Skocz do zawartości

APZ

Użytkownicy
  • Postów

    620
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

2 518 wyświetleń profilu

Osiągnięcia APZ

Stały bywalec

Stały bywalec (3/4)

  1. @jajacek Wspominałeś o Trek Days w Warszawie. Ustaliłem, że będą najprawdopodobniej 22-25 maja, przy sklepie w Wawrze: https://naszosie.pl/ Ogłoszenia będą na facebooku itp. - na dniach, więc powyższy termin jeszcze nie jest oficjalny.
  2. Dla porównania spawy w Treku Domane AL 4 Gen. Czy dużo lepsze niż Sensa za 5k? Nie idealne, bo rower za ok. 8k zł, a nie 20k. 🙂 Jak Wam się widzi ta estetyka?
  3. Swoją drogą ciekawe jak wycenialibyście w złotówkach, biorąc pod uwagę, że rower będzie dla amatora (ok. 2000 km rocznie na tym rodzaju roweru, rekreacja) takie kwestie jak: 1) dopłata do wersji (modelu) z porządnymi spawami i solidnym lakierowaniu, 2) dopłata za napęd 105 zamiast tiagra (odczuję różnicę?), 3) plątanina linek przy kokpicie zamiast linki schowane w główce (dopłata lub według niektórych to nie jest plus). Znając powyższe szacunki można by jakoś doprowadzić te modele (wymienione w wątku) do sensownego porównania wartościowego. Wiadomo, że raczej są to subiektywne odczucia użytkownika i po prostu rower ma się też podobać, a nie tylko przyzwoicie jeździć. Ale zadałem sobie pytanie: dorzucić 2500 zł za schludny wygląd Treka, mimo że napęd z "gorszej" (?) grupy? Tego typu pytania powstają... Postaram się wszystkie te modele obejrzeć w realu - niezwłocznie. Zrobię też zestawienie porównawcze z uwzględnieniem niektórych kryteriów, dla mnie ważnych.
  4. @Greg29 Dzięki za te dwie oferty. Centrum Rowerowe ma sklep w Warszawie i postaram się tam pomacać te rowery. Biorę je na listę, bo cena fajna.
  5. https://youtu.be/S5DwpKpn0ZA?si=sg_W3qezL5myBAoh Na razie (!) ten Trek prowadzi w moim rankingu. Domane AL 4 Gen. Ok. 8k zł. Decyzja - po jeździe testowej.
  6. A taki TREK, po kompromisach?: Rower Szosowy TREK Domane AL 2 Rim Gloss Mulsanne Blue/Matte Trek Black Salon Rowerowy NA SZOSIE Napęd 2x8, hamulce szczękowe, osie QR, przewody po wierzchu, waga 9,6 kg, opony 28 mm. Skromna, prosta, miejska kolarzówka? Ale zbyt dużo wyjątków od pierwotnych założeń...
  7. Też tę wagę zauważyłem i przestałem dalej czytać, odrzucając ofertę. 😃 Ale rozważyć jednak ją warto. Dzięki.
  8. Dzięki. Faktycznie- facet się rozpisał. Przede wszystkim skrytykował prowadzenie przewodów przez stery, co może prowadzić do zanieczyszczenia brudem łożyska, a w konsekwencji większe koszty serwisowe. Opony i koła - raczej zbliżają ten model do roweru uniwersalnego, codziennego, niż do dynamicznej szosy. Akurat te dwie kwestie nie są dla mnie istotne (koszty serwisu, dynamika roweru). Poszukam Domene AL do krótkiej przejażdżki. Jeżeli geometria okaże się dla mnie wygodna, to będę mieć dylemat: który z trzech modeli wybrać? Czy wyższa cena da mi zauważalne korzyści, przy rekreacyjnej jeździe?
  9. https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-triban-rc520-microshift-10s/_/R-p-344419
  10. @jajacek Może źle się wyraziłem... mogą być dowolne, byleby hamowały.
  11. Po kilku latach jazdy na MTB full, jako rowerem u mnie do wszystkiego, chciałbym poćwiczyć kolarstwo na lekkim rowerze do jazdy „po ubitym i równym”. Dla odmiany i urozmaicenia hobby, planuję trasy większości po asfalcie, utwardzonych ścieżkach i drogach rowerowych, sporadycznie po drobnym szutrze, itp. Lokalizacja - raczej „Płaskopolska”. Nie ścigam się, jeżdżę „emerycko+”. Trasy po kilkadziesiąt km jednorazowo. Oto cechy planowanego roweru: 1. Kierownica typu baranek. 2. Geometria jak najbardziej turystyczna, rekreacyjna, wygodna. 3. Sztywne osie. 4. Główka ramy taperowana. 5. Inserty na bagażnik tylny (będzie sporadycznie zakładany na dłuższe wypady). 6. Inserty na minimum dwa bidony. 7. Opony typowe jak w szosie endurance, z możliwością tubeless ready. 8. Niska waga roweru, do 11 kg (?). 9. Rama aluminiowa, widelec karbonowy. 10.Wewnętrzne prowadzenie linek. 11.Hamulce hydrauliczne/mechaniczne (?). 12.Wysoka jakość komponentów i elegancki wygląd. 13.Budżet do ok. 10 000 zł, o ile cena ma praktyczne uzasadnienie dla amatora. 14.Napis (firma) na ramie nie ma dla mnie znaczenia. 15.Zakup w stacjonarnym sklepie w Warszawie. Oczywiście odstępstwa od powyższego są dopuszczalne. Ostateczną decyzję podejmę po wypożyczeniu na dzień, dwa szosy endurance i zaprzyjaźnieniu się z barankiem. Jestem dosyć „plastyczny” i już bez brzucha (m. in. dzięki rowerowemu hobby), więc chyba poradzę sobie. Chciałbym wreszcie spełnić marzenie z dzieciństwa i mieć kolarzówkę. 😉 Tymczasem, proszę wrzućcie jakieś propozycje, bo rynek jest tak szeroki… Z góry dziękuję. Póki co zauważyłem takie oferty Treka (5 000 – 10 000 zł): Rower Szosowy TREK Domane AL 2 Gen 4 Crimson to Dark Carmine Fade Salon Rowerowy NA SZOSIE Rower Szosowy TREK Domane AL 4 Gen 4 Era White Salon Rowerowy NA SZOSIE Rower Szosowy TREK Domane AL 5 Gen 4 Matte Trek Black Salon Rowerowy NA SZOSIE
  12. @Mysteques Sztywne osie to nie tylko kwestia przewożenia roweru. W zasadzie ten aspekt to tylko szczegół. Są inne techniczne zalety, ważniejsze. Sztywne osie, jak ktoś już pisał na tym forum, to współczesny standard rowerów MTB. Poczytaj co one dają. Bagażnika na razie nie potrzebujesz, ale to może się zmienić za jakiś czas. Jeszcze o tym nie wiesz...:)
  13. @Mysteques "Nie do końca rozróżniam ten cały osprzęt". Ja też. Ale wydaje mi się, że skoro ma być MTB, to powinieneś sprawdzić czy rower: ma sztywne osie, rekreacyjną geometrię, koła 29", inserty do mocowania bagażnika. Posprawdzaj te kryteria w proponowanych ofertach. Nie ma rzeczy uniwersalnych, ale takim rowerem pojedziesz też po lesie, na dłuższe wypady z bagażem i do miasta po betonie. Nie będzie to demon szybkości, ale po jakimś czasie wybierzesz swoje rowerowe przeznaczenie i przyzwoity rower łatwo odsprzedaż, przesiadając się na inny, bardziej specjalistyczny. W Decathlonie możesz pożyczyć rowery na dobę czy dłużej i pojeździć dalej niż przed sklepem.
  14. Bardzo fajny i ładny rower. @Mysteques - bierz RR 540 EXPL z Deca. Obojętne czy wersja damska (ładny niby śliwkowy, czerń) czy męska (niebieski). Damski ma ciut inne siodełko (różnice w użytkowaniu niezauważalne) i węższą kierownicę (to lepsze do rekreacji), ale ramy co do geometrii takie same. 540 ma sztywne osie (przydatne podczas demontażu i montażu kół, gdy np. przewozisz rower wewnątrz auta - wtedy koło trafia zawsze w to samo miejsce, hamulce nie ocierają i omijasz konieczność regulacji, dobry serwis, inserty na bagażnik). Opony fabryczne trochę głośne na asfalcie, przy szybszej jeździe, ale gdy je zajeździsz - podmienisz na cichsze i szybsze. Hamulce, często krytykowane, wystarczają do amatorskiej turystyki i ewentualnie kiedyś podmienisz. Do Twoich planów - rower bez modyfikacji jest całkowicie wystarczający. Gdyby cena była zbyt wysoka i pracodawca marudziłby, to dopłać ze swoich. Moim zdaniem warto. Cena waha się od 3200 do 3999 zł. Bywają i znikają promocje i znowu się pojawiają. Dziadostwa nie kupuj, jak napisał @jajacek.
  15. W Wawrze (Warszawa), Mazowiecki Park Krajobrazowy, też spotykamy łosie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...