zobaczyć, porównać, przetestować co jest w ofercie. Ja uwzględniłem proponowany budżet i przypomniałem jw. wcześniej omawiane modele.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...