Skocz do zawartości

Maksymalne obciążenie roweru elektrycznego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Mam prośbę o doradzenie, czy zwracać przesadnie uwagę na maksymalne obciążenie roweru przy zakupie elektryka ( rower+ rowerzysta + bagaż). Od 6 lat  jeździłem Kross Trans Alp. Tylko u ubiegłym roku zrobiłem 2100 km (Kielce i okolice) jednak kolana trochę zaczynają się odzywać, dlatego zacząłem rozglądać się za elektrykiem, mam jednak problem, ze znalezieniem odpowiedniego ( budżet do 10 000 zł) , gdyż mam 197 cm wzrostu i ważę 110 kg, a jednocześnie chciałbym jak najmocniejszą baterię, super jak by miała około 630 WH. Nie wszystkie marki podają to obciążenie ale większość tak. Znalazłem ciekawy model  KELLYS E-Carson 30, w rozmiarze XL rama 23" , bateria 720 WH, jednak z informacji sklepu wynika, że jego maksymalne obciążenie tego modelu, to 120 kg ,  a skoro rower waży około 26 kg plus moja waga to 136 kg + jakiś mały bagaż daje około 140 kg i sklep stwierdził, że to model nie dla mnie.

I tu moje pytanie, czy ta różnica około 20 kg ma według was duże znaczenie dla bezpieczeństwa ewentualnie wytrzymałości roweru, czy też nie powinno to mieć wielkiego wpływu. Mój Trans Alp ma chyba max obciążenie około 125 kg, więc też trochę przekraczałem normę, a mimo to przez te 6 lat użytkowania i przejechanych około 8 000 km  nie sprawiał żadnych trudności.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam Robert

 

Odnośnik do komentarza

Przesadnie się nie przejmuj. W razie korzystania z gw od razu zastrzeż, że nie ty jesteś użytkownikiem ?

Zwykle w przeciążonych rowerach szybciej się zużywa wszystko co może sie zużywać - koła (sprzychy, opony rzadko obręcze), napęd (łańcuch, kaseta ale zdarzają mi się przypadki ukręconej lub skrzywionej korby), hamulce (klocki, tarcze). W rowerach do cieższych zastosowań częściej widzi się pęknięcia (w węglu na lączeniach rur głównie w okolicy podsiodłówki, w alu najczęściejj rurki łańcuchowe w okolicy suportu, w ramach FS pękaja linki pośredniczące i szybciej padają łożyska, które już nominalnie są zwykle przeciążone). Dwa razy spotkałem się też z krzywą, aluminiową osią tylnej piasty - właściciel jednego wchodził do salonu bokiem i ze schyloną głową ? w każdym razie mocno zachęcaliśmy go do zmiany zamiłowań (obok mamy salon harleya). W elektrykach silnik to część napedu i bedzie się zużywał proporcjonalnie szybciej do obciążenia (łożyska, przekładnie). Szybciej zużyje sie też aku (wieksze obciążenie prądowe, więcej cykli ładowania w jednostce czasu...).

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za odpowiedź.

Mam jednak w związku z tym kolejne pytanie. Który rower byście wybrali:

FISCHER Viator 5.0I M22 28 cali męski Szary Rower elektryczny - niskie ceny i opinie w Media Expert z max obciążeniem 150 kg ale baterią 504 WH, która niby wystarcza na 120 km,

czy  Rower elektryczny KELLYS E-Carson 30 - CentrumRowerowe.pl z max obciążeniem 120 kg ale bateria 720 WH., która teoretycznie powinna być o połowę mocniejsza.

Cenę mają obecnie zbliżoną, bo Kellys mocno przeceniony z uwagi na rocznik. Osprzęt wg. mnie podobny, choć Fischer ma SRAM, a Kellys Shimano.

Przypominam, że ważę 110 kg i wiem, że ocena zużycia baterii podczas jazdy zależy od wielu czynników, jednak chciałbym pokonywać trasy w granicach 100 km bez obaw, że bateria siądzie gdy zostanie mi 20-30 do powrotu. Na stronie Fischera znalazłem ciekawy kalkulator zużycia baterii i tam jak tylko wpisałem sama swoją wagę to zużycie spadło drastycznie od początkowego ustawienia dla wagi 80 kg. Zmiana innych warunków to już była tragedia ? ze 120 km spadło mi do 40 km.  

Pan Łukasz podaje te informacje w swoich testach ale niestety jego waga jest dużo mniejsza więc w moim przypadku niestety niezbyt pomocna. 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.  

Odnośnik do komentarza

Hej, jeżeli chodzi o same elektryki to:

1) Podana pojemność akumulatora w watogodzinach to jedno, drugą sprawą jest czy jest to realna wartość ? Tu mamy dwa markowe rowery, więc można założyć, że tak jest. Wpływ na zasięg, przy tej samej pojemności akumulatora może mieć także silnik i jego efektywność.

2) Dokładnego zasięgu nigdy nie policzysz. Wpływ ma nie tylko waga użytkownika, czy bagażu, ale także temperatura (jeżdżąc poniżej 10 stopni zasięg zaczyna zauważalnie maleć) oraz oczywiście przewyższenia, nawierzchnia i wiatr. Swoje robi także wybrany tryb wspomagania oraz siła z jaką sami pedałujemy. Powtarzam to gdzie się da, bo nawet jeżeli osoba X ważąca tyle co Ty, przejedzie na jakimś rowerze 100 km, to nie jest powiedziane, że Ty przejedziesz tyle samo. Może przejedziesz więcej, a może mniej.

3) Najskuteczniejszym sposobem na brak wyładowanego akumulatora na dłuższej trasie jest... drugi akumulator w sakwie ?


Jeżeli chodzi o wybór pomiędzy tymi dwoma rowerami, to najlepiej byłoby przysiąść się do obu i sprawdzić, który będzie dla Ciebie wygodniejszy. Kellys jest złożony z części trochę bardziej znanych w Polsce, ale Fischerowi też niczego nie brakuje. A co najważniejsze, Brose czyli producent silnika, ma swoje serwisy w Polsce.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...